בדיקות דם ואינטליגנציות
8 בספטמבר 2013
הארה
8 בספטמבר 2013

דוח טיפול פסיכודרמה

דוח טיפול פסיכודרמה בתל אביב

 פסיכודרמה שנה ג' תל אביב
מגישה: טליה פסחוביץ
צפייה בטיפול כיתתי

שם המטפלת: דורית ארנון   שם המטופל: חווה

 תאריך הטיפול:  19/1/09

 במסגרת תרגול שיעור בפסיכודרמה

 דורית: שלום חווה , במה רצית שנעסוק היום?

חווה: תכנון זמן וארגון זמן.

דורית: אני מבינה שהנושא מאוד מעסיק אותך כי כבר שוחחנו בנושא זה בפגישתנו הקודמת.דורית חוזרת על הדברים שסיפרה לה חווה בפגישתן הקודמת.

חווה סיפרה ששני נושאים מעסיקים אותה. ארגון כל החומרים מהעבודה ( חווה מורה) שפזורים על כסאות ושולחנות בבית והיא לא מצליחה למצוא לה פינה משלה ששם היא יכולה ללמוד ולעבוד.ובנוסף החוסר זמן שיש לה להשקיע בילדים. ( לחווה שני בנים בבית ספר יסודי)בשיחה הקודמת שוחחו בחילוף תפקידים עם הילדים בנושא הזמן שיש להם עם אמא.

חווה: אין לי פינת עבודה, אני עובדת בפינת האוכל והקלסרים כל פעם עולים על השולחן. פעם עוד הייתי משאירה אותם פתוחים ועכשיו אחרי השיחה שלי איתך אני כבר סוגרת אותם ועורמת אותם.

דורית: כשאת נכנסת הביתה איפה את מוצאת את הדברים?

חווה: על הכיסא.

דורית: איך ההרגשה שלך?

חווה: ריק בראש, אבל כל הדברים שוב עולים מעלה לשולחן ולא נשארים על הכסא. הבית שלי מאוד קטן.

דורית: מתי הפסקת עם הסדר?

חווה: אני מנסה כל הזמן לשמור על הסדר אבל יש לי המון מטלות ואני לא מספיקה.

דורית: איזה מטלות?

חווה: מטלות מכללת לוסקי, מטלות עבודה, מטלות עם הילדים.

יש לי המון עבודות בית לעשות בלימודים שלי, יש לי מבחנים לבדוק, להגיש ציונים. אני לא מספיקה לשחק עם הילדים, אני לא יכולה לעמוד בהבטחות שלי לילדים.

הדבר היחיד איתו אני רגועה זה עם יוסי החבר שלי, הוא מצליח לשחות בכל הבלאגן הזה.בנוסף הבית שלי מוזנח, לא רואים כבר בית, אני לא גוזמת את השיחים בחצר.

כפיל: אין לי סדר ואין לי ניקיון.

חווה מאשרת.

כפיל: אני מקנאה  באנשים שמצליחים לעשות את כל המטלות.

חווה: יש לי חברה כזו.

דורית: אבל גם את בטח לא יושבת לרגע?

חווה: אני מורחת זמן מקצועית.אני צריכה שקט לעצמי 1/2 שעה אחרי שאני חוזרת מביה"ס.ועוד 1/2 שעה בלילה. אני גם לא מספיקה בבוקר כלום.אני מדליקה את הטלוויזיה ברקע ולפעמים אני עוצרת ככדי להסתכל.

דורית: נראה לי שאת כל הזמן מבקרת את עצמך, שופטת את עצמך, את לא מרוצה ממה שאת עושה.

דורית מבקשת מחווה להחליף תפקיד עם חווה "הכול יכולה".

דורית: שלום חווה, בואי ספרי מה חווה האגדית עושה.

חווה: הבית שלי מסודר ונקי.

דורית: מה השעה?

חווה: 5 אחה"צ, תיכף אני אשב עם הילדים, גמרתי לנקות אתמול בלילה ואני פנויה.

דורית: איך הצלחת בשעתיים לגמור הכול?

חווה: לא יודעת בא לי ככה.

דורית: הראש שלך פנוי עכשיו איך ההרגשה?

חווה: לא כבד לי.

דורית: את מרגישה הקלה, ההקלה היא בגוף.

חווה: זה פשוט קורה לי אני לא יודעת למה.

דורית: איך מצב הרוח שלך?

חווה יוצאת באופן פתאומי מתפקיד חווה הכול יכולה.

דורית: מה גרם לך לחזור למקום שלך?

חווה: אני מקנאה. זה לא קורה לי אף פעם.

דורית: חשבת באמת שאולי זו באמת אגדה ?

חווה: אני יודעת שזו אגדה אבל יש גם משהו באמצע.

דורית: בואי נעשה סדר על דף. בואי תכיני רשימה של מטלות שחווה צריכה  לעמוד בה היום ועוד רשימה חצי אידיאלית.

שי מתערב ומציע לעשות את זה דרך פסיכודרמה ולא רשימה כתובה. ציר אגדה—אמצע—חווה של היום.

חווה : יש לי תמיד רשימה של מה אני צריכה לעשות מחר.

דורית לוקחת אביזרים ומבקשת מחווה שכל אחד מהם ייצג משהו שהיא צריכה לוותר עליו.

  • לוותר על 1/2 שעה להתאפס בבוקר.
  • לוותר על 1/2 שעה ספר ביום.
  • לוותר על 1/2/ שעה טלוויזיה ברקע.
  • לוותר עליי.

 חווה לא רוצה לוותר על הזמן עם הילדים.

 שי מציע לדורית לעשות מן ברית טיפולית של הדברים. איך אפשר להתקרב לאמצע בלי לוותר לעצמה.

דורית: תני לעצמך טיפ.

חווה לחווה תיתן טיפ לשבוע זה כדי לצאת מהלופ הזה.

חווה מציעה לעצמה לדחות את הציונים לשבוע הבא.

 דורית מסכמת את המפגש ומבקשת מחווה לפגישה הבאה.

1. למצוא לעצמה כוננית קטנה שתהייה רק שלה.

2. להכין שתי רשימות- א. מה את עושה כל יום – מטלות

                                      ב. מה את חושבת שהיית רוצה לעשות

מהרשימה של החלומות תעשי משהו אחד- ותכתבי את החוויה.

 תחושות שלי כצופה: הרגשתי במהלך הטיפול שהשיחה בין דורית לחווה  זורמת. דורית השתמשה גם בהחלפת תפקידים וגם בכפיל. נראה שחווה למדה כמה דברים על עצמה. לא לחלום להיות כמו חווה האגדית ושיש משהו באמצע אפשרי מבחינתה.

 הארות: יותר כפילים, לחדד את התחושות.

  אינטליגנציות בחוסר שעלו מהשיחה :

ר- שלום- חווה לא מכילה את עצמה, מבקרת את עצמה ושופטת את עצמה כל הזמן.

ג- שמחה- חווה לא שמחה במה שיש לה. השמחה שלה תלויה בגורמים חיצוניים.

 רציונאל להמשך טיפול:

1.הייתי יוצרת ממש את התפאורה של הסלון ופינת האוכל ומנסה לעזור לחווה לבנות את החלל הזה מחדש. למצוא את הפינה שלה בתוך כל האי סדר הזה.

2.לבקש מחווה לבחור אחת מפסקי הזמן שלוקחת לעצמה במשך היום ולוותר עליה ולראות איך היא מרגישה עם זה.

3. להמשיך לתשאל ולתת פרחי באך.

לוסקי
לוסקי
ד"ר דני לוסקי PhD - יוצר ומפתח שיטת לוסקי. מפתח מבחני איטליגנציה i32. ראש מכללת לוסקי. יו"ר הלשכה למקצועות בריאות משלימים, מנטור של מנהלי עסקים בכירים במשק. מטפל בשיטת לוסקי - רפואה משולבת - טיפול במחלות וכאב, טיפול זוגי, טיפול משפחתי, טיפול בחרדות, טיפול בדיכאון, טיפול בהפרעות אכילה. ד"ר לוסקי כתב 17 ספרים בנושאי חינוך, זוגיות, בריאות וסודות ההצלחה. 054-4497799
לחץ לכניסה
יש לך שאלה? לחץ כאן >
יש לך שאלה? אני זמין כעת בווטסאפ