תפקיד המתרגל

מטרה
לאחר תרגול בקורס, להיות מסוגל להעביר את הקורס לקבוצה חדשה כמורה ומנחה במכללת לוסקי.

אפיון התפקיד
במהלך כל הקורס, המתרגל נמצא בכיתה כדמות מתווך בין התלמיד למורה; המתרגל הוא חלק מחברי מהקבוצה, אך גם דמות סמכות מקצועית ויש לשים לב לכך לאורך התהליך ולאפשר לקבוצה להכיר בשני הצדדים הללו ולהשתמש בהם.
המטרה היא להתבונן על התהליך שעוברת הקבוצה מנקודת מבט של המנחה. באופן מעשי אינו משתתף באופן פעיל בשיעורים העיוניים או בתהליכים (אלא אם נתבקש לכך ע”י המנחה לצורכי הקבוצה).

מטלות
א. אחת לשלושה שבועות המתרגל יקיים שיעור תרגול בן שעתיים בשעות הערב לצורך תרגול החומר שנלמד בשיעורים
קודמים. את היום והשעה לתרגול יש לתאם עם המזכירות מראש עבור כל הקורס.
ב. ליווי אישי לכל תלמיד בקבוצה, שיחה אישית פעם בשבוע בטלפון או בפגישה.
ג. רישום השיעורים, הכנת מערכי שיעור וסילבוס לקורס

דוחות
א. דוחות תרגול
ב. דוחות ליווי אישי לכל סטודנט
ג. רישום השיעורים, הכנת מערכי שיעור וסילבוס לקורס

ערכיות
המתרגל משמש דוגמא מעשית לקבוצה ועל כן יש לשים לב להתנהלות האישית במהלך המפגשים, למשל: להיות תמיד בקשב למנחה ו/או לתלמיד המשתף, לכתוב את הדברים ולהיות במיקוד על התכנים הנלמדים, לשים לב לתנוחת הגוף שלו. להגיע לפני כולם ולצאת אחרי כולם. לסייע לסטודנטים בחומר העיוני, לתמוך בסטודנטים ברמה הרגשית.
לדווח למורה הקבוצה על כל אירוע, קושי של סטודנטים.
לארגן את הכיתה לפני ואחרי יום הלימודים.
בשיעור האחרון יש לסגור דלת המכללה/הכיתה, לאחר כיבוי ומזגנים, אורות וסידור הכיתה.
מפתח נמצא מאחורי הספרייה במזכירות, לאחר סגירה לזרוק את המפתח מתחת לדלת