אימון אינטליגנציות דרך דמיון מודרך
21 במרץ 2013
רפלקסולוגיה כף הרגל
21 במרץ 2013

מעגל צבעים אינדיאני ושיטת לוסקי

מעגל צבעים אינדיאני ושיטת לוסקי

אבחון וטיפול בשיטת לוסקי ע”פ “דרך השלום” – מעגל הצבעים האינדיאני של שבט הסנקה


במשך ה-15 השנים האחרונות צמחתי וגדלתי לתוך הפילוסופיה והרפואה האינדיאנית של צפון אמריקה. במיוחד עניין אותי הדרך של שבט הסנקה ושבט הלקוטה. השתתפתי בקורסים שונים , לימודי מעגלי נשים הנחייה וטיפול, חניכה אינדיאנית, קורס ,קורס קלפי סגולה, קורס 13 האימהות של השבט, THE 13 GRANDMOTHERS COURSE,קריאת ספרים ועוד.
כאשר הגעתי ללמוד במכללת לוסקי החלטתי לשלב ביניהם, לחקור את השילוב בין “13 האימהות הקדומות של השבט” והשיטה של סבתא טווילה עם 32 אינטליגנציות בשיטת לוסקי.
הבנתי ששיטת לוסקי יכולה ומוכנה להכיל עוד דרכים מרתקות לתוך מעגל השיטה.
השילוב מרתק אותי וגורם לי להשתנות ולשנות את מחשבותיי ואת דרכיי הטיפול שלי.
החלטתי לחקור יותר לעומק ואולי לבנות לעצמי מתוך המחקר שלי דרך נוספת ומעניינת של השילוב בין שתי הדרכים.
ריתק אותי הרעיון מתוך הספר “נוצה שסועה” איש הרפואה האינדיאני מאת שוקי בן-עמי שבו מסביר הסופר ומספר על החיבור בין הפילוסופיה האינדיאנית והתנ”ך ואיך כיום מנסים רבנים וצ’יפים אינדיאנים להבין את כל החיבורים בין שתי הדרכים, לפי שוקי בן-עמי שבט דן בתקופת בבל הגיע לאזור והתבע את החותם היהודי והשבטי של אותה תקופה לכן ישנם כל כך הרבה סממנים משותפים בין היהדות לדרך האינדיאנית. ” …. יש סברה שמוצאם של האינדיאנים, מהשבטים שאבדו לעם ישראל… היהודים מאמינים שעשרה שבטים נעלמו בארץ נידחת, מעבר לנהר הסמבטיון והרי החושך…. הסמבטיון הוא המיסורי והרי החושך הם הגבעות השחורות…. אנחנו חיים במסגרות שבטיות, כמו שבטי ישראל….” (שוקי בן-עמי , 2003 עמ’ 49)
עקב כך החלטתי לחפש את דרכי ואת השילוב בין שתי הדרכים.


מטרות מחקר

המחקר מיועד למורים וסטודנטים אשר לומדים את שיטת לוסקי ומתמחים בו .
לדעתי ישנה חשיבות רבה להעצמת השיטה עם שיטות אחרות מה שיגביר את ההתעניינות לשיטה יביא את הקורא להבין שהכל נמצא וקיים דרך ספר היצירה.

ברצוני לשלב את השיטה עם הידע של סבתא טווילה אשר הפיצה את התורה שלה מתוך השבט, כאשר הבינה שהגיע הזמן לחלוק את הידע עם שאר העולם כדי שילדי אימא אדמה ירצו לחזור לדרך האדומה ולמצוא את הנתיב הנכון שלהם, ללמוד להיות ברצון חופשי ולאזן את הקבלה והנתינה למען 7 דורות קדימה.
דרך המחקר אבנה שיטה המשלבת את שני העולמות הרוחניים אשר מובילים אותי כאדם ומטפלת רוחנית.
אייצר קלפים שישלבו את שתי השיטות, הקלפים יוכלו לתת למטפל כלי נוסף לאבחון, דרך צבע האימהות ומשמעותם ו32 האינטליגנציות.
ככל שיתווספו כלים לשיטה נוכל להרחיב את מעגל המטופלים ושיטות טיפול, ישנה חשיבות רבה להרחבת קהל יעד.


למי אני כותבת?
בעצם כל אדם אשר מעוניין להתפתח מבחינה רוחנית ויש לו או לה סוגיות בקשר לעברם או למטרתם בחיים. דרך השלום עוזרת להבין את המשמעות להגעה שלנו לעולם הזה או למה בחרנו להגיע דווקא לדרך החיים הנ”ל . כל אדם מנסה בחייו בעולם הזה להבין את מהות הגעתו לעולם ומה המטרה הנעלה שלו פה.
בשיטת לוסקי אנו עוזרים למטופל להבין מהי המטרה הנעלה ויחד עם דרך השלום במפת הצבעים נוכל לחזק את המהות הזו ולהבין טוב יותר את המטרות שלמענן הגענו לעולם.

האמונה האינדיאנית מאמינה שהנשמה היא זו שבוחרת את התהליך שאנו עוברים בחיים, הכול מגיע מתוך בחירה אישית של הנשמה . סבתא טווילה מספרת שהנשמה מגיעה לאלוהים ומבקשת להרחיב את הקיבולת שלה ( קיבולת של אהבה) ושיש לה כל מיני עניינים לא פתורים ולפתור אותם כדי שתוכל להגדיל את הקיבולת שלה , אז היא בוחרת את הנתיב שעליה לעבור (כמו בסרט היא רואה את כל מה שעליה לעבור ונותנת את הסכמתה). בדרכה היא מלווה ע”י 9 נשמות שנותנות לה גיבוי ועזרה במהלך חייה על פני כדור הארץ.
ישנם שבטים אינדיאנים אשר אינם מאמינים בגלגול נשמות ומאמינים שישנו עולם מיוחד ” עולם הרוח” וכל אדם שמת הולך בעצם לעולם הרוח ושם הוא חיי את חייו באופן שונה, בעצם זהו מעבר למימד אחר והנשמה ממשיכה לחיות את חייה בעולם “הרוחות” .
…”אנו משילים מעלינו את הגוף הגשמי, כמו הנחש המשיל את עורו. הנחש והפרפר מסמלים בעיננו את הנצח, את המעבר למרחבים רוחניים. המוות איננו חידלון, המוות הוא מעבר לעולם הרוחות שם רוחנו מוסיפה להתקיים”.
(נוצה שסועה , שוקי בן עמי עמ’ 54).



סקירה זו נלקחה מ: לימודי פסיכותרפיה וכן מ: לימודי נטורופתיה  במכללת לוסקי


האגדה מספרת
האגדה מספרת שאמא אדמה דיברה עם סבתא ירח , מה לעשות עם הילדים? כי הם אינם יודעים מי הם יותר, או מה המקור שלהם
איך לעזור להם? הן החליטו להוליד על פני האדמה מורות בדמות נשית , כל פעם תיוולד מתוך האדמה ישות בת אלמוות, היא תהלך על פני האדמה כבת אדם רגילה, תמיד יפה וצעירה, והיא תספוג את החוויות האנושיות ותשתף אחרים בחוויות שהיא עברה, בתת מודע הקולקטיבי. כמו אגדה שתמשיך אחריה, כמו אור מכוון שיראה לילדים לאן לפנות .הישות התהוותה על פני האדמה , התהוותה לבשר ודם. סיפור החיים של הישות הפך להיות אגדת הקריסטל.
BECOME YOUR VISION – מגשימה את חזונה – הייתה האחרונה שנולדה והיא קיבלה מכל ישות מתנה.
13 הנשים האינדיאניות, אמא אדמה הולידה אותן בשר ודם והן מסומלות על ידי צבע, מיקום, ושם. כל צבע על המפה הן אחת מ- 13 הנשים הללו. בסוף לפני שעזבו את היקום הן יצרו 13 קריסטלים ואת ” בית הצב” TURTLLE LODGE ובתוכו שמו את 13 הקריסטלים בצורה של גולגולת. כל אחת שמה את התובנות ואת האנרגיות שלה בקריסטל שלה. אישה אשר מוזמנת לעמוד בבית הצב ברמת אנרגיה מקבלת המון אנרגיות.
יש כאלה הטוענים שמצאו כמה מהקריסטלים האלה אבל לא מצאו את ” בית הצב”. ( ג’יימי סאמס- 1999 )

מגיני הריפוי של שלוש-עשרה אימות השבט מהווים חלק מהאגדה הקדומה , הכוללת את שיעורי החיים והמתנות שכל אחת מאימות השבט מעניקה לאנושות…על פי המסורת שהועברה בעל – פה כל אם שבט יצרה מגן ריפוי המייצג את כישרונותיה, את כוחותיה ואת יכולותיה.
כל אימא מיוצגת על ידי : צבע, חיה ותכונה
גלגל הריפוי של שלוש –עשרה אמות השבט מבוסס על עקרונות האמונה
” חיים, אחדות ושוויון לנצח” דומה לשלוש אינטליגנציות בלוסקי ( א,מ,ש) ראה הרחבה על שיטת לוסקי.

האינדיאנים רכשו את מרבית חוכמתם מצפייה בהתנהלות הטבע שסובב אותם. חלופי עונות השנה, הצמחים ובעלי החיים שבסביבה, השינויים בצבעי הטבע. לכל דבר תפקיד וייעוד בטבע. עולם זורם והרמוני שמתנהל במחזוריות מעגלית.
לפי הפילוסופיה האינדיאנית, לכל אדם יש כישורים ייחודיים שעמם הגיע לעולם.
לפי שיטת לוסקי כל אדם נולד עם 32 אינטליגנציות, תכונות מולדות שמניעות אותנו, מחזקות אותנו ומגנות עלינו. תכונות אחרות עלינו ללמוד לשכלל ולהביא לידי ביטוי על מנת להגיע להגשמה עצמית.

הצבעים מקיפים אותנו מכל עבר ויש להם השפעה חזקה על החושים שלנו. כל צבע הוא תדר אנרגטי בעל איכות מסוימת שמתאים את עצמו לתדרי האנרגיה בגוף. אנו מפתחים אהדה לצבע מסוים ודחייה לצבע אחר בגלל תכונות האופי שלנו. כשאנו בוחרים ללבוש בגד בצבע מסוים, באופן לא מודע, אנחנו רוצים לחזק תכונה אנרגטית שחסרה לנו או להשלים תכונה שקיימת בנו.

גלגל הצבעים האינדיאני הוא תעודת זהות אנרגטית ופילוסופית לחיים. האופן בו הצבעים מסודרים על הגלגל הוא ייחודי לכל אדם.
נצייר, נצבע ונחשוף את תעודת הזהות האנרגטית שלנו. נבין את דרך החשיבה וקבלת ההחלטות בחיינו, נכיר את החוזקות והמיומנויות שלנו ונלמד להשתמש בצבעים לתועלתנו

גלגל הצבעים, מעגל הצבעים האינדיאני (דרך השלום)
כלי זה פותח על פי הפילוסופיה המקודשת של שבט הסנקה האינדיאני, על ידי סבתא טווילה זקנת שבט הסנקה. ( ג’ימי סאמס, 1999)
מטרת גלגל הצבעים היא אבחון האישיות דרך הכוונה לבהירות ופתרונות מעשיים לבעיות אישיות , הכרות עם הכישרונות והיכולות עמם נולדנו , הבנת ייעודנו והנושאים המרכזיים שאנו צריכים לפתור בהילוך אדמה זה.
“דרך השלום” היא טכניקה נפלאה ליצירת שלום פנימי. הטכניקה מבוססת על שלושה עשר צבעים המהווים מפתחות אישיים ורבי עוצמה בנתיב ההתפתחות בו אנו צועדים. דרך השלום מורכבת משני גלגלי צבעים- גלגל הצבעים המסורתי והגלגל האישי שלנו אשר ביחד מאירים את ייחודנו ואת השעורים שבחרנו לחוות על פני אימא אדמה.

ישנם כ- 36 מעגלי ריפוי הידועים לנו בדרך האינדיאנית, משמעות רבה ל”מעגל”
‘בר הארט ‘ אומר שמעגל “קאוהומני” (בשפת הלקוטה) הוא יסוד חשוב בחיי הלקוטה (סנקה) ומשמש ברמה המעשית והסמלית, משום שהוא חלק מהמציאות של הסביבה הפיסית, השליכו אבן לבריכה ואדוות יצאו מתוך המרכז במעגלים הולכים וגדלים. עלה נופל בסתיו מסתחרר לעיתים קרובות במעגלים לפני שהוא נוחת. השמש והירח הם עגולים, מנקודת מבטנו הם נעים במעגל. הכוח החזק ביותר במישורים, הטורנדו, נע במעגל.
החיים עצמם נעים במחזורים, במעגלים. ארבע העונות גם הן חוזרות במחזורים מתמשכים, ומעגל החיים של כל היצורים הוא לידה, ילדות, בגרות וזקנה.
גם מבנה המגורים של האינדיאנים הינו במעגל “הטיפי”.
המעגל הוא סמל מקודש או קדוש בשבט בני הלקוטה, כסמל ריפוי או רפואה או סגולה. המעגל מסמל שוויון של כל צורות החיים , אין צורת חיים שהיא נעלה יותר או נחותה יותר מצורת חיים אחרת. אנו שונים זה מזה כמובן, אבל שוני אינו מגדיר נעלה יותר או נחות יותר. המקא אואיצ’וני או חיים עלי אדמות , בעברית מעגל חיים.
מעגל החיים – מושג ידוע שיש תמיד אלה הטורפים ואלה הנטרפים , אלה האוכלים ואלה הנאכלים, קטנים יותר או גדולים יותר, חזקים או חלשים וכך הלאה. זהו מעגל החיים. מוות הוא חלק מהחיים.
החיים נמשכים, הם ממשיכים להסתובב . השמש זורחת כל בוקר ועמה עולה הזדמנות חדשה, תקווה חדשה. לא משנה איזה בלאגן עשיתי מהיום הקודם, לא משנה אלו ניצחונות חגגתי, כל יום חדש הוא הזדמנות להעמיד דברים על דיוקם, לכפר על שגיאה, לנחול עוד ניצחון ולצעוד עוד צעד אחד במסע שלי. כל יום הוא הזדמנות להיות חלק ממעגל החיים האלה, לדעת שזהו מסע , לא מרוץ, ושאדם לא הולך לבדו במסע הזה. ( דרך הלקוטה , ג’וזף מ. מרשל 2001)
ולכן “דרך השלום” או מעגל הצבעים הינו מעגל של ריפוי וסגולה. החיבור בין שיטת לוסקי המביאה 32 אינטליגנציות בעיני הוא מעגל חיים, המביא לנו ריפוי ותובנות על חיינו ומהותנו בחיים הנוכחים. חשוב תמיד למצוא את הדרך המשלבת בין 4 רבדים או 4 כיוונים וצבעים.
דרום – רגשי – אדום
מערב – פיזי- שחור
צפון – שכלי – לבן
מזרח – רוחני – צהוב
הליך המחקר

תהליך המחקר נעשה לאחר בניית 10 מדגמים של מעגלי ” דרך השלום” עם מטופלים אשר עוברים טיפול אישי.
השילוב בין שיטת לוסקי עם דרך השלום מסייע בהבנת המטופל באופן עמוק יותר וחד יותר.
כלי זה נועד לחזק או להביא למודעות את התהליך שהמטופל עובר או צריך לעבור כדי להגיע להבנה אישית.
כל מטופל בנה מפה אישית ולאחר פיענוח המפה הוספתי את 32 האינטליגנציות כדי לבדוק עד כמה המדגם שלי הינו מדויק .
נוכחתי לדעת שכמה אימהות או צבעים מתחלקים לכמה אינטליגנציות, הקושי היה בהגעה להבחנה נכונה.
בהתחלה בניתי 13 קלפים ואיתם ניסיתי להביא את המטופל לעבודה אישית יותר ועמוקה יותר, אבל היו כמה כישלונות בדרך , לכן החלטתי לבנות 32 קלפים ולתת להם צבעים שונים , לחבר אינטליגנציות ולתת לפעמים 1-3 צבעים בתוך קלף יחיד.
הניסוי הוביל להצלחה רבה יותר והדגשה על האינטליגנציות בשילוב הצבעים.
90% מהמטופלים נהנו מהתהליך וביקשו לשאול שאלות את הקלפים.



סקירה זו נלקחה מ: לימודי פסיכותרפיה וכן מ: לימודי נטורופתיה  במכללת לוסקי


שיטת לוסקי
שיטת לוסקי היא שיטה חינוכית טיפולית אינטגרטיבית, ערכית מובילה.
שיטת לוסקי מטפלת במחלות, תקלות, קושי, בעיות וכאב,
על ידי אימון ושינוי ערכי חיים באמצעות תרופות לוסקי.
כאשר הגישה לחיים משתנה, האמונה משתנה. כאשר האמונה משתנה, ערכי החיים משתנים. כאשר ערכי החיים משתנים, המציאות משתנה.
על פי לוסקי לכל אדם יש 32 אינטליגנציות בפרופיל ייחודי,
באמצעותם הוא מבין את העולם, ובאמצעותם הוא יוצר מציאות.
את האינטליגנציות ניתן לאמן ולרפא כמו שריר על פי הרצון החופשי.

העולם על פי שיטת לוסקי מחולק לשלושים ושתיים נתיבות, כל נתיב מכיל מגוון משתנים התואמים את תדר הנתיב.טיפול באחד המשתנים בנתיב ישפיע לטובה על כל יתר המשתנים באותו נתיב. כל המשתנים התואמים את תדר הנתיב, מסמלים את הפוטנציאל האנושי של הנתיב והוא נקרא אינטליגנציה או בשפת ספר היצירה
” נתיבות פליאות חוכמה” את האינטליגנציות ניתן לתקן, לתחזק, ולשכלל כמו שריר על פי הרצון החופשי.
טיפול בשיטת לוסקי מתבצע באמצעות “תרופות לוסקי” שהן פעולות אנושיות פשוטות מכוונות לקבלה או נתינה, כגון: חיבוק, שינה, מקלחת, הליכה, חיוך, צחוק, שתייה, טיול, קניות, רחצה בים.
וכן באמצעות טכניקות טיפוליות בהתאמה לרובד בו נמצאת הבעיה ולאופי המטופל, כגון: עיסוי, הילינג, דיקור על פי עץ חיים, פרחי באך, צמחי מרפא, פסיכותרפיה, אמנויות, חלומות, פסיכודרמה,מדיטציה, דמיון מודרך, כירולוגיה, קלפי יצירה קבליים, שיר, סיפור, תהליך, מסע חוויה, תזונה,מבחני אינטליגנציה.
שיטת לוסקי היא פיתוח חדשני ומעשי של ספר יצירה לכלל שיטה חינוכית, טיפולית משולבת פסיכותרפיה הוליסטית רוחנית ל איזון גוף נפש, דרך 32 האינטליגנציות בשילוב אמנויות.
שיטת לוסקי היא תבנית להכלה, קישור, חיבור ושילוב טכניקות הטיפול והתרפיות השונות בעולם הרפואה על כל גווניה, ליצירת רפואה משולבת שלמה.


דיון

32 אינטליגנציות ו-13 אמהות

אינטליגנציה ערכי האינט’ אמא ערכי האימהות
א רצון חופשי
היכולת להבחין שהעולם הוא מרחב ריק שמתמלא ברצון חופשי. אשת השמש השוקעת
(צבע ירוק)

מלמדת לחפש אחר האמת הפנימית ולהיות ברצון חופשי. רק כך אפשר להראות את מתנותינו לעולם, להוציא את האמיתות לאור ולחלוק את ההוויה של הרצון החופשי .
קבלה ונתינה הן שתי דרכים מקודשות למציאת האיזון

מגשימה את חזונה
(צבע קריסטל)
כיצד להפוך ולהיות חזוננו ולהיות שלמים וטהורים
מגשימה את חזונה מלמדת שאנו הכול וגם לא כלום
מ רצון לתת
היכולת להגדיר את הרצון לתת כמטרה נעלה ותכלית החיים המהללת
(צבע סגול) שומרת החוכמה של אומנויות הנתינה והקבלה , מלמדת כיצד להודות על השפע שאנו זקוקים לפני שהוא מגיע, להכין מקום לקבלו. כיצד ליצור שפע באמצעות הלל


ש רצון לקבל
היכולת להגדיר את מידת כוח הרצון לקבל לעצמך ואת כיוונו שומרת החוכמה
(צבע אפור) הרחבה של הקיבולת להתקבל ולקבל מתוך חוסר. ללמוד לקבל כדי שיהיה מאיפה לתת.
ללמוד לקבל את עצמי
להתפתח מתוך כבוד ולא מתוך מלחמה ,מתוך הרמוניה .


מורים
ב חוכמה
היכולת לתזמן פעולה – היכן, מתי, עם מי, כמה ואיך שומרת החוכמה
(צבע אפור) כיצד לכבד את האמת ולראות בכל דבר את החוכמה והידע הקדום
מגינה על המסורות המקודשות.
“הזכירה” ואומנות הזיכרון.
מלמדת כיצד להבין את החוכמה שבכל יצור חי ואת המשימות המוטלות עליו. כיצד להיות בתזמון עם היקום
ג עושר
היכולת להבין שהרבה או מעט אינם משפיעים על השמחה שלך אוהבת את כל הדברים
(צבע צהוב) מלמדת כיצד לאהוב את כל המרכיבים של חיינו , כיצד ליהנות ולשמוח להיות בשמחה.
ד זרע
היכולת לשים מניע וכוונה נכונה כזרע ממנו צומחת התוצאה. אשת השמש השוקעת
(צבע ירוק) כיצד לזרוע את הזרע
כיצד לחיות את האמת. כיצד לעשות שימוש נכון בחזיונותינו , ברצונותינו וכיצד לדאוג לדורות העתיד. כיצד להתכונן למחר באמצעות תכנון היום ויצירת מטרות והשגתן. ללמוד איך לדאוג לשבע דורות קדימה, צריך ללמוד איך לשמר את המשאבים ולא לצרוך יתר על המידה כדי שלא יחסר בעתיד.

כ חיים
היכולת לחולל שינוי פנימי. להיות בתנועה ולהעביר הלאה המהללת
(צבע סגול) כיצד לחגוג בשמחה כל ניצחון בחיים, כיצד להשתמש בגישות הנכונות כדי ליצור שינוי קסם באני שלנו, כיצד להכיר תודה. להיות ברצון טוב ולשחרר את השפע ,שומרת השפע
כיצד להכיר תודה על האמת

פ ממשלה
היכולת לשחרר את עצמך מיהירות, ידענות, צדקנות, ושחצנות שוקלת האמת
(צבע חום) לא לעסוק בחולשות אלא בחוזקות, לא להיות בשפיטה אלא בנתינה וחמלה. להשתחרר מביקורתיות,
כל דבר יש לו סיבה = תוצאה
ביטול השקרים וההונאה
שחרור מידענות ומיהירות

ר שלום
היכולת להכיל אותך ואחרים כדי ליצור שלם ושלמות משוחחת עם קרובים
( צבע כתום) הכלת השונה ואת האחר , לימוד האמת, כיבוד האחר ואת כל הקרובים. לכבד ולקבל את עצמך להיות בשלום פנימי. ללמוד לקבל כל חלק וחלק שבתוכנו רק כך נוכל להיות בשלום פנימי.

ת חן
היכולת להעלות את ההתרחשויות למודעות עצמית ולגלות אותך אישה ההולכת זקופה
(צבע לבן)
אחראית על שמירת היופי והחן בכל הדברים , שומרת על היופי הפנימי והחוזק הפנימי תוך מודעות גלוי עצמי


1 אור
היכולת להיות בוודאות שהכול בא מצד האור, הכול אור
משוחחת עם קרובים
(צבע כתום) מייצגת את אש אהבת אלוהים , ניצוץ האלוהי – אור
התחברות לתדר של אנרגית אש האלוהי. מדברת על שיח בין מערכות יחסים בין מערכות יחסים ואיך לראות בכל אחד את האור האלוהי שלו. כיצד ללמוד את האמת

2 בראשית
היכולת להתחיל כל דבר מהתחלה בכל מקום, גיל או זמן אישה רואה למרחוק
(צבע רוז) אם הרואה למרחוק מלמדת אותנו שאנו יכולים תמיד להתחיל מחדש לאחר איסוף הרסיסים שבו התנפצה לנו הנשמה. אין זמן או מקום או גיל שבו איננו יכולים להתחיל מחדש.
3 אהבה
היכולת לעשות דברים מאהבה כתרופה של כל התרופות אוהבת כל הדברים
(צבע צהוב) מלמדת אותנו אהבה ללא תנאי, הנאה מכל הדברים כיצד לאהוב את כל המרכיבים של חיינו.
כיצד לסלוח לעצמנו ולאחרים, לפתח קבלה ולהימנע מביקורתיות.
האהבה היא המרפא לכל המכאובים
כיצד לאהוב את האמת

4 חופש
היכולת להיות או לא להיות בכל מקום בו אתה נמצא אישה רואה למרחוק
(צבע רוז) מלמדת שכל אירוע מתרחש מתוך בחירה חופשית של כל אדם . היכולת להיות באשליה או בחופש ממנה

5 מחשבה
היכולת ליצור באמצעות מחשבה, אמונה ומציאות חדשה אשת השמש השוקעת
(צבע ירוק) מלמדת אותנו כיצד להתכונן וליצור מטרות ואיך להשיגן. כיצד לעשות שימוש נכון במחשבותינו כדי ליצור עולם טוב יותר 7 דורות קדימה.
6 אחדות
היכולת לחזק את השונות כדי ליצור אחדות והרמוניה משוחחת עם קרובים
(צבע כתום)

אוהבת כל הדברים
(צבע צהוב)
-מלמדת אותנו להכיר ולהבין כל צורות החיים ללמוד איך לחיות בהרמוניה. להבין את השונה וללמוד את הדברים הדומים ביננו וללמוד את האמת בכל אחד ואחת מאתנו כדי ליצור אחדות והרמוניה.

מלמדת אותנו לאהוב את השונה ולקבל כל אחד ואחת. ליישם את אהבת האמת ביחסינו לכל הדברים וכך לגלות דרכים להכיר ולאהוב את האני ואת השונה.
7 התבוננות
היכולת לדעת את עצמך דרך אחרים ודרך התנסויותיך אישה מקשיבה
(צבע שחור)
מלמדת אותנו להתבונן פנימה ולגלות את עצמנו , להקשיב לנפש ולטבע וככה נלמד להכיר את עצמנו דרך ההתנסות האישית שלנו
8 ריפוי
היכולת להבחין שככל שאתה לומד יותר אתה מבין פחות זו המרפאה
(צבע כחול) מלמדת אותנו את אומנות הריפוי ,
הריפוי מתחיל כאשר אנו חווים ומבינים שעלינו להשתחרר מדפוסים שונים, התנהגויות שונות כדי לצמוח לגדול.
הרי ככל שיש לנו יותר ידע ויותר מידע אנו בעצם מגלים שאנו לא מבינים כלום.
9 חיסון
היכולת ללמוד איך ללמוד ולמצוא את הידע הדרוש בזמן הנחוץ מספרת סיפורים
(צבע אדום) מלמדת אותנו דרך הסיפורים את כל המידע לו אנו זקוקים ברגע הנחוץ
מספרת סיפורים משתמשת ביכולת שלה להגיע לידע ולמידע ברגע הנחוץ .
10 גילוי
היכולת לקבל את המציאות ולטפל בסיבה לצורך שינוי התוצאה
מגשימה את חזונה
( צבע קריסטל) כיצד להפוך ולהיות חזוננו להיות שלמים וטהורים .
כיצד לשחרר את האני הישן ולצעוד אל תוך החלום שהוגשם,
כיצד לכבד את התהליך שעזר לנו לעבור שינויים והמהפכים
כיצד להיות אמת.


חושים
ה ראייה

יכולת ראיה חזותית, מרחבית, על חושית, דמיונית, רב מימדית רואה למרחוק
(צבע רוז) מלמדת אותנו לראות בשני עולמות שונים העולם המוחשי והעולם העל חושי .
ראייה מרחבית , ממדית , כיצד להשתמש כראוי ביכולתנו העל –טבעית ובכישורי הנבואה שלנו למען המין האנושי . לכבד את הגבולות והמרחב האישי.
כיצד לראות את האמת בכל המצבים בחיינו
ו שמיעה

יכולת שמיעת קולות, צלילים, תדרים, עיבוד, משמעת ומשמעות
אישה מקשיבה
(צבע שחור) כיצד להיכנס לשקט הפנימי להקשיב לדממה, להבין את המשמעות , חשיבות ההקשבה בארבעת הרבדים
כיצד לגלות ולהבין את הידיעה הפנימית הקיימת במהותנו הפנימית
כיצד לשמוע את האמת

ז ריח
יכולת להריח אמת ושקר ויכולת פעולה מהאמת האישית שוקלת האמת
(צבע חום) מלמדת אותנו להריח מתי משקרים ומתי אומרים אמת, איך להשתמש באמת הפנימית בזמן הנכון ללא שפיטה
מלמדת להשתמש בחושים כדי להגיע לצדק ולשוויון.
ח דיבור
יכולת דיבור, כתיבה, שיתוף, הרצאה, אבחנה בין נכון ושגוי מספרת סיפורים
(צבע אדום) מלמדת אותנו איך לומר את האמת , לדבר מהמקום הנכון ללא ביקורת ושפיטה, לספר סיפורים לכתוב סיפורים שיעזרו להבחין בין נכון לשגוי בין אמת לשקר. אם השבט מלמדת אותנו לדבר מתוך האמת הפנימית שלנו מתוך נקודת הראות המקודשת שלנו. לפעמים צריך לדעת מתי לדבר ומתי לשמור את דעתנו לעצמנו לכבד את האחר.

ט טעם
יכולת להבחין בין טוב ורע, ויכולת פעולה בטעם טוב אוהבת כל הדברים
(צבע צהוב) מלמדת אותנו להנות מהחיים, לטעום את החיים כך שנרגיש הנאה ושמחה. מלמדת אותנו להבחין מתי אנחנו אוהבים ומתי אנחנו הופכים לאכזריים להבחין בין טוב לרע בכל מערכות היחסים שלנו.
י מעשה
יכולת לעשות מעשים יזומים ויכולת להבחין בין מותר ואסור
אישה ההולכת זקופה
(צבע לבן) מלמדת אותנו ליזום וכאשר אנו יוזמים אנו מהווים דוגמא אישית לסביבה ולמה שאנו אומרים.
מלמדת תמיד לעמוד מאחורי מה שאנו אומרים ולהוביל דרך יוזמה להגשמת הייעוד
ל תשמיש
יכולת גילוי דרך מגע, גוף, טבע, ריקוד, תנועה, אמנויות, ציור טווה את הרשת
(צבע ורוד) מלמדת אותנו כיצד ליצור, כיצד לעשות שימוש נכון ברצונותינו כדי ליצור מחר יותר טוב. כיצד לגלות את עצמנו דרך היצירה. לפתח את כישרונותינו ולהשתמש בהם ולהתחבר ליכולות הרוחניות הטמונות בנו.
נ דרך
יכולת להפוך תהליך ליעד לפתרון בעיות הישרדות מורכבות אישה ההולכת זקופה
(צבע לבן)

טווה את הרשת
(צבע ורוד) * מלמדת שאם הגענו לשליטה בכוח ההתבוננות , ביכולת ההמצאה וביכולת לנקוט פעולה , הגיע הזמן להתחייב לעצמינו להיות בני אדם שמרגישים ומוכנים לצאת לעולם וליצור את הדרך שלנו.

*היא מאירה לנו כיצד לנקוט את הפעולות הדרושות להתחברות ליצירתיות שלנו ולהתמסרות לזרימה.
כיצד ליצור את הזרימה שלנו לאחר שהגענו לתובנות כדי שנוכל ללדת את החלום בעולם המוחשי.

ס בטן/רוגז
יכולת תרגול הפנמה ואימון אישי, יכולת פעולה מתוך אמונה שוקלת האמת
(חום) מלמדת אותנו לקבל את האמת שבהתנסויות שלנו , אם אנו מתבוננים בעצמנו בעיניים אובייקטיביות ומקבלים את מה שאנו מגלים. לאחר תרגול והפנמה של ההתנסויות שלנו אנו לומדים לקבל אמת זו והיא הופכת לאמונה.
ע שחוק/מוח
יכולת משחק, הגיון, מיון, עיבוד, ניתוח, שאלה, חקירה מודעת מספרת סיפורים
( צבע אדום) מלמדת אותנו להשתמש בהומור כדי להפיג את פחדינו ולאזן בין מה שמקודש למה שפשוט. דרך הסיפורים עולים שאלות וניתנות תשובות המוביל אותנו לצמיחה באמצעות צחוק . כיצד להשתמש באמת כדי לפתור את בעיות החיים או להתמודד עם אתגרים שהם מציבים. יש לחלוק את אמיתות אלו עם הדורות הבאים.
צ לב
יכולת חיברות, חמלה, מחויבות, קבלה, שילוב וניהול אחרים אישה ההולכת זקופה
(צבע לבן) מראה לילדי האדמה כיצד להנהיג באמצעות מתן דוגמה אישית במקום לעמוד על כך שאחרים ישמעו למנהיג. מלמדת אותנו לשנות מצבים בחיים באמצעות נקיטת פעולות בעצמנו, בלי להיות תלויים באחרים. ללכת לפי הלב והמחויבות האישית שלנו להיות תמיד בחמלה . להיות גאים בהישגנו באמצעות הערכה עצמית ולא חשיבות עצמית. זוהי מנהיגות אמיתית
ק שינה/תא
יכולת התמודדות בדילמות ערכיות מוסריות, כבוד האדם וחירותו
שומרת החוכמה
(צבע אפור) מלמדת לפתח את האני באמצעות כיבוד האמת המצויה בכל דבר.
מלמדת את ערכיות החיים והמוסריות .
מלמדת כיצד לקיים יחסי גומלין עם אחרים, תמיד ממקום של כבוד למרחב המקודש וחירות האדם.
מלמדת אותנו להשתמש בזיכרון הטמון בנו וכל הידע הקיים בנו.
כיצד לכבד את האמת


סיכום

לאחר מסע שלם של כמעט 4 שנים של הסתכלות, התבוננות לימוד ופיתוח החשיבה, הגעתי לכמה מסקנות מעניינות בנושא שיטת לוסקי והדרך האדומה של שבט הסנקה. בעצם בתוך המחקר שלי אפשר לראות כמה דמיון יש בין שתי הדרכים או כפי שנאמר בספר נוצה שסועה “…. יש סברה שמוצאם של האינדיאנים, מהשבטים שאבדו לעם ישראל…”
ישנם המון טקסים ומנהגים דומים, ואולי הסברה הנוכחית אומרת שכולנו הגענו מאותו המקום , ולאותו המקום אנו חוזרים? בכל מקרה כאשר קראתי את הספרים הללו הבנתי שהכל באמת קשור ולכן מה שאני אחליט יקרה. הרי אני “יוצרת מחשבה שיוצרת אמונה שיוצרת מציאות”.
מה המקום שלנו כבני אדם בגלגל הזה של החיים? מה אנחנו בוחרים , להיות בריאים או חולים? מה השתבש? איך אפשר לרפא או להירפא? מה אני כבת אדם צריכה לעשות כדי לחיות טוב יותר ? המון שאלות צצות לי מכל עבר ורק תשובה אחת אני מוצאת לכל אורך החיים שלי.
אני בוחרת את הדרך שלי , את הנתיב את המסע . ואני זו שבוחרת כיצד להתמודד או לא להתמודד עם בעיות וקונפליקטים יום יומיים בחיי. לכן שתי השיטות כל כך מתחברות אלי . שיטת לוסקי אומרת שבעצם הכל בא מבחירה שלי , כי בעצם זו אני שיוצרת את העולם שלי. והדרך האינדיאנית אומרת אותו הדבר האדם בוחר עם ללכת בדרך האדומה או הכחולה בחייו . וגם בתוך הבחירה שלי יש לי אפשרות לבחור אחרת.
הכול בא מתוך אמונה , ואמונה ניתנת לשינוי , אימון והפנמה.
13 האימהות של השבט חיברו אותי לחדוות החיים , לצבעים ומשמעותם, לכבוד הרב שאנו צריכים להוקיר את כל היקום. הודיה, כל יום להודות על מה שיש לנו וגם על מה שאין, כי כשאין יש מקום למלא ליש. החיבור בין השיטות חיבר את הנקודות שהיו לי חסרות בתובנות שלי לגבי חיי והאפשרות לעזור לאחרים להבין את עצמם ולעזור להם להתמודד עם דרכם ובחירותיהם הלא מודעות.


ביבליוגרפיה:

1.” 13 האימהות הקדומות של השבט ” , ג’יימי סאמס, אופוס 1999
2. “נוצה שסועה ” , שוקי בן עמי ,הקיבוץ המאוחד , 2003
3. THE WISDOM OF THE GRANDMOTHERS http://13grandmotherscourse.ning.com/
4. Earth medicine” by James Sams – 1994″
5. ” דרך הלקוטה” ג’וזף מ. מרשל 2001
6. “הרוח היא אימי ” בר הארט 1996
7. “שיטת לוסקי ” ד”ר דני לוסקי 2009
נספחים
• ואיש הרפואה נושא את תפילתו לאמא אדמה: “אם יקרה, ראשונה לכל נברא, אני נושא תפילה אלייך… אנא היי נדיבה לילדיך, העניקי להם בריאות, שובע וחיים טובים… סלחי לנו על שפגענו בך ובקרובינו החיים עלייך… על שעקרנו, השחתנו, פצענו בך בלא רחם…”, ומסביר את תפיסת עולמם של בני שבטו: “הרמוניה היא איזון. כאשר האיזון מופר מתחיל התוהו ובוהו, הכאוס, המאופיין בפגיעה של נברא אחד במשנהו. כאשר האדם מתערב בבריאה ומנסה לשנות את חומרי היסוד שלה, הוא ממיט שואה על עצמו. ראה את הגידול במספר חולי הסרטן בכל שנה… ראה את הגידול בחוליים האחרים…” (עמ’ 224).נוצה שסועה
• “הרבה שנים, מיטש מחפש את המשותף בין תורת ישראל לבין מסורות אינדיאניות” (עמ’ 47).


מנחה: ד”ר דני לוסקי, מגישה: ברי ללוש