לימודי תרפיה באומנות

 10 תעודות בסיום לימודים

מסלול תלת שנתי להכשרת מטפלים
תרפיה באומנות בשיטת לוסקי. מקצוע מבוקש בכל העולם
יום לימודים אחד בשבוע משעה 09.00 עד16.00.
10 תעודות בסיום הלימודים.
התעודות מוכרות על ידי הלשכה למקצועות בריאות משלימים.
ארגון הגג לרפואה משלימה.
אין דרישה לבגרות או פסיכומטרי.

מהי תרפיה באומנות?  

למעשה לימודי תרפיה באמנות הוא מקצוע בתחום הפסיכותרפיה ההוליסטית, עם שימת גדש על כלים לטיפול מעולם האמנות. טיפול בשילוב אמנויות היא שיטת טיפול אופיינית לרובד הרגשי. דרך שילוב אמנויות בטיפול, ניתן לאמן ולתרגל את היכולת לזהות חסרים רגשיים. טיפול באמנות הוא טיפול רגשי הנערך בעזרת אמצעים חזותיים, כאשר האמנות משמשת אמצעי תקשורת חלופי שאינו שפה מסובכת (Case & Dalley, 1992).  היצירה היא דרך להתרחק מחוסר האונים, להשתחרר ממעצורים, האמנות היא עולם ללא גבולות הבנוי על סימבולים, דימויים ומטאפורות המקבל את ייחודו במפגש עם המציאות. אחת האיכויות של הטיפול באמנות היא יכולתה לתקשר אל החלק הלא מודע של נפש האדם (יפתח 1992). דרך האמנות, אדם בא במגע עם רגשותיו באמצעים לא מילוליים המאפשרים העלאת דימויים המייצגים קונפליקטים ומצוקות המטרידות את המטופל. ההבעה האמנותית מגבירה את יכולת ההשתתפות של המטופל בתחושת היוצר ללא הזדקקות להסבר הגיוני, סיבתי או נסיבתי. כל מרכיב ביצירה משקף במידת מה את תחושת העצמי. תרגום חזותי של תפיסת העצמי בא לידי ביטוי בין היתר במרכיבי הדף, בפרופורציות, בשלמות, בפרטים או בהדגשתם, ובמידת ניצול אמצעי ההבעה. ניתן להיעזר בבדיקת העוצמה של קו וצבע. הבנת הסמל ומשמעותו האישית עוזרת למטופל לשחרר תכנים מעיקים, ולהגיע לתובנה ולתחושה של יתר שליטה. הרפואה המשולבת, היא רפואה המשלבת שיטות טיפול מכל אחד מארבעת הרבדים המרכיבים את האדם השלם, טיפול בשילוב אמנויות היא שיטה טיפולית שמאפשרת אימון ותרגול של הרובד הרגשי שבכל אחת משלושים ושתים האינטליגנציות, לצורך מפגש קרוב יותר עם שמחת החיים (לוסקי 2005).

תוכנית לימודים מרתקת

תוכנית הלימודים עם 10 תעודות

בשנה א’ לומדים:
32 האינטליגנציות + תרופות לוסקי + תרפיה באומנות + שפות מרובות + קורס הילינג רוחני + קורס מנטור ייעוץ זוגי.

תעודות: הילינג רוחני + מנטור ייעוץ זוגי.
קורסים:
 אנטומיה של הנפש – 32 האינטליגנציות ומבנה אישיות שלם. הילינג רוחני קבלי אינטגרטיבי. טיפולי גוף נפש. מדיטציה i32 לאימון 32 האינטליגנציות. דמיון מודרך, תרופות לוסקי בשילוב טכניקות NLP מתקדמות להגברת היכולות הרגשיות. תרפיה באמנות ושפות מרובות – טיפול בכל סוגי האמנויות, שיר, ציור, מוסיקה, ריקוד. אימון רוחני הוליסטי ומסע חוויה עד לסיום הכשרה כמנטור. תהליכים כאמנויות לריפוי. תרופות לוסקי כטיפול רוחני באמצעות פעולות אנושיות פשוטת מכוונות לקבלה או לנתינה.

בשנה ב’ לומדים:
8 טכניקות אבחון + פסיכודרמה + פסיכותרפיה + מסע חוויה + הנחיית קבוצות טיפולית.

תעודות: אבחון פסיכו אנרגטי + מנחה קבוצת לימוד.
קורסים: מבחני אינטליגנציה i32. אבחון פסיכו אנרגטי. פירוש שמות על פי ספר יצירה. כירולוגיה (כף יד) ע”פ ספר יצירה. קלפי יצירה. פתרון חלומות. אמנות התשאול. אבחון דרך הלשון ע”פ ספר יצירה. אבחון דרך חכמת הגוף. מבחני השלכה. מבחן מוטורי. פסיכודרמה ככלי לטיפול פרטני. פסיכותרפיה הוליסטית, גופנית, טרנספרסונלית. הנחיית קבוצות טיפולית וקבוצת לימוד. גורמי מחלות ומדרון המחלות.

בשנה ג’ לומדים:
מסלול התמחות + פרקטיקום + דיקור עץ חיים + רפלקסולוגיה + פרחי באך.

תעודות: פסיכותרפיה + תרפיה באומנות+ רפלקסולוגיה + דיקור + פרחי באך.
קורסים: דיקור סיני, 32 נקודות דיקור ע”פ עץ חיים. רפלקסולוגיה ייחודית לטיפול גוף נפש והנעת 32 האינטליגנציות. פרחי באך מותאם לשכלול 32 האינטליגנציות. יחסי מטפל מטופל. תיאורי מקרים טיפוליים. רפואה משולבת.  פרקטיקום. טיפולים קליניים מעשיים. כתיבת תזה.

קריירה, עבודה אחרי הלימודים

דמיין אותך בתעסוקה מלאה מיד אחרי הלימודים. מגשים את החלום, מצליח יותר ובקלות.

כבר מסיום השנה הראשונה ללימודים, סטודנטים במכללה עוסקים במגוון עבודות, המכללה מפנה סטודנטים לארגונים ומוסדות ומסייעת במציאת עבודה.

מה הכי הולך?
* עבודה בקופת חולים ומערכת הבריאות ברפלקסולוגיה, בדיקור ופרחי באך.
* עבודה בגני ילדים בפיתוח אינטליגנציות באמצעות אמנויות
* עבודה בבתי ספר, במתנסים, בצהרונים, בחוגים פרטיים כמדריך חינוכי לפיתוח אינטליגנציות באמצעות תרפיה באמנות.
* עבודה בארגונים, במוסדות וחברות עסקיות בחלקת משאבי אנוש, בהשמה  של עובדים באמצעות מבחני אינטליגנציה i32 הייחודיים.
* פתיחת קליניקה פרטית לאבחון ולפיתוח אינטליגנציות אצל ילדים ונוער, וכן טיפולי פסיכותרפיה לטיפול זוגי ומשפחתי לטיפול במחלות וכאב.
* פתיחת חוגים פרטיים לפיתוח אינטליגנציות באמצעות אמנויות
*  הנחיית קבוצות לימוד - יצירתיות מודעת. חוג שבועי.

תוכנית לימודים מוכרת ויוצאת מהכלל

מה עושה את מכללת לוסקי ליוצאת מן הכלל עבורך?
– אנחנו מעסיקים את המורים הטובים ביותר במקצועות הטיפול, בשבילך. מוכר !!
– שכר הלימוד בלוסקי הוא המשתלם ביותר, עם עלות התועלת הטובה ביותר. בדוק!
– תוכניות הלימודים שלנו מרוכזות ומזוקקות – חוסך לך זמן וחוסך לך הרבה כסף.
– אנחנו נותנים לך תעודה מוכרת על ידי הלשכה למקצועות בריאות משלימים ומועצת ההסמכה הארצית. מוכר !!!
– אנחנו נותנים לך תעודת סטודנט מטעם ארגון הסטודנטים הארצי, כמו כל הסטודנטים בארץ. מוכר!
– התעודה המוכרת שלך מרחיבה את אפשרויות התעסוקה שלך באופן דרמתי.
– הלימודים בלוסקי משלבים גישות מהמזרח, מסין, הודו, יהדות, קבלה ומדע מתקדם – שילוב מנצח.
– אנחנו נלמד אותך איך לתרגם את הידע שלך לעסק מניב שיביא לך תמורה כל החיים, לך ולמשפחה שלך.

למה כדאי לך ללמוד במכללת לוסקי?
– הלימודים בלוסקי מכשירים אותך להיות בקבוצת המטפלים הטובים ביותר בישראל.
– הלימודים בלוסקי יעניקו לך 32 שערי הצלחה – 32 אינטליגנציות – 32 ערכי חיים חיוביים.
– מסלול ההכשרה למקצוע טיפולי בלוסקי, כולל טיפול בבעיות האישיות שלך.
– התעודה של לוסקי מקנה לך נקודות זכות 30 עד 90 נקודות מתוך 120 להמשך לימודים אקדמאים לתואר BA בארץ ובחול.
– בכיתה אנחנו נפגיש אותך עם חברים חדשים, סביבה תומכת ואוהדת, אנשים מדהימים כמוך,
– החברים בכיתה יהיו הקבוצה התומכת שלך לכל החיים.
– כאשר הלימודים בלוסקי יתחילו מבחינתך זה יהיה קסם, תוכנית הלימודים תרתק אותך.
– החברים מהכיתה יהיו המשפחה השנייה שלך.
– נעבור ביחד שינוי איכותי, כדי להיות בני אדם טובים יותר שרואים רק אור בחיים.
– אנחנו נוביל אותך יד ביד עד להצלחה האישית שלך במקצוע הטיפולי שעליו חלמת.

גם לי יש 32 אינטליגנציות

 

 

רוצה עוד פרטים? בואו נתחיל!


מה הבוגרים כותבים לנו

"נפתחו לי התאים הכי אפורים בלב...מצאתי פה המון. מצאתי פה קודם כל את עצמי, מצאתי חברים ומצאתי מורה לחיים"

דורית דויטש

"את הדרך כאן התחלתי כמישהי שחיפשה מסלול התפתחות אישית. אני מרגישה שהתברכתי ללמוד את שיטת לוסקי, וקיבלתי את הכלים לעזור לאנשים "

יולי ביילין

מה כותבים עלינו סטודנטים

מה כותבים לנו בוגרים

תמונות חוויה

תמונות מדברות

עיתונים כותבים עלינו

ד"ר דני לוסקי בראיונות טלויזיה ערוץ 2 וערוץ 10

10 התעודות שתקבל בסיום לימודים

מה את בוחרת?

למידה מרחוק

חדש בישראל

ללמוד מתי שבא לך מהבית

שנה אקדמית מלאה

10 תעודות בסיום לימודים

תעודות מוכרות על ידי הלשכה למקצועות בריאות משלימים - ארגון הגג לרפואה משלימה.

מבחני אינטליגנציה בשווי 960 ש”ח

תעודת סטודנט מטעם התאחדות הסטודנטים הארצית

לא כולל קורס מנטור

לא כולל ספרים

לימודים בכיתה

חוויה יוצאת דופן

חוויה ייחודית בכיתה

שנה אקדמית מלאה

10 תעודות בסיום לימודים

תעודות מוכרות על ידי הלשכה למקצועות בריאות משלימים - ארגון הגג לרפואה משלימה.

מבחני אינטליגנציה בשווי 960 ש”ח

תעודת סטודנט מטעם התאחדות הסטודנטים הארצית

לא כולל קורס מנטור

לא כולל ספרים

לימודים פלוס

הכל כלול

חוויה כיתתית

שנה אקדמית מלאה

10 תעודות בסיום לימודים

תעודות מוכרות על ידי הלשכה למקצועות בריאות משלימים - ארגון הגג לרפואה משלימה.

מבחני אינטליגנציה בשווי 960 ש”ח

תעודת סטודנט מטעם התאחדות הסטודנטים הארצית

כולל קורס מנטור

כולל 8 ספרי לימוד

מכללת לוסקי

מכללת לוסקי
הכשרת מטפלים ומנטורים בשיטת לוסקי.

פעילים בתחומי החינוך והבריאות
משנת 1993

– קמפוס למידה מרחוק
ללמוד מהבית בזמן שלך.
טלפון ראשי –  1800-33-99-66
louskycollege@gmail.com

 

מכללת לוסקי – קמפוס בית ברל
דרום השרון, מיקוד 4490500  (ליד כפר סבא)
טלפון למזכירות הרשמה,
בית ברל: 09-8877919

דרכי הגעה לקמפוס בית ברל
מתחנה מרכזית כפר סבא: קווים 13, 17, 19
מתחנה מרכזית הרצליה, דרך רעננה וכפר סבא: קו 32 
מקלנסווה לבית ברל: קו 23
מטייבה לבית ברל, קו 13, 113 ,23
מטירה לבית ברל – 23, 13, 113, 17

הגעה ברכב פרטי

רשום ב-WAZE מכללת לוסקי בית ברל ותגיע עד לחניה.
תחנה ואז תחזור ותחצה את הכביש ממנו נכנסת לחניה.
לך בשביל עפר לאיזור ברוש, איזור השיכונים, בית 209

לניווט, לחץ כאן –  https://waze.to/li/hsv8z4v806

 

מכללת לוסקי - קמפוס סמינר הקיבוצים
תל אביב, רחוב שושנה פרסיץ 3
טלפון למזכירות הרשמה,
סמינר הקיבוצים: 03-5104041


דרכי הגעה לקמפוס אמנויות:
אוטובוסים 
קווי דן
13, 125
קווי אגד
26, 71



 

להגשים את כל החלומות שלך

במהלך הלימודים, בכל קורס תקבל כלים והכשרה קלינית מעשית. בסוף הלימודים תחווה פרקטיקום יוצא מהכלל שיהפוך אותך למטפל עם ניסיון מעשי.
בסיום הלימודים תוכל להקים את הקליניקה שלך ולהיות היוצר שלה ולהגשים את כל החלומות שלך.

תרפיה באמנות והשפות המרובות

שיטת הטיפול בשפות מרובות, דוגלת בשימוש באומנויות שונות ככלים משלימים לטיפולי הפסיכותרפיה המבוססת בעיקרה על דיאלוג. דרך כלים אלו, יכול המטופל לנדב אינפורמציה מכל רובד למטפל במצבים בהם אינו מסוגל או רוצה לשוחח על הדברים, או במצבים בהם שיחה על הנושא אינה מספיקה או מוגבלת כמו לדוגמה, במצבים של טראומה, הדחקה, הפעלת מנגנוני הגנה וכדומה.
דרך האומנויות השונות יכול המטופל להשליך תכנים על האומנויות השונות כמו משחק דמויות, ציורים או פסלים המשמשים מרחק אסתטי בינו לבין הנושא המטופל, לשחרר תחושות שונות, להגיע לתובנות וקתרזיס.


תרפיה באמנות היא תוכנית המשולבת במסלול לימודי פסיכותרפיה כך שהסטודנטים נהנים מכל העולמות. גם לימודי תרפיה באמנות וגם לימודי פסיכותרפיה הוליסטית. השילוב הזה נמצא רק במכללת לוסקי והוא שילוב מנצח.


מטרות בשילוב תרפיה באמנות בתכנית הלימודים
להפגיש את המשתתף עם 32 האינטליגנציות להעצמת כישורי חיים ויכולות אישיות.
אימון אינטליגנציה וערכי חיים תוך התבוננות ושיחה על מעגל חיים,
הכתבה של פרק קריאה ואימון היכולת לדון ולפתח את היצירתיות בשיחה,
לפתח חשיבה יצירתית אמנותית, עמדות, ערכים, דרכי חינוך וכלים לטיפול בעצמי ובאחרים.
להשפיע – ליצור שפע בחיים האישיים, ביעדים המקצועיים, בבריאות גוף ונפש,במשפחה ובחברה.
השתתפות בתהליכים לשכלול המודעות והצגה של העולם הפנימי דרך אמנויות, הבעה,
שיתופים, שיר, סיפור, ציור, קלפי יצירה, מדיטציה ודמיון מודרך.
מסע האינטליגנציות: אימון היכולת לזהות חוסר, אימון היכולת להגדיר את הרצון וכיוונו,
אימון היכולת לשנות גישה, אימון היכולת להגדיר מטרות וליישמן.
לאמן 32 ערכי חיים אוניברסאליים ולהתנסות בהם באמצעות שפות מרובות.


איך תרפיה באמנות עובדת?
לכל מטופל או קבוצה, כאינדיבידואל, ישנם כלים שהוא\הם מתחבר\ים אליהם יותר, כיוון שקל להם לפעול ברובד מסויים בו הם "חזקים" יותר. על כן, כדאי לשלב במהלך טיפול\הנחיית תהליך כלים שונים מרבדים שונים לאימון האינטליגנציות השונות, ובכך ליצור את אפקט השלמות, ההוליזם. כלים שונים מבטאים דברים שעולים מרבדים שונים ומלמדים אותנו דברים שונים על עצמנו ועל המטופל. מתוך שימוש בכלים שונים ניתן לבצע אינטגרציה ולקבל תמונה שלמה.


תרפיה באומנות על פי שיטת לוסקי, פועלות בארבעת הרבדים: מדיטציות פועלת כשיטת טיפול באומנות ברובד הרוחני. סיפורים ושימוש בדמיון פועלים כשיטת טיפול באומנות ברובד השכלי. אומנויות פלסטיות פועלות כשיטת טיפול באומנות ברובד הרגשי. תהליכים, טקסים ותרגילים פועלים כשיטת טיפול באומנות ברובד הפיסי.


מדיטציה, הפועלת כשיטת תרפיה באומנות ברובד הרוחני, הינה התבוננות פנימית מרוכזת ועמוקה של אדם לתוך עצמו, הנעשית דרך הרפיה, הרגעות, שימת לב לנשימות, הרפיה של החלק השכלי, כשהמטרה היא התבוננות ומנוחה ללא התרכזות במחשבות, והגעה לשלב התודעה- המדיטציה.
מדיטציה נועדה להפגיש את המודט עם האני האמיתי שלו, שהוא בעצם ריק. על פי שיטת לוסקי, העולם הוא מרחב ריק. האדם בוחר להיות מי שהוא. דרך התבוננות במחשבות ההולכות ובאות בזמן המדיטציה, האדם יכול לשאול את עצמו מי הוא בעצם? מה זה אני? האם הוא המחזיק במחשבות, או האם המחשבות מחזיקות בו. מכך, יכול האדם להבין בעצם שהוא הבוחר במחשבות, ועל כן יש לו הזכות לבחור במחשבות המזינות את נפשו.


מדיטציה בשילוב עם דמיון, הפועלת כשיטת טיפול באומנות ברובד השכלי, היא שם כללי לטכניקות שונות שעושות שימוש מכוון בכוח הדימיון. טיפול בדמיון מודרך נעשה במצב של הרפיה נפשית וגופנית, אז ההכרה השכלית "הולכת לנוח" ומפנה מקום לדמיון דרכו עולים תכנים מן התת מודע.
קיימות שלוש דרכים בהן אפשר להשתמש בדמיון לטיפול באומנות:
1.דמיון פתוח – זהו מצב בו דברים פשוט עולים מהתת מודע ללא הדרכה או הכוונה בפרטים. דוגמא לכך היא שיחזור גלגולים. שימוש בדמיון פתוח מסייעת למטופל לנדב אינפורמציה למטפל בעל הכלים לניתוח.
2. דמיון מתוכנת – מסייע ביצירת תמונת דמיון ספציפית, או חווית אירוע מסוים. משתמשים בדמיון זה כאשר רוצים להעביר את המטופל סיטואציה או חוויה ספציפית ולהעביר אותו תהליך.
3. דמיון מודרך – מצב זה הוא שכיח יותר בעולם הטיפול. הדמיון המודרך הוא בעצם שילוב של הדמיון הפתוח והמתוכנת. הדמיון המודרך מתקשר לרובד השכלי היות והוא נעשה דרך המוח, המודע והתת מודע.
בבסיס שיטת הדמיון המודרך עומדת ההנחה כי המוח האנושי מגיב באופן זהה לאירוע, בין אם הוא דמיוני ובין אם הוא מציאותי. על כן, ניתן להשתמש בדמיון ככלי טיפולי שביכולתו לשנות מצבים גופניים, נפשיים, שכליים ורוחניים. כמו כן, ניתן להשתמש בו על מנת להתמקד בריכוז, ניווט המחשבות ותיעול המחשבות לשיפור דרכי החשיבה, חזרה אל העבר ושחזור זכרונות, התמקדות בהווה ושינוי הרגלים, או התמקדות בעתיד ודמיונו באופן הרצוי למנוחה ושלווה.
עבודה מסוג זה יכולה להביא לשינויים רבים כגון חיזוק הבטחון העצמי, שינוי הרגלים, סיועי וטיפול במחלות, טיפול בפוריות, הקלה על כאבים שונים, טיפול בבעיות הורות וזוגיות, התמודדות עם מצבי משבר ושכול, סגירת מעגלים פתוחים מהעבר, אימון וחיזוק אינטיליגנציות ועוד.


שימוש בסיפורים, הפועלים כשיטת טיפול באומנות ברובד השכלי, יכולים לסייע בחיזוק או אימון אינטיליגנציה מסויימת, בנגיעה בנושא מסוים הרלבנטי לחייו של המטופל או בהעברת תהליך מסויים הנוגע למטופל. דרך הדמיון בעצם, ניתן לחזק את עולם הדמיון והפנטזיה, ובכך לעודד אצל המטופל את היכולת לדמיין מציאות אחרת, טובה יותר, לדמיין מחשבות ואמונות שישרתו אותו יותר בשינוי ובריפוי הרצוי לו בחייו.
רבי נחמן מברסלב אמר "אנשים אומרים, שסיפורי מעשיות יפים הם לשינה, ואילו אני אומר, שעל ידי סיפורי מעשיות אפשר לעורר ישנים משנתם".
כששומעים סיפור זה אחרת, טוען צבי איל (2006), סיפורים, וכלים נוספים העובדים דרך הדמיון והשכל, חודרים לתודעה דרך "הדלת האחורית", עוקפים את המגננות, הקליפות והתבניות, הפחדים והרתיעות הטבעיות שלנו. ברגע שסיפור גורם לנו להתרגש, לצחוק, לבכות, לקוות או להתפלל, הנפש שוכחת לרגע את המחסומים, המגננות והאילוצים של חיי היומיום.
לרגע, יכולה מטופלת להיבלע בעלילה, להפוך לנסיכה אבודה שהתרחקה מארמון המלוכה ודרך מרחק זה, הנקרא "מרחק אסתטי" יכולה המטופלת שהפכה לנסיכה להתבונן בתוצר, במטאפורה, להשליך על הדמות רגשות, תחושות, מחשבות ותובנות לגביה, בשקט ובלי הפחד להתעסק ישירות בנפשה.
שאילת שאלות לאחר סיפור, יכולה לסייע למטופל או לקבוצה לעכל את הסיפור\נושא\אינטליגנציה, לפרוק מועקה, לעבד, להסיק מסקנות ולעבור תהליך בערך או אינטיליגנציה מסוימת.


שימוש בשירה בתהליך טיפולי, עובד ברובד הרגשי. כשאנו שרים, המוח מתעסק בעיקר בשירה עצמה והדבר מאפשר לתוכן והמשמעות לעבור את מחסום המודע ישירות לתת מודע, לגעת בנו ולהכנס לעולם הרגשי. אנו יכולים לבטא את רגשותינו, להזדהות רגשית, להגיע לקתרזיס רגשי, להגיע לתובנות ומסקנות. דרך השירה, בעצם ניתן לעורר רגש ללא התערבות השכל וההכרה.
שירים הם דרך משוב. דרך שירים שאנשים מזמזמים, אפשר לבדוק למה דווקא שיר מסוים מדבר אלינו או למה דווקא שיר מסוים "נדבק" אלינו.
צ'אנטינג, הוא השימוש במנטרות. מנטרה, היא משפט או רעיון שאדם משנן לעצמו על מנת ליצור תהליך חינוכי פנימי לשם שינוי עמדה, אמונה ומחשבה. מנטרות אמנם עובדות ברמה השכלית ומתקשרות לאינטליגנציה 5 – מחשבה. אך בהפיכת המנטרה לצ'אנט- שירה, היא פועלת ברמה הרגשית והופכת למחשבה רגשית היוצרת אמונה ומשפיעה על המציאות.
השימוש בצלילים ותדרים והגייתם מפתחים ומסייעים בחיזוק האינטליגנציות השונות.


שימוש ביצירה פלסטית, עובד ברובד הרגשי גם הוא, זאת ניתן לראות לפי העובדה הפסית שידיים הן שלוחות של הלב. איכות המשותפת לכל אומנויות היצירה היא דרך המשוב. דרך המשוב נעשית התבוננות.
היצירה עצמה היא תהליך טיפולי. בזמן ציור לדוגמה, מעכל היוצר רגשות, חש קתרזיס רגשי, מתרוקן מן השליליות ומקבל הזדמנות לפתח מודעות ולמלא את היצירה בתוכן, ערכים ואינטליגנציות חדשות וחיוביות יותר.
בציור, ישנה משמעות לכל תהליך היצירה: בחירת הצבעים, הכלים והחומרים הנוספים בהם משתמשים, קצב העבודה, גישת היוצר בזמן העבודה וכדומה.
היצירה משמשת מעין דף חלק, קיים בכך ממד של שליטה ובחירה. היוצר עושה מה שהוא רוצה. לממד זה, אפקט טיפולי גדול. במצבים של הצפה רגשית לדוגמה, כשהמטופל חש שהרגשות משתלטים עליו, נותנת לו השליטה והבחירה הקלה גדולה, פורקן.
לאחר היצירה, מגיע שלב ההתבוננות, המשוב. ההתבוננות הנה עבודת המודעות, המשמשת לאימון ערכי חיים, שינויי עמדות וכדומה.
בתהליך ההתבוננות, על פי שיטת לוסקי (ולהבדיל משיטות תרפיה באומנות קיימות), לומד המטפל את הסימבוליקה האישית של המטופל, עוזר לו לפרש את עצמו. המטפל שואף להיות כמה שפחות פרשן, ועל כן לא ישתמש בפרשנויות קיימות או ניתוחים סוביקטיבים, היות ובשלב זה ישנה נטייה להשלכה גדולה של המטפל על היצירה. מכאן, עוסק המטפל יחד עם המטופל בהתבוננות אובייקטיבית ובתיאור פשוט של מה נמצא על הדף. תיאור פשוט הנו התבוננות ללא תגובה מודעת. התבוננות כזו מביאה את המטופל לחידוד מחשבות, רגשות ולהתבהרות המודעות.
עפ"י שיטת לוסקי, דרושים לפחות עשרה ציורים בכדי לאבחן את המטופל, וזאת בכדי לראות מוטיבים חוזרים ולא לבצע פרשנויות.


בהנחיית מדיטציות, תהליכים המשתמשים בדמיון, סיפורים, שירים ואומנויות שונות, למדתי שחשוב לי לשים לב למספר דברים:
1.מבחינת מדיטציות ותהליכים שונים, חשוב בתור מטפל להבין שמה שהמטפל לא מעז לעשות, הקבוצה לא תעז לעשות, ובמקרים בהם המנחה עצמו נמצא במצב של מבוכה או צחוק, כמו שקרה לי בזמן שהנחתי את מדיטציית לוסיוגה, הדבר מראה בדרך כלל על חוסר הכלה של המנחה עצמו את המבוכה. הדבר יכול לגרום לשאר הקבוצה להגיע לאותו המצב. על כן, כעת, חשוב לי לשים לב למצבי ההכלה שלי את מבוכתי ולתרגל את הכלתה, הכלתי.
2. במצבים בהם אני נעזרת בחומר כתוב, חשוב לעצור הרבה, ולקחת את החומר הכתוב למקום שלי, להביא דוגמאות מחיי ומניסיוני. חשוב לבדוק שהנושא שאני מדברת עליו ברור לי, היות ורק כשהוא ברור לי אני יכולה לדבר עליו בביטחון ובחופשיות.
3. בהנחיית קבוצות, חשוב ליצור קשר עין, להסתכל על האנשים, להרגיש אותם, לשים לב שאני לא יוצרת קשר עין עם אדם אחד בלבד.
4. לדבר בקצב שקבוצה או מטופל יחיד יוכלו לעקוב. ולהתאים את קצב הדיבור לכלי בו אני משתמשת. לדוגמה, למדתי כי בהנחיית מדיטציות יש לדבר גם בטון רך מאוד ומרגיע ובקצב אטי מאוד. בתור מנחה, כדאי לי לנסות להיכנס לנעלי המודטים, ולנסות לשער כמה זמן הם צריכים לכל שלב. הבנתי מתוך התנסותי, כי בדרך כלל המודטים צריכים הרבה יותר זמן השתהות בכל שלב, כשלי בתור מנחה ישנו קצב מהיר יותר.
5. כמנחה, עליי לדעת על איזה ערך או אינטליגנציה אני עובדת, ולדעת שאין לצפות מראש כיצד תגיב לכך הקבוצה או המטופל.
6. עוד למדתי במהלך הסמסטר וההתנסות שלי בהנחיות, הוא לא לקחת את חברי הקבוצה כיודעי הכל, אחרי הכל הם מתמסרים לחוויה חדשה שאינם יודעים לאן היא הולכת ומה קורה בשלביה. לדעתי, כדאי להסביר לפני את מהות התהליך, את השלבים של התהליך, להכין אותם לקראת חלקים כמו שימוש בדמיון, שירה, הגייה, נשימות ותופעותיה, במה להתמקד וכדומה. בעצם אני מבינה שככל שמתנסים יותר בהנחיית תהליכים ואומנויות שונות, לומדים מה הם הדברים שיכולים להקל על קבוצה או מטופלים יחידים לעבור את התהליכים בהתמסרות מוחלטת ולהפיק מכך את המיטב.
7. בתהליכים שונים ובמדיטציות בפרט, אנשים לעתים נרדמים בשלב מסוים. למדתי, כי ישנם מנגנוני הגנה ששומרים עלינו מפני תכנים או דמיונות מסוימים שעולים, ועל כן הרדמות בשלבים כאלה מגיעה כדי לפתור את האדם מלהתמודד עם דברים שאינו יכול להכיל. על כן, בתור מטפלת, כדאי וחשוב להבין באיזה שלב נרדם האדם, הדבר יכול לספק לי בתור מטפלת אינפורמציה נוספת על המטופל.


ביבליוגרפיה:
1.דאלי, ט. ועמיתים. (1995). תרפיה באמנות – התפתחויות חדשות, תיאוריה ומעשה. הוצאת "אח". קרית ביאליק.
2. איל, צ. (2006). כששומעים סיפור זה אחרת – התמודדות וצמיחה על פי המעשיות של רבי נחמן מברסלב. הוצאת "ידיעות ספרים". תל אביב.


חשוב לדעת - תוכנית לימודי תרפיה באמנות של מכללת לוסקי אינה מוכרת על ידי המל"ג, או על ידי משרד הבריאות, או על ידי כל משרד ממשלתי אחר. התוכנית היא תוכנית העשרה למי שבחרו ללמוד במסלול פסיכותרפיה הוליסטית.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

מכללת לוסקי חוגגת 24 שנות פעילות בהכשרת מטפלים ומנטורים בשיטת לוסקי.
אנחנו שמחים להעניק לך ספר דיגיטלי רב מכר מתנה 
להורדת הספר - לחץ כאן

כל הזכויות שמורות למכללת לוסקי ©  טלפון:  1800-33-99-66   louskycollege@gmail.com