הסוד לבריאות ואריכות ימים

הסוד לבריאות ואריכות ימים

מהי הזדקנות?
הצטברות של שינויים שונים בתוך רקמות הגוף שלנו המגבירים את הסיכוי למות. ד”ר הלמן
הוא חקר וגילה לפני 50 שנה שאנטי אוקסידנטים מגבירים את יכולת הריפוי בגוף, מאריכים חיים ומונעים מחלות הקשורות לפגיעה של רדיקלים חופשים כמו: דמנציה, טרשת עורקים, אלצהיימר… אלו מחלות שמתפתחות עם השנים עקב ירידה ביכולת של הגוף לנטרל את רדיקלים החופשים ולמנוע אותם.
ברפואה קונבנציונאלית:
יש ספרי הדרכה לרופאים איך לטפל במחלות המופיעות באנשים מבוגרים וכולם עובדים לפי אותה שיטה. לדוגמה לוקחים תרופות כימיות להורדת הכולסטרול בדם אולם החולה חוזר אל הרופא עם חסימה חדשה בעורקים הדורשת ביצוע צנתורים נוספים.
בעידן המודרני קשה לשכנע את משרד הבריאות, את הרופאים ואת מוסדות המדע להרים תוכניות למניעת מחלות. לוקח זמן עד שמצליחים לשנות את התפיסה של הרופאים.
אם התזונה שלנו אינה נכונה מצטברים בגופנו חומרים רעילים שפוגעים בגנטיקה שלנו וגורמים לפגיעה (מוטציה) של DNA וזה גורם ראשוני לסרטן.
אין לכוחות השוק של חברת תרופות ו ה- FDA ) כל אינטרס לשנות את המצב ולמנוע מחלות מכוון שחברות התרופות שולטות בשוק.
פרופ’ ירדן יוסף דיקן המחלקה לביולוגיה במכון וייצמן קובע שאחוזים רבים מהתחלואה במחלות שונות אינם נובעים רק מפגמים גנטיים, אלא גם מאורח חיים לא בריא, מתזונה ליקוייה.

מאפייני ההזדקנות: 1 האטה בחילוף חומרים בגוף – METABOLISM
זו אחת הסיבות שאנחנו מתחילים להרגיש עייפות. כשבן אדם בן 50 מתחיל להתלונן על עייפות ונשלח לבצע בדיקה ראשונה של הלב מתוך מחשבה של הרופא שתפקודו נחלש. אולם ברוב המקרים, תפקוד הלב תקין, ובעצם מדובר בירידה במטבוליזם של הגוף( כבד, ריאות, עיכול). ניתן לבדוק זאת בצורה פשוטה: מדידה הטמפרטורה של הגוף על ידי מד חום: טמפרטורה נורמלית: 37 מעלות פלוס מינוס 0.2 (37.2-36.8 מעלות) לעתים הטמפרטורה יורדת ל 36 מעלות ואפילו פחות. מצב זה מורה שהפעילות המטבולית (חילוף חומרים) מועטת באופן ניכר ברקמות הגוף.
a. תופעה זו נובעת מירידה הדרגתית ביצור אנרגיה (ATP) ) בתוך המיטוכונדריה.( מקום בו מיוצר מולקולות של אנרגיה ATP הנחוצים לבצע פעילות ביוכימיות שונות בתוך התא).
b. תזונה לא תקינה מעוררת ייצור של חלבונים המעוררים תהליכים ” דלקתיים” ( רדיקלים חופשיים) בתוך התאים.
c. המיטוכונדריה משתמשת ב O2 ליצור אנרגיה וזה גם זה המקור העיקרי לייצור של רדיקלים חופשיים.
d. לפעילות תקינה של המיטוכונדריה דרוש: B complex , acetyl-L-carnitine, חומצה אלפה ליפואית ו-coenzyme Q10


הנושא נלמד במסגרת לימודי נטורופתיה במכללת לוסקי


הרדיקלים החופשיים:
הם אלקטרונים שמשתחרים ממולקולת החמצן בשעת יצור ה-ATP, הם מתחברים לחלבונים בתוך התא, ומקלקלים את פעילות החלבונים והאנזימים שנמצאים בתוך התאים ובנוסף פוגעים בממברנת התא ובמיטוכונדריה עצמה .
מכאן אנו יכולים לטפל ולהפיק תועלת לחיי היום יום עם נאכל אוכל בריא עם הרבה ירקות ופירות (מקור האנטי-אקסידנטים). אם ננטרל את הרדיקלים החופשיים וניקח את הויטמינים ו סוג Bמגיל 40-50 המטבוליזם שלנו יהיו בסדר ויפגע פחות. יש לציין שהגוף בגיל זה מייצר גם פחות coenzyme Q10 וחומצה אלפה ליפואית. בגיל זה גם אנו מתחילים לקבל תרופות ללחץ דם ולהורדת כולסטרול שפוגעות ביצור עצמי של החומרים אלה ולכם בגיל 50 אנו זקוקים להתחיל עם התוספים אלה.
מקור נוסף של הרדיקלים החופשיים שנכנסים לגוף: קרינה, שמש, עישון, מזון מטוגן, תהליך דלקתי. כל זה משפיע על מבנה ה- DNA ועל המבנה של החלבונים .

סוד מס’ 1
להחזיק את המיטוכונדריה פעילה כל הזמן.
תזונה אנטי דלקתית ( פחמימות פשוטות מחוץ לתפריט, רצוי לאכול פחמימות מורכבות חיטה מלאה, לחם מלא, ירקות קטניות..) כיוון שהם מעורבבות עם חלבונים וסיבים שמאפשרים ספיגה איטית של פחמימות.
חומצות שומן חיוניות – אומגה 3 נבטים. קרויטנידים.
תוספי תזונה : חומצה אלפא ליפואית, קואינזים Q10,אציטיל L קרניטין, ויטמין B. Cenergy

מאפייני הזדקנות: 2 חוסר שליטה על רמת הסוכר בדם
אנחנו נראים יפים כצעירים ופחות יפים בהתבגרות שלנו:
1. חוסר שליטה על רמת הסוכר שלנו בדם גורמת לרמות גבוהות של אינסולין בדם.
2. עם רמות גבוהות של אינסולין בדם, הסוכר הופך לטריגליצרידים ולשומן. זה הורמון שמייצר שומן. אם נעשה בקורת על כמות הפחמימות שאנו אוכלים אנו נהיה פחות שמנים .לא צריך לאכול יותר מ- 150 גר פחמימות ביום.
3. השמנת יתר- גורם ללחץ דם גבוה, כולסטרול גבוה מחלות אינסופיות, בעיות במפרקים, בעיות לב.
4. גבר שמן מעלה את הרמת האסטרוגן בדם- משום שהשומן שאגר הופך את טסטוסטרון לאסטרידול ואז הוא מתחילים לגדל שדיים ולסבול מהפרעות במתן שתן כתוצאה מהגדלת הערמונית.
5. עיכוב בהתחדשות של התאים- ניוון של הרקמות, העור, הסחוס.. ( להרבה אנשים שמנים יש בעיות בבירכים, בפרקים , מחליפים להם את החלקים האלו.)
6. כבד שומני( מרוב האכילה הלא בריאה שלנו..) שלא מסוגל לנטרל את הרעלים בגוף ולכן לא ירגיש בטוב.
7. טיפול נכון מונע טיפול מסוג אחר, כגון: טיפול בחרדות או טיפול בדיכאון. וכשיש זוגיות זה ימנע גם טיפול זוגי

סוד מס’ 2 – לשלוט ברמת הסוכר בדם
1. שינוי בהרגלי אכילה.
2. דיאטה ים תיכונית- מאפשרת שליטה ברמת הסוכר ( ירקות, הודו, בשר, גרעינים, פירות, דגים, עוף),
3. להימנע ממזונות פרו- דלקתיים : מוצרים תעשייתיים, מטוגנים, סוכרים פשוטים ועמילן, תוספי בצע, וכו’. ( כאשר ילד אוכל במבה סוכריות בצבע צהוב זה עלול לפגוע בתפקוד המוחי של הילד ולהפרעות בקשב וריכוז.) לחשוב בצורה חיובית ורצוי להימנע מפלאפל, שניצל מטוגן אוכל מוכן בשווקים. מיקרוגל הורס את המרכיבים החיונים שיש במזון: ויטמינים מינרלים.
4. לאכול פחות. גם בבית רצוי לאכול פחות , נשים בבקשה תנו פחות אוכל .טבחית טובה בבית מרוב אהבה לבעלה מכינה לך הרבה מאכלים טעימים אולם לאט לאט ובאופן יסודי היא הורגת אותך.
5. ארוחה אחרונה ב- 6-7 בערב. כל ההורמונים מופרשים בלילה כשאנו ישנים. וכשאוכלים ארוחה גדולה אין הפרשה של הורמונים בלילה וככה זה אם נמשך יום אחרי יום ובמשך השנים אנחנו מקבלים הרגלים מגונים ועליה משמעותית במשקל (ההורמונים צורפים קלוריות !!).

דיאטה ים תיכונית:
ירקות צבעוניים, עגבניות, עם שמן זית, ברוקלי, דלעת , גזר
2-3 מנות פרי, תותים, חומציות, דובדבנים

חשיבות הדיאטה הים תיכונית:
איזון טבעי בין הסוגים השונים של פחמימות, שומנים וחלבונים.
ייצוב רמות הסוכר בדם וסיוע לאיזון הורמונאלי.
חיזוק המערכת החיסונית, מסייע ליציבות ה- DNA ותפקוד הגופני המנטאלי.
מזונות טבעיים במקום מזונות מעובדים ומזוקקים.
שפע של ויטמינים מינרלים נוגדי חמצון סיבים תזונתיים וחומרים אנטי סרטניים.

מאפייני ההזדקנות: 3 ירידה הדרגתית ביצור עצמי של הורמונים
אחרי גיל 50 .תופעה זאת גורמת ל:
בריחת סידן בעצמות
ירידה בחילוף חומרים
ירידה בדחף מיני
התקמטות העור
הפרעות בתפקוד המערכת הקוגניטיבית

ירידה הדרגתית בייצור עצמי של הורמונים:
בכל קטע של DNA יש רצפטור (קולטן) של הורמון שמעביר פקודה לייצור אנזים וחלבונים חדשים, מן רענון כזה. ההורמונים העיקרים מלווים אותנו מרגע לידתו עד גיל 50 . ואז הגוף מאיט את קצב היצירה.
אולם יש באפשרותנו לנסות ולחקות את הטבע. כדי שתהיה לנו הרגשה אישית יותר טובה על ידי זה שנמנע התפתחות של מחלות :מנאפוזה: גלי חום, הבית מתפוצץ , בעיות מחלות לב, יובש, קמטים, עצמות מתרככות, שיער יבש וכו’.
כל השינויים החיצונים בגוף לא ייפתרו אם הפתרון לא יבוא מבפנים ולא באמצעות ניתוחים פלסטים או משחות למיניהן.
גם אצל הגבר : מתחיל תהליך של ניוון , חוסר חשק מיני, במראה עם שדיים, וכרס.. ויש הרבה זיכרונות שפעם הייתי …

סוד מס 3 השאלה היא מה לעשות:
1. להחזיר את ההורמונים לרמתם הטבעית ולפי תוצאות בדיקות המעבדה ועל ידי הורמונים זהים להורמונים של בני-אדם. הורמונים מסוג זה מזוהים על ידי הגוף כחומרים משלו ולא מפתחים תופעות לוואי הקורות לאלה שנוטלים תרופות הורמונאליות סינתטיות. ( ידועים הסיבוכים של נשים צעירות הנוטלות גלולות למניעת הריון: קוצר נשימה יכול לנבוע קרישי דם בריאות) התרופות לא מומלצות בגלל שזה גורם לכבד לייצר 16OH אסטרדיול שזה חומר שמסרטן גורם לקרישות יתר ול CVA או התקפי לב. לדוגמה PREMARIL ( עשוי משתן של סוסה בהריון)
2. הורמונים של בני אדם זהים למה שהפרשנו כל החיים כלומר הורמונים הומאניים שהגוף לא מפתח נגדו תופעות לוואי, נתן לעקוב על רמתם בבדיקות מעבדה. אין בכוונתנו להחזיר לאישה את מחזור החודשי, אלא לתת מינונים קטנים של הורמונים ביולוגים המשפרים את המצב הגופני והמנטלי ומונע מחלות כתוצאה של מחסור הורמונלי. ניתן להשתמש גם בהורמונים זהים של בן-אדם לגברים בהתאם לבדיקות המעבדה.
במכון ויצמן מייצרים את הורמון הגדילה , בצרפת מייצרים הורמון אסטרגן למנפאוזה. וכך האישה מקבלת אסטרוגן ביולוגי של בני אדם.. זה מאושר בארה”ב. כמובן דורש מרשם של רופא
3. פעילות גופנית – כיוון שהיא מעוררת את ההפרשה של ההורמונים
4. אוכל רווי בחלבון לפני השינה ולא בפחמימה גם מעורר את הפרשת הורמונים

מאפייני ההזדקנות: 4 סטרס
גורמת ל:
עליה ברמת האדרנלין בדם
עליה ברמת הקורטיזול
עליה בלחץ הדם
סוד מס. 4
להפסיק לשתות קפה ותה
להפסיק לעשן
לשתות תה ירוק
פעילות גופנית
יוגה מדיטציה סאונה
תרגילי נשימה
תוספי תזונה: גאבא וחומר מרגיע, = ליקוויד סטרס, סטרסוף

מאפייני ההזדקנות 5- ירידה בפעילות של מערכת חיסונית –
יורדת כל השנים באופן הדרגתי, אנו מרגישים זאת מכיוון שאנו חולים יותר, מאשר בגיל צעיר בעיקר ממחלות וירליות שמשכיבות אותנו יותר זמן במיטה. זה נובע מ:
תזונה לקויה.
מחסור בוויטמין D – תחשפו לשמש נמוכה
רמה נמוכה של DHEA
מחסור בוויטמין B

סוד מס. 5 – שיפור בפעילות מערכת החיסונית
א. לאכול מזונות ” אנטי-דלקתיות” כגון פחמימות מורכבות עשירים בסוכרים ביולוגים ( 150-160 גרם/יום).
ב. לבדוק רמת הויטמין 3D= חשיפה מבוקרת לשמש.( להשתמש קרם להגנת שמש מספר 10 )
ג. פעילות גופנית יום-יומית.
ד. טיפול הורמונלי חילופי לפי תוצאות בדיקות המעבדה.
ה. תוספי מזון: IMUFACT, ויטמין 3D (1000-2000 IU/יום).

מאפייני ההזדקנות : 6 חוסר פעילות גופנית:
גורמת ל:
א. השמנה יתר.
ב. ירידה בהפרשת הורמונים .
א. ירידה בפעילות של מערכת החיסונית.
ב. עצבנות יתר.
ג. ירידה פעילות של המיטוכונדריה.

סוד מס. 6 פעילות גופנית מסודרת:
א. עדיף לבצע את הפעילות הגופנית בבוקר או בערב.
ב. מספק 30-45 דקות הליכה מהירה ולפחות 150 דקות בשבוע.
ח. תוך 30 דקות אחרי המאמץ, לאכול ארוחה בעיקרה חלבונית עם אנטי אוקסידנטים.

לסיכום: במהלך חיינו אנו מפתחים את מאפייני ההזדקנות מס 1 + 2 + 3 +4 + 5 + 6 = שמובילים אותנו ל- מחלות:
השמנה, יתר לחץ דם, סוכרת, שומנים גבוהים בדם, מחלות בפרקים ובעמוד השדרה, קטרקט, ניוון הרשתית ועיוורון, שטף דם במוח, מחלת אלצהיימר, מחלת פרקינסון, דמנציה, מחלת בלוטת התריס, טרשת עורקים בצוואר, בעורקי הלב, באבי העורקים ובעורקים ברגלים, סרטן, הגדלת הערמונית וכו’.
ניתן להאט את תהליכי ההזדקנות עם ננקוט בכל 6 הסודות שתיארתי ביחד. אם ניקח רק אחד או שניים מכל ההמלצות, התוצאה תהיה חלקית בלבד.

סיכמה :-שרית מזוז ND
כנס NSP ים המלח 26/1/2008
סיכום הרצאה של ד”ר אלכס ארדיטי מומחה למחלות לב וקרדיולוגיה.

כתיבת תגובה

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.