לימודי פסיכודרמה

תעודה מוכרת בסיום לימודים

מסלול דו שנתי להכשרת מטפלים
בפסיכודרמה בשיטת לוסקי.
מקצוע מבוקש בכל העולם
יום לימודים אחד בשבוע משעה 09.00 עד16.00.
10 תעודות בסיום הלימודים.
התעודה מוכרת על ידי הלשכה למקצועות בריאות משלימים. ארגון הגג לרפואה משלימה.
אין דרישה לבגרות או פסיכומטרי.

מה זה פסיכודרמה?  

פסיכודרמה היא שיטה טיפולית חווייתית שנעשית בד”כ במסגרת קבוצתית. המשמעות המילולית של המושג פסיכודרמה הינו “הנפש בפעולה”. פירושה של המילה דרמה בהקשר זה הינו בהוראתה הראשונית של המילה במקור היווני: דרמה= פעולה. כלומר במקום לדון בבעיות המתעוררות ביני לבין עצמי, ביני לבין האחר בצורה מילולית בלבד, פסיכודרמה מאפשרת מימד רחב יותר באמצעות הפעולה כדי להמחיש את הנושאים העולים, דרך טכניקות השאובות מעולם התיאטרון.

הפסיכיאטר והפילוסוף יעקב מורנו יצר ופיתח את שיטת הטיפול דרך פסיכודרמה לפני כ-80- שנה. המקור הראשי ממנו שאב את מקורותיו עבור פסיכודרמה היה התיאטרון והדרמה היונית משם נלקחו המושגים המרכזיים בשיטת טיפול פסיכודרמה: הפרוטגוניסט, הקתרזיס וכמובן תפיסת הבמה כמרחב טיפולי.

תוכנית לימודים מרתקת

תוכנית הלימודים עם 10 תעודות

בשנה א’ לומדים:
32 האינטליגנציות + תרופות לוסקי + תרפיה באומנות + שפות מרובות + קורס הילינג רוחני + קורס מנטור ייעוץ זוגי.
קורסים:
 אנטומיה של הנפש – 32 האינטליגנציות ומבנה אישיות שלם. הילינג רוחני קבלי אינטגרטיבי. טיפולי גוף נפש. מדיטציה i32 לאימון 32 האינטליגנציות. דמיון מודרך, תרופות לוסקי בשילוב טכניקות NLP מתקדמות להגברת היכולות הרגשיות. תרפיה באמנות ושפות מרובות – טיפול בכל סוגי האמנויות, שיר, ציור, מוסיקה, ריקוד. אימון רוחני הוליסטי ומסע חוויה עד לסיום הכשרה כמנטור. תהליכים כאמנויות לריפוי. תרופות לוסקי כטיפול רוחני באמצעות פעולות אנושיות פשוטת מכוונות לקבלה או לנתינה.

בשנה ב’ לומדים:
8 טכניקות אבחון + פסיכודרמה מעשי + פסיכותרפיה + מסע חוויה + הנחיית קבוצות טיפולית.
קורסים: מבחני אינטליגנציה i32. אבחון פסיכו אנרגטי. פירוש שמות על פי ספר יצירה. כירולוגיה (כף יד) ע”פ ספר יצירה. קלפי יצירה. פתרון חלומות. אמנות התשאול. אבחון דרך הלשון ע”פ ספר יצירה. אבחון דרך חכמת הגוף. מבחני השלכה. מבחן מוטורי. פסיכודרמה ככלי לטיפול פרטני. פסיכותרפיה הוליסטית, גופנית, טרנספרסונלית. הנחיית קבוצות טיפולית וקבוצת לימוד. גורמי מחלות ומדרון המחלות.

קריירה, עבודה אחרי הלימודים

דמיין אותך בתעסוקה מלאה מיד אחרי הלימודים. מגשים את החלום, מצליח יותר ובקלות.

כבר מסיום השנה הראשונה ללימודים, סטודנטים במכללה עוסקים במגוון עבודות, המכללה מפנה סטודנטים לארגונים ומוסדות ומסייעת במציאת עבודה.

מה הכי הולך?
* עבודה בקופת חולים ומערכת הבריאות ברפלקסולוגיה, בדיקור ופרחי באך.
* עבודה בגני ילדים בפיתוח אינטליגנציות באמצעות אמנויות
* עבודה בבתי ספר, במתנסים, בצהרונים, בחוגים פרטיים כמדריך חינוכי לפיתוח אינטליגנציות באמצעות תרפיה באמנות.
* עבודה בארגונים, במוסדות וחברות עסקיות בחלקת משאבי אנוש, בהשמה  של עובדים באמצעות מבחני אינטליגנציה i32 הייחודיים.
* פתיחת קליניקה פרטית לאבחון ולפיתוח אינטליגנציות אצל ילדים ונוער, וכן טיפולי פסיכותרפיה לטיפול זוגי ומשפחתי לטיפול במחלות וכאב.
* פתיחת חוגים פרטיים לפיתוח אינטליגנציות באמצעות אמנויות
*  הנחיית קבוצות לימוד – יצירתיות מודעת. חוג שבועי.

תוכנית לימודים מוכרת יוצאת מהכלל

מה עושה את מכללת לוסקי ליוצאת מן הכלל עבורך?
– אנחנו מעסיקים את המורים הטובים ביותר במקצועות הטיפול, בשבילך. מוכר !!
– שכר הלימוד בלוסקי הוא המשתלם ביותר, עם עלות התועלת הטובה ביותר. בדוק!
– תוכניות הלימודים שלנו מרוכזות ומזוקקות – חוסך לך זמן וחוסך לך הרבה כסף.
– אנחנו נותנים לך תעודה מוכרת על ידי הלשכה למקצועות בריאות משלימים ומועצת ההסמכה הארצית. מוכר !!!
– אנחנו נותנים לך תעודת סטודנט מטעם ארגון הסטודנטים הארצי, כמו כל הסטודנטים בארץ. מוכר!
– התעודה המוכרת שלך מרחיבה את אפשרויות התעסוקה שלך באופן דרמתי.
– הלימודים בלוסקי משלבים גישות מהמזרח, מסין, הודו, יהדות, קבלה ומדע מתקדם – שילוב מנצח.
– אנחנו נלמד אותך איך לתרגם את הידע שלך לעסק מניב שיביא לך תמורה כל החיים, לך ולמשפחה שלך.

למה כדאי לך ללמוד במכללת לוסקי?
– הלימודים בלוסקי מכשירים אותך להיות בקבוצת המטפלים הטובים ביותר בישראל.
– הלימודים בלוסקי יעניקו לך 32 שערי הצלחה – 32 אינטליגנציות – 32 ערכי חיים חיוביים.
– מסלול ההכשרה למקצוע טיפולי בלוסקי, כולל טיפול בבעיות האישיות שלך.
– התעודה של לוסקי מקנה לך נקודות זכות 30 עד 90 נקודות מתוך 120 להמשך לימודים אקדמאים לתואר BA בארץ ובחול.
– בכיתה אנחנו נפגיש אותך עם חברים חדשים, סביבה תומכת ואוהדת, אנשים מדהימים כמוך,
– החברים בכיתה יהיו הקבוצה התומכת שלך לכל החיים.
– כאשר הלימודים בלוסקי יתחילו מבחינתך זה יהיה קסם, תוכנית הלימודים תרתק אותך.
– החברים מהכיתה יהיו המשפחה השנייה שלך.
– נעבור ביחד שינוי איכותי, כדי להיות בני אדם טובים יותר שרואים רק אור בחיים.
– אנחנו נוביל אותך יד ביד עד להצלחה האישית שלך במקצוע הטיפולי שעליו חלמת.

גם לי יש 32 אינטליגנציות

 

 

רוצה עוד פרטים? בואו נתחיל!










מה הבוגרים כותבים לנו

"נפתחו לי התאים הכי אפורים בלב...מצאתי פה המון. מצאתי פה קודם כל את עצמי, מצאתי חברים ומצאתי מורה לחיים"

דורית דויטש

"את הדרך כאן התחלתי כמישהי שחיפשה מסלול התפתחות אישית. אני מרגישה שהתברכתי ללמוד את שיטת לוסקי, וקיבלתי את הכלים לעזור לאנשים "

יולי ביילין

מה כותבים עלינו סטודנטים

מה כותבים לנו בוגרים

תמונות חוויה

תמונות מדברות

עיתונים כותבים עלינו

ד"ר דני לוסקי בראיונות טלויזיה ערוץ 2 וערוץ 10

10 התעודות שתקבל בסיום לימודים

מה את בוחרת?

כעת ניתן לבחור בין לימודים בכיתה לבין למידה מרחוק בזמנך החופשי.

למידה מרחוק

חדש בישראל

ללמוד מתי שבא לך מהבית

שנה אקדמית מלאה

10 תעודות בסיום לימודים

תעודות מוכרות על ידי הלשכה למקצועות בריאות משלימים - ארגון הגג לרפואה משלימה.

מבחני אינטליגנציה בשווי 960 ש”ח

תעודת סטודנט מטעם התאחדות הסטודנטים הארצית

לא כולל קורס מנטור

לא כולל ספרים

לימודים בכיתה

חוויה יוצאת דופן

חוויה ייחודית בכיתה

שנה אקדמית מלאה

10 תעודות בסיום לימודים

תעודות מוכרות על ידי הלשכה למקצועות בריאות משלימים - ארגון הגג לרפואה משלימה.

מבחני אינטליגנציה בשווי 960 ש”ח

תעודת סטודנט מטעם התאחדות הסטודנטים הארצית

לא כולל קורס מנטור

לא כולל ספרים

לימודים פלוס

הכל כלול

חוויה כיתתית

שנה אקדמית מלאה

10 תעודות בסיום לימודים

תעודות מוכרות על ידי הלשכה למקצועות בריאות משלימים - ארגון הגג לרפואה משלימה.

מבחני אינטליגנציה בשווי 960 ש”ח

תעודת סטודנט מטעם התאחדות הסטודנטים הארצית

כולל קורס מנטור

כולל 8 ספרי לימוד

מכללת לוסקי

מכללת לוסקי
הכשרת מטפלים ומנטורים בשיטת לוסקי.

פעילים בתחומי החינוך והבריאות
משנת 1993

– קמפוס למידה מרחוק
ללמוד מהבית בזמן שלך.
טלפון ראשי –  1800-33-99-66
louskycollege@gmail.com

 

מכללת לוסקי – קמפוס בית ברל
דרום השרון, מיקוד 4490500  (ליד כפר סבא)
טלפון למזכירות הרשמה,
בית ברל: 09-8877919

דרכי הגעה לקמפוס בית ברל
מתחנה מרכזית כפר סבא: קווים 13, 17, 19
מתחנה מרכזית הרצליה, דרך רעננה וכפר סבא: קו 32 
מקלנסווה לבית ברל: קו 23
מטייבה לבית ברל, קו 13, 113 ,23
מטירה לבית ברל – 23, 13, 113, 17

הגעה ברכב פרטי

רשום ב-WAZE מכללת לוסקי בית ברל ותגיע עד לחניה.
תחנה ואז תחזור ותחצה את הכביש ממנו נכנסת לחניה.
לך בשביל עפר לאיזור ברוש, איזור השיכונים, בית 209

לניווט, לחץ כאן –  https://waze.to/li/hsv8z4v806

 

מכללת לוסקי – קמפוס סמינר הקיבוצים
תל אביב, רחוב שושנה פרסיץ 3
טלפון למזכירות הרשמה,
סמינר הקיבוצים: 03-5104041


דרכי הגעה לקמפוס אמנויות:
אוטובוסים 
קווי דן
13, 125
קווי אגד
26, 71



 

להגשים את כל החלומות שלך

במהלך הלימודים, בכל קורס תקבל כלים והכשרה קלינית מעשית. בסוף הלימודים תחווה פרקטיקום יוצא מהכלל שיהפוך אותך למטפל עם ניסיון מעשי.
בסיום הלימודים תוכל להקים את הקליניקה שלך ולהיות היוצר שלה ולהגשים את כל החלומות שלך.

פסיכודרמה בפעולה
המשתתפים בתהליך פסיכודרמה משחזרים מצבים שונים מחייהם בעבר ובהווה, כמו גם רצונות, צרכים, קונפליקטים ותקוות, בדרך של פעולה. בפעולת פסיכודרמה – הכוונה היא שבמקום לדבר על… המשתתף מראה, פועל את הסיטואציה מעוררת הקונפליקט בחייו. מושגים עיקריים בגישת פסיכודרמה הם “ספונטאניות ויצירתיות”. מורנו הגדיר ספונטאניות כתגובה חדשה למצב מוכר וישן ותגובה הולמת לסיטואציה חדשה  של פסיכודרמה. מורנו שם דגש על התהליך המודע, על ה”כאן ועכשיו”, על היצירתיות של ההווה והתנגד לגישה הפסיכואנליטית המקובלת בזמנו אותה כינה גישה “הפועלת אחורה בזמן”. לדבריו: “החוקר הפסיכואנליטי דוחף לאחור, אל עבר הטראומה בעוד המטפל והמנחה פסיכודרמה דוחף קדימה, אל עבר המעשה”. שימת הדגש על הפעולה והמחשת הקונפליקט שיש לאדם באמצעות פסיכודרמה עוזרת לו להגיע לידי חקר בעיותיו בעוצמה רבה יותר מאשר דיבור בלבד. באמצעות פסיכודרמה אפשר להתמודד עם בעיות של ההווה, עם ציפיות לעתיד, או עם קשיים שמקורם בעבר. פסיכודרמה מדגישה במיוחד את הדרכים שניתן לעורר בהן ספונטאניות ותגובות יצירתיות לשינוי מצבים בחיים וכן את הקתרזיס – מתן פורקן לרגשות. הודות לטבעה ההתנסותי- חוויתי של תפיסת פסיכודרמה היא מצליחה להביא את האדם לפעול בו-זמנית באמצעות מחשבה, רגש ופעולה. כלומר, פסיכודרמה מאפשרת: 1. לזהות ולשחרר מחסומים רגשיים ( שגוזלים מאיתנו אנרגיה רבה ) 2. פסיכודרמה מאפשרת שינוי דפוסי התנהגות בלתי רצויים ע”י התנסות ותרגול סצנות ומצבים עתידיים, ע”י בדיקת אלטרנטיביות התנהגותיות וע”י יצירת חוויות מתקנות דרך המשחק והאימפרוביזציה ותרגול מצבים חדשים.


יצירתיות וספונטאניות
מורנו האמין שבכל אדם יש מן הכוח הבורא והיוצר, כעין “אלוה” (Godhead )המתגלה לו דרך היצירתיות שבו. האדם יכול לחוות את היוצר שבו בינו לבין עצמו ובינו לבין האחר. כדי להגיע למפגש עם היצירתיות על האדם לגלות את מקורות הספונטאניות שלו דרך פסיכודרמה . מתוך התבוננות במשחקי ילדים בפארקים של וינה בעשור הראשון של המאה הקודמת, התרשם מורנו מהספונטאניות של הילדים כפי שהיא באה לידי ביטוי במשחקם. הוא גם הבחין בעובדה שספונטאניות זו יורדת ודועכת עם הגיל. כאשר התחיל ללמד ילדים לשחק על במה, הוא גילה להפתעתו, שככל שהילדים חזרו על אותו תפקיד כך הם איבדו בהדרגה את הספונטאניות שלהם. הוא הבין מכך שהתהליך שקורה להם זהה לתהליך שקורה לאדם הבוגר: מה שהיה ספונטאני נהפך ל”תרבות משומרת” ( Cultural Conserve ). “תרבות משומרת” היא הקפאה של יצירתיות וספונטאניות של רגע מהעבר לתוצר קונקרטי. החשיבות של שימור התרבות היא תחושת ביטחון והיציבות יחד עם זאת, לדעת מורנו, ללא הספונטאניות והיצירתיות, העולם לא היה נוצר וגם לא יוכל להתפתח, הוא יקפא. לדעת מורנו, יש מעט מדי ספונטאניות ויצירתיות כי בני האדם פוחדים מהספונטאניות. כמו שאבותינו בג’ונגל פחדו מהאש ורק כשלמדו להפיק אותה פסקו לפחד, גם בנוגע לספונטאניות: כשהאדם ילמד “להתאמן” בה הוא יפסיק לפחד ממנה. אחת הסיבות בגללן ספונטאניות מעוררת פחד היא הנטייה לקשור אותה להתנהגות לא רציונאלית ובלתי צפויה.
באיזו דרך ניתן לאמן לספונטאניות ? כאשר מורנו גילה שהילדים חוזרים לעשות את התפקיד באותה צורה בה עשו אותו ובכך מאבדים את הספונטאניות שלהם, הוא הדריך אותם לוותר על התסריט הכתוב ולעשות כל פעם אימפרוביזציה של התפקיד והאינטראקציה, לזכור רגש ולא טכסט, להתחדש. כך הוא אילץ אותם למצוא בתוכם דרכים חדשות לגלם את התפקידים.
בתחילת שנת 1920 התחיל מורנו ליישם שיטה זו עם שחקנים מבוגרים. כתוצאה מהתנסות זו נולד תיאטרון הספונטאניות כצורת אמנות. מורנו העמיד את השחקנים שלו בסיטואציות שונות, גרם להם להיות מופתעים ולהגיב האחד אל השני. זה הביא לשחרור היכולת שלהם לפעול ולתקשר מתוך תמריץ של הרגע.
עם הזמן מורנו התחיל ליישם את הרעיונות אותם פיתח בעבודה עם השחקנים בתיאטרון הספונטאניות לעבודה עם אנשים בעלי הפרעות בין אישיות. הוא ביקש מהמטופלים שלו להראות לו, בפעולה, איך הם הגיעו למבוי הסתום בו הם נמצאים. הוא הפך אותם לשחקנים במקום מספרים. הטיפול באמנות ובכלל זה פסיכודרמה נוגע מצד אחד בעולמו הפנימי של המטופל ומאידך פונה החוצה אל העולם החיצוני. מבחינה זו אפשר לראות את הטיפול באמנות כמחבר בין פנים וחוץ, בין המודע ללא מודע. ההחצנה של הפנים החוצה, באמצעות האמנות, מאפשרת ליצור גשר ביניהם ולהגיע לאינטגרציה בין המציאות הפנימית לבין המציאות החיצונית בה האדם נמצא בפועל.


מבנה פסיכודרמה
מפגש פסיכודרמה מורכב מ-3 שלבים. השלב הראשון הוא החימום שמיועד ליצור חיבור רגשי, להעלות את רמת הספונטאניות ולהפחית חרדה והתנגדות. השלב השני הוא שלב הפעולה – מתוך החימום יהיה אדם אחד או יותר שירגישו צורך ומוכנות רגשית לבדוק נושא שעלה בחימום. אותו אדם שבו מתמקדת העבודה נקרא פרוטגוניסט( השחקן הראשי), כשיתר חברי הקבוצה משחקים תפקידים של אנשים משמעותיים בחייו. השלב השלישי הוא שלב השיתוף –sharring. השיבה לקבוצה היא התחנה הראשונה של הפרוטגוניסט במפגש עם המציאות. הפרוטגוניסט יכול להרגיש פגיע עקב החשיפה שנחשף בפני הקבוצה. הוא זקוק כעת לעידוד, לתמיכה ובעיקר לקבלה. הדרך לעשות זאת היא ע”י השיתוף בו מספר כל משתתף משהו מחייו ומרגשותיו, הקשור לחוויה שחווה הפרוטגוניסט.

בקבוצת העבודה במכללת לוסקי נלמדים יסודות פסיכודרמה תוך כדי התנסות אישית. כל מפגש עורך 3 שעות ובו מתקיימים שני תהליכים מקבילים: העבודה הקבוצתית והעבודה עם פסיכודרמה. החשיבות של העבודה הקבוצתית נובעת מכך שהקבוצה משמשת כעין מעבדה ומיקרוקוסמוס של העולם בחוץ. חברי הקבוצה משמשים מראות זה לזה של חלקים בתוכם, חלקים לא מודעים המעוררים אצל האחר תחושות, מחשבות, רגשות. השלכות אלו מהוות חומר גלם לעבודה . כדי שהקבוצה תהיה מקום מאפשר צמיחה היא צריכה להוות “מיכל” בטוח, בה ירגיש כל חבר קבוצה אמון, קבלה מלאה על חלקיו השונים, והגנה. העבודה של פסיכודרמה מתמקדת באיתור חסרים רגשיים, בדיקת דפוסי התנהגות וחשיבה הגורמים לתקיעות בחיים ובעיקר בבניית סצנות מתקנות בהן נבחנות אלטרנטיבות אחרות ומציאת דרכים חדשות להתמודדות.
בתחילת כל פסיכודרמה מסביר הפרוטגוניסט את הסוגיה אותה היה רוצה לבדוק. בשלב הבא הוא מתבקש להעלות סצנה מדויקת מחייו, בעזרת חברי הקבוצה, בה בא לידי ביטוי הקושי עליו התלונן. השחזור חושף את דפוסי התגובה והחשיבה האוטומטיים שנוצרו במשך השנים. הפעילות הפיזית בה מחייה הפרוטגוניסט אירוע מחייו – מעורר רגשות קדומים, אותם רגשות שגרמו לו בזמנו לאמץ תפיסות עולם ועמדות מסוימות שהם הגורמים לקשיים אותם הציג כרגע.
תפיס  פסיכודרמה רואה בביטוי הרגשי ( קתרזיס) תנאי הכרחי ליכולת של האדם לשנות עמדות. לאחר שהאנרגיה הנדרשת לשמור( במודע או שלא במודע ) על רגשות קשים כמו כעס, כאב, חרדה משתחררת ובאה לידי ביטוי – מתפנה מקום ונוצרים כוחות הנדרשים לצורך שינוי העמדות, התפיסות וההתנהגות.
כמו כן, ברגע שנחשפים הדפוסים ומקורם הרגשי יש אפשרות ללקיחת מרחק מהגירוי, מה שמאפשר התבוננות חדשה ורעננה על האחריות של הפרוטגוניסט למצוקה שלו – תובנה ! זו תחילת הדרך לאפשרות ליצור שינוי. כאמור, האופן בו הדבר נעשה עם פסיכודרמה הוא באמצעות סצנות “מתקנות”. הצגת המציאות הרצויה בכאן ועכשיו, כאילו היא מתרחשת באופן ממשי בחדר. לשם כך נעזר הפרוטגוניסט בחברי הקבוצה הממלאים תפקידים של האנשים הקרובים בחייו. התרגול הפיזי של המציאות הרצויה מוביל לשינויים הן במישור הקוגניטיבי והן במישור הרגשי. ההתנסות החווייתית בקבוצה בתנאי “מעבדה” מביאה בהדרגה ליכולת ליישם זאת בחיים שבחוץ.
לאחר עבודת פסיכודרמה נעשה חיבור בין ההתרחשות הדרמתית לשיטת לוסקי.


להלן שתי דוגמאות :
1. משתתף בקבוצה העלה קושי להתמודד עם ילדו החריג. במהלך פסיכודרמה ניתנה אפשרות להורה להתחבר רגשית למקום הכואב שאבל על הילד ש”לא יהיה לי” – הילד ה”רגיל” שמסלול חייו ניתן לצפייה. לאחר שניתן ביטוי רגשי למצוקה ולכאב שבו הוא שרוי הוא יכול היה לבחון קוגניטיבית את העמדות שלו כלפי הקושי. אחת העמדות שקשורה ל”ממשלה” הייתה: האם יוכל המשתתף להשתחרר מהעמדה השיפוטית, ה”יודעת”, שמיוצגת על ידי החברה לפיה יש רק דרך אחת נכונה לחיות (“כמו כולם”) ולקבל מתוך “רצון חופשי” את החריגות של ילדו. לאחר שוויתר על השיפוטיות ועל ה”ידיעה” מה טוב ומה לא טוב, יכול היה להיפגש (פסיכודרמה ) עם ילדו ממקום אחר. הוא העלה סצנה בה הוא נפגש עם ילדו ומבטא בה קבלה לא מותנית של הילד עם השונות שבו. כלומר הוא עשה בחירה ב- “אחדות”: חיזוק השונה כדי ליצור אחדות והרמוניה. בכך הוא גם ביטא את היכולת שלו לעשות “שלום”: להכיל את עצמו ואת האחר כדי ליצור שלום ושלמות.
2. משתתף העלה סוגיה של קושי בקשר זוגי לא מספק וכואב. בסצנה הראשונה הציג המשתתף תמונה מחייו בה באים לידי ביטוי אופי היחסים בינו לבין בת זוגו. תוך כדי הצגה הוא הבין שדפוס כזה קורה לו בכל זוגיות בה הוא מעורב. הוא מתאהב בנשים שלא רואות אותו ואת צרכיו בעוד הוא כל הזמן נותן ונותן. בסופו של דבר הוא מרגיש מנוצל ומושפל. הרגשות העזים שעלו בו עם הצגת הסצנה הזכירו לו תחושות דומות שחש מאז ומתמיד מול אביו. גם שם הרגיש שהוא לא מקבל את ה”מזון” הרגשי לו הוא זקוק ושכדי לקבל אותו הוא צריך להשקיע מאמץ רב בריצוי ובסיפוק רצונותיו של אביו. נבנתה סצנה קונקרטית בה הוא כילד נזכר באירוע מול אביו. הוא חש כאב רב שלווה בבכי. לאחר ששהה זמן מה בכאב ונתן פורקן לאבל על הצורך שלא סופק (קתרזיס), הוא העלה סצנה דמיונית ( מתקנת ) המתארת סוג של מגע ואינטימיות שהיה רוצה שיהיה לו עם אביו. בסצנה הם מבלים יחד באופן שלא קורה בחיים, משוחחים, נהנים, והפרוטגוניסט מרגיש קירבה וחופש לדבר עם אביו בצורה אותנטית, תוך וויתור על המקום המרצה ובלי לחשוש מביקורת ודחייה. אביו מקשיב בעניין ומגלה חיבה וקבלה. ניתן לראות כאן שחבר קבוצת פסיכודרמה, בתוך מערכות יחסים, נמצא כל הזמן במצב בו הרצון לתת לא בא ממקום של נתינה אמיתית אלא מתוך רצון לקבל ( אהבה, תשומת לב, תחושת ערך ). בעקבות הסצנה כילד מול האבא הוא יכול היה לזהות ולאבחן חסרים שהיו לו בילדות שהובילו אותו לנתינה מופרזת ומזויפת ביחסיו עם נשים. בנוסף, במהלך העבודה כשנוצר דיאלוג בינו לבין אביו בו נעשה שימוש בחילוף תפקידים, הוא יכול היה להיכנס לנעליו של אביו האומר לילדו: “כל מה שעשיתי היה לא מתוך כוונה רעה זה מה שהכרתי בבית הוריי…” ולראות את אביו כשלם, כאדם עם קשיים וחולשות ושמעשיו לא נבעו מזדון. הבנה זו נתנה לו יכולת לחזק את השונות, כלומר לקבל את אביו על פגמיו והדבר אפשר אחדות והרמוניה.
פסיכודרמה שואפת לשלב ממדים רבים של החוויה האנושית המקבילים ל-32 האינטליגנציות. היא עושה שימוש בחושים שונים: דיבור ושיתוף, כתיבה, ציור, תנועה, משחק ועבודה קוגניטיבית המעבדת את החומרים שעלו בזמן ההתנסות החושית.
לסיכום, מורנו ראה בספונטאניות את המרכיב המרכזי בבריאות הנפשית של האדם שהיא, לפי שיטת לוסקי: ה”יכולת להתחיל כל דבר מהתחלה בכל מקום, בכל גיל, בכל זמן ” ( בראשית).

לימודי פסיכודרמה


סדנת פסיכודרמה, קורס פסיכודרמה,  לימודי פסיכודרמה


חשוב  – התוכניות ומחירי הקורסים המתפרסמים באתר הן רק לצורך הדגמה.
רשימת הקורסים והתכנים שנלמדים בפועל והמחייבים את המכללה נמסרים לסטודנטים עם תחילת כל שנה.

 

מכללת לוסקי חוגגת 24 שנות פעילות בהכשרת מטפלים ומנטורים בשיטת לוסקי.
אנחנו שמחים להעניק לך ספר דיגיטלי רב מכר מתנה 
להורדת הספר – לחץ כאן

כל הזכויות שמורות למכללת לוסקי ©  טלפון:  1800-33-99-66   louskycollege@gmail.com

 

לוגו של וואטסאפ כאן יוסי לוי, אשמח לענות כאן על כל שאלה >>>