מבחן עיוני – הנחיית קבוצות

מבחן עיוני – הנחיית קבוצות בשילוב אמנויות

 הנחיות למבחן – נא לקרא בעיון לפני תחילת המבחן.
* שאלון זה נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד ומכוון אל שני המינים באופן שווה
 המבחן הוא מבחן עיוני בכתב ללא חומר פתוח. בטופס המבחן 13 שאלות, מתוכן עליך לענות בסה”כ על 10 שאלות לבחירתך.
שים לב – שאלות 12 ,  13 הן חובהניתן לענות על יותר מ 10 שאלות לתוספת ציון.
יש לענות על השאלות בדף נפרד ולא על גבי השאלון.

יש לרשום את המספר וכן את הנוסח המלא של השאלה ורק אחר כך לענות.
רשום בכל תחילת עמוד את שמך, שנת הלימוד, שם הקורס ואת תאריך הבחינה.

זמן מבחן: 120 דקות.

 השאלות:

 שלבי התפתחות של קבוצה:

  1. הבא מודל אחד של שלבים בהתפתחות הקבוצה, על פי אחד החוקרים המוכרים בתחום (אריקסון, מקנזי, מלאני קליין, יאלום, ואחרים) – פרט והסבר בהרחבה.
  2. הסבר השפעת השלבים השונים על המנחה וקשור למושגים מקצועיים משיטת לוסקי.
  3. הסבר את המושג “לכידות קבוצתית” וקשור למושגים מקצועיים משיטת לוסקי.

תפקידים בקבוצה:

  1. הסבר את המושג “תפקידים בקבוצה” – כיצד נוצר, מדוע חשוב להכירו, השלכות על התנהלות המנחה.
  2. הבא לפחות 5 סוגי תפקידים בקבוצה, פרט והסבר וקשור למונחים מקצועיים משיטת לוסקי.

אתגרים, קשיים והתנגדויות בקבוצה:

  1. הסבר את המושג “עימותים בקבוצה” – מדוע מתרחשים, אילו סוגי עימותים אתה מכיר (הבא לפחות 4 סוגים של עימותים בקבוצה) – פרט בהרחבה.
  2. מהן דרכי הפעולה המומלצות למנחה להתמודדות עם עימותים בקבוצה – התייחס לסוגי העימותים שהבאת בשאלה הקודמת, וקשור למונחים מקצועיים משיטת לוסקי.

מנחה הקבוצה:

  1. סכם בהרחבה – מהם תפקידי המנחה בקבוצה ותחום האחריות שלו, לפי דעתך. תמוך דעה זו בדעות קודמות של חוקרים מהתחום (וויטיקר, יאלום, פוקס, מלאני קליין ואחרים).
  2. הבא ופרט לפחות 4 סוגי מנחים / סגנונות הנחיה וקשור למונחים מקצועיים משיטת לוסקי.

קהלי יעד:

  1. מדוע יש להכיר את המושג “קהל יעד” וכיצד קהל היעד משפיע על יצירת/הנחיית הסדנא. פרט והסבר.
  2. הבא 5 סוגים של קהלי יעד וההשלכות של קהל היעד על התנהלות המנחה. התייחס לסגנון ההנחיה, לטכניקות הפעולה, לרבדים העיקריים, לאינטליגנציות המרכזיות שיופיעו וכו’.

הנחיית קבוצות בשיטת לוסקי

  1. מהו מבנה הנחיית קבוצה בשיטת לוסקי ומדוע המבנה הוא כזה – הסבר ונמק תשובתך, התייחס לתורת השפות המרובות ועקרונות הרפואה המשולבת.
  2. כיצד מנחה בשיטת לוסקי ניגש לתכנן סדנא – פרט את תהליך יצירת סדנא על פי שיטת לוסקי (תהליך, אינט’ , מטרת על וכו’). הבא דוגמא מפורטת.

לוסקי
לוסקי
ד"ר דני לוסקי PhD - יוצר ומפתח שיטת לוסקי. מפתח מבחני איטליגנציה i32. ראש מכללת לוסקי. יו"ר הלשכה למקצועות בריאות משלימים, מנטור של מנהלי עסקים בכירים במשק. מטפל בשיטת לוסקי - רפואה משולבת - טיפול במחלות וכאב, טיפול זוגי, טיפול משפחתי, טיפול בחרדות, טיפול בדיכאון, טיפול בהפרעות אכילה. ד"ר לוסקי כתב 17 ספרים בנושאי חינוך, זוגיות, בריאות וסודות ההצלחה. 054-4497799
לחץ לכניסה
יש לך שאלה? לחץ כאן >
יש לך שאלה? אני זמין כעת בווטסאפ