מי אתה?

מה אתה רוצה באמת?

למה אתה רוצה?

המילה "באמת" היא שתעשה את השינוי עבורך
כשאתה לא רוצה באמת, גם לא תקבל באמת.
למה? היא שאלה עוד יותר חשובה.
כאשר תענה באמת על השאלה הזו
תמצא את הייעוד שלך.
נעשה את זה ביחד בסדנה. מחכה לכם.

סדנה של 3 שעות עם ד"ר דני לוסקי שתשנה הכל עבורך.

המנוע לשינוי

7 אינטליגנציות לפריצת דרך

140 ש"ח שישנו את חייך!
היכנסו עכשיו והבטיחו את מקומכם
או חייגו: 1800-33-99-66

מכללת לוסקי, בית ברל - יום שישי 15 דצמבר 2017
משעה 10.00 עד 13.00

הכלים שקבלו בסדנה
הם חלק מתוכנית הלימודים
לקורס מנטור המצליח של מכללת לוסקי

tool3

7 ערכי חיים
לזוגיות מוצלחת

נלמד על 7 ערכי חיים שמאפשרים פריצת דרך בחיים. ובזוגיות בפרט

אימון זוגי

המנוע לשינוי
לבריאות לגוף ולנפש

נכיר את המנוע לשינוי - זה הכלי שאחראי על תוחלת החיים שלנו, אחראי על איך נחייה וכמה נחייה.

אימון זוגי

7 אינטליגנציות
לביסוס מערכות יחסים

נכיר את 7 האינטליגנציות שחוסמות פריצת דרך. דגם מוכח לפריצת דרך בכל מערכות היחסים.

אימון זוגי

אנטומיה של הנפש
לקריירה ממריאה

נלמד מהי הדרך להתמודדות נכונה עם נפש האדם, שהיא כל כך עדינה ורגישה, איך לגעת באנשים ולהצליח בקריירה מוצלחת

אימון זוגי

מסע האינטליגנציות

תמיד דיברו רק על אינטליגנציה אחת, אבל בשיטת לוסקי יש 32 אינטליגנציות שיוצרות 4 רבדים: גוף, רגש, שכל ורוח

אימון זוגי

תרופות לוסקי

הכוונה לפעולות אנושיות מכוונות. הכוונה היא שהופכת כל פעולה פשוטה ל”תרופה”. נלמד לשים כוונה בפעולות רגילות כמו מקלחת, הליכה, חיבוק, אוכל.

להבטחת מקומך בסדנה הקרובה, רשום פרטים ונציג לוסקי יחזור אליך.

למי הסדנה הזו מתאימה?

אהבה - זוגיות

מרגישים שמשהו בזוגיות לא עובד?
במקום לשלם הרבה כסף ולבזבז חצי שנה בייעוץ זוגי, יש לכם אפשרות ללמוד את שיטת לוסקי ולשים את הבעיות מאחור!

אהבה - זוגיות

קריירה - עבודה

מהקורס הזה לא יוצאים עם מקצוע ביד, אבל בהחלט מקבלים טעימה לאן אפשר להתקדם אם רוצים אחרי הסדנה לבצע פריצת דרך ולרכוש מקצוע לחיים, להתחבר לייעוד אמיתי.

קריירה - עבודה

להתעורר - להתלהב

שיטת לוסקי היא כלי עבודה חזק ביותר לפתרון בעיות בכל תחומי החיים. חדר כושר למוח. אם אתה רוצה להתרענן ולהתעורר מהשגרה, להתלהב למצוא דרכים נוספות לפריצת דרך, לבהירות ומיקוד. זו הסדנה שלך.

להתעורר - להתלהב

נפש עדינה - רוחניות

אם אתם לוקחים ללב ואכפת לכם ממה שקורה סביבכם, בארצנו ובעולם, החיים יקרים לכם, אנשים והעולם הם נשמה אחת והכל קשור עבורכם, זו סדנה שתעשה לכם סדר.

נפש עדינה - רוחניות

בריאות - חיוניות

כבר הוכח שקיים קשר בין בריאות הגוף לנפש, הסדנא הזו היא מכון כושר לנפש כדי לנקות את שבילי החיים ולראות בבהירות את הדרך הנכונה לך.

בריאות חיוניות

סודות החיים

אם אתה רוצה להבין את סודות החיים על פי שיטת לוסקי וספר יצירה שהוא ספר הסודות העתיק ביותר. להכיר 7 אינטליגנציות שחוסמות פריצת דרך. זו הסדנה עבורך.

סודות החיים

שיטת לוסקי - שינוי איכותי חיובי

מהי שיטת לוסקי?

שיטת לוסקי היא שיטה חינוכית, טיפולית ואימונית המחוללת אצל הלומדים והמטופלים, שינוי איכותי חיובי קבוע בכל תחומי החיים: בבריאות הגוף והנפש, בשמחת החיים, בהצלחה וקריירה, באהבה וזוגיות.

שיטת לוסקי מבוססת על גישות מדעיות מערביות, על גישות הוליסטיות מזרחיות,
ועל חוכמת 32 הנתיבות  של ספר יצירה.

הייחודיות של שיטת לוסקי.

על פי שיטת לוסקי לכל אדם  יש 32 אינטליגנציות בפרופיל ייחודי,
באמצעותן הוא מבין את החיים ובאמצעותן הוא יוצר מציאות.
את האינטליגנציות ניתן לאמן כמו שריר על פי הרצון החופשי.
הצלחה, בריאות, כסף, זוגיות, שמחת חיים, לחיות חיים שאוהבים.
כל זה נרכש באמצעות תהליך חינוכי  ואימון ערכי חיים.
כאשר ערכי החיים משתנים  גם המציאות משתנה.

הרצון לקבל והרצון לתת

ערכי חיים שליליים מושפעים מהרצון לקבל והם המקור לתקלות, כאב ומחלות.
לעומתם, ערכי חיים חיוביים הם רצון לתת שיוצרים שפע, כלומר משפיעים על טיב הבריאות שלנו, על יכולת ההצלחה שלנו בקריירה,  בזוגיות ובמשפחה
וגם על מצב חשבון הבנק שלנו.

ערכי חיים חיוביים משפיעים על המראה החיצוני שלנו, על החוסן הנפשי שלנו ועל החיוניות שלנו. לכן בריאות, כסף, הצלחה, זוגיות, שמחת חיים, חשבון הבנק, המראה שלנו,
הכל, הכל נרכש באמצעות תהליך חינוכי ואימון ערכי חיים.

כאשר ערכי החיים משתנים גם המציאות משתנה.

 



שינוי ערכי חיים משנה מציאות.

 

בשיטת לוסקי מטפלים בגוף על ידי הנפש - שינוי ערכים,
זהו תהליך חינוכי שמתבצע באמצעות טכניקות שונות,
בעיקר באמצעות תרופות לוסקי - פעולות אנושיות מכוונות.

 

אחד הדברים הקשים ביותר לבני האדם
הוא לשים כוונה בפעולות שלהם.

 

לדוגמא, אתה מתקלח –
אתה לא שם שום כוונה בתהליך.
אבל, אם אתה רוצה להפוך את הפעולה למשמעותית?
כאן, אתה צריך לשים את הכוונה:
"כשאני מתקלח, אני מתקרב למצוא את הנפש התאומה שלי",
"כשאני מתקלח, אני מקדיש את המחשבה והתודה למשפחתי", וכו'.

 

לשים כוונה בדברים זו פעולה מאד חזקה
למעשה זו תרופה של ממש המשפיעה על המציאות שלך
באמצעות אופי הכוונות שאתה מטמיע בפעולות יומיומיות.

 

כל מה שנלמד ישנה לך את החיים,
אבל "שיטת לוסקי", תגלה לך את הסודות הכמוסים ביותר.

 

 

 

< ספר יצירה כספר חוקים ליצירת מציאות

ספר יצירה הוא חיבור עתיק עליו מתבססות כל תורות המיסטיקה והקבלה,
הספר זכה לעשרות אלפי מחקרים ופירושים על ידי גדולי חכמי היהדות לאורך הדורות.

חכמי הדורות רובם ככולם הזהירו:
מי שאין לו את הכלים הנדרשים
 כדי להבין אפילו דבר אחד מהספר המיוחד,
עליו להתרחק מהספר שכן הוא עלול לחלות בשגעון ודמיונות שווא
הנובעים מהוצאת דברים ברומו של עולם מהקשרם.

על פי המסורת היהודית הספר נכתב על ידי אברהם אבינו,
אך ישנה מסורת המחברת את הספר לאדם הראשון
כשאברהם אבינו הוא רק זה שהעלה אותו על כתב.

ספר יצירה מספר לנו שהחיים נוצרו באמצעות 32 נתיבות שהן
32 אינטליגנציות המייצגות בשיטת לוסקי 32 ערכי חיים לשינוי המציאות.

ערכי חיים שליליים הם הרצון לקבל והם המקור לתקלות, כאב ומחלות.
לעומתם, ערכי חיים חיוביים הם רצון לתת שיוצרים שפע, כלומר משפיעים
על טיב הבריאות שלנו, על יכולת ההצלחה שלנו בקריירה,
בזוגיות ובמשפחה וגם על מצב חשבון הבנק שלנו.

ערכי חיים חיוביים משפיעים על המראה החיצוני שלנו,
על החוסן הנפשי שלנו ועל החיוניות שלנו.
למעשה בריאות, כסף, הצלחה וייעוד נרכשים
באמצעות תהליך חינוכי ואימון ערכי חיים.
כאשר ערכי החיים משתנים גם המציאות משתנה.

"לוסקאים" הם "גיבורי על" שמצילים חיים באמצעות "תרופות לוסקי"

קורס ייעוץ זוגי



מי אני, ולמה שתבואו ללמוד אצלי?

"בתור ילד הגדירו אותי כחסר אינטליגנציה...
התווית הזו מינפה את חיי להצלחות גדולות"

 

ד"ר דני לוסקי,
יוצר ומפתח שיטת לוסקי,
מפתח מבחני אינטליגנציה חדשניים- i32,דני לוסקי . גם לי יש 32 אינטליגנציות
יו”ר הלשכה למקצועות בריאות משלימים.
כתב 14 ספרים בנושאי חינוך, בריאות וסודות ההצלחה.
כתב תסריטים לסדרות ותסריטים לסרטי ילדים ונוער.

 

 

"כבר בילדותי הייתי חסר יכולות,
למעשה הגדירו אותי כחסר אינטליגנציה.

הייתי עולה חדש ממרוקו, לא דיברתי עברית,
ולא התעניינתי במקצועות תנ”ך, עברית, גאוגרפיה, חשבון.
לא הבנתי במה זה יכול לעזור לי בחיים-
אז לא למדתי את המקצועות האלה, וגם לא קיבלתי מילגה,
אבל קיבלתי תווית על המצח של חסר יכולות.

התווית השלילית הזו מינפה את כל חיי להצלחות גדולות.
מאז רציתי להוכיח, בעיקר לעצמי, שאני יכול
.
בכל מה שעשיתי הייתי צריך להתאמץ הרבה יותר מכל אחד אחר,
כי המדד בחברה, באקדמיה ומסגרות המוסדיות והעסקיות,
היה מדד יכולות לוגיות מתמטיות ורבליות שהיית חסר אותם לחלוטין.

שנים רבות גמגמתי, חייתי בידיעה שאני לא ראוי,
לא רצוי, לא שייך, מופנם, מתבייש במי שאני.
סבלתי קשות מחרדות שונות ומשונות ובעיקר מפחד קהל.
כדי לעבור את כל המהמורות האלה הייתי צריך להתיך את עצמי
לחומר הבסיסי ולמצוא אותי שם עמוק בתוכי.

בסופו של דבר, מצאתי את עצמי בזכות מורים נהדרים,
הורים ואחים אהובים וכשבגרתי-
ספר יצירה מצא אותי וזה היה האור הגדול שלי.

עשיתי תואר ראשון בחינוך מיוחד באוניברסיטת חיפה
תואר שני בריאות הוליסטית בלסלי קולג' בוסטון
ותואר שלישי דוקטורט בנושא מבחני אינטליגנציה חדשניים.

בהשראת ספר יצירה כתבתי 14 ספרים,
ופיתחתי תרופות לוסקי טבעי לטיפול בכאב, תקלות ומחלות.

ניסחתי 32 ערכי חיים חינוכיים כמפתח לשינוי,
יצרתי תבנית לרפואה משולבת לטיפול באדם השלם,
ופיתחתי את מבחני האינטליגנציה i32 החדשניים.

לכל זה קראתי בפשטות, 'שיטת לוסקי' "

 

 

כיום ההרצאות של ד"ר לוסקי מבוקשות בארגונים עסקיים,
במוסדות, בחברות, בקורסים למנטורים ולקהל הרחב.

עשרות אלפי אנשים שמעו ויישמו תהליכי חיים מורכבים 
בקלות ובמהירות כפי שלא ידעו קודם.

 

להבטחת מקומך בסדנה הקרובה, רשום פרטים ונציג לוסקי יחזור אליך.

מה הבוגרים כותבים לנו

"נפתחו לי התאים הכי אפורים בלב...מצאתי פה המון. מצאתי פה קודם כל את עצמי, מצאתי חברים ומצאתי מורה לחיים"

דורית דויטש

"את הדרך כאן התחלתי כמישהי שחיפשה מסלול התפתחות אישית. אני מרגישה שהתברכתי ללמוד את שיטת לוסקי, וקיבלתי את הכלים לעזור לאנשים "

יולי ביילין

"נפתחו לי התאים הכי אפורים
בלב...מצאתי פה המון. מצאתי פה
קודם כל את עצמי"

דורית דויטש

"את הדרך כאן התחלתי כמישהי שחיפשה מסלול התפתחות אישית. אני מרגישה שהתברכתי ללמוד את שיטת לוסקי, וקיבלתי את הכלים לעזור לאנשים "
יולי ביילין

"אני מאד שמחה שעכשיו יש לי את הכלים שעזרו לי אישית, וגם יסייעו לי לעזור לאחרים. "
אולגה

"קיבלתי בלימודים כלים שלא יסולאו בפז. למדתי המון דברים שחשפו בפניי עולם שלם"
יקיר

"החוויה שלי מהלימודים היא התפתחות וצמיחה. הגעתי מתחום אחר לחלוטין ועשיתי שינוי משמעותי בחיים הפרטיים שלי בעקבות הלימודים. היום אני משתמשת בכלים שקיבלתי עם בני המשפחה, חברים ובעבודה"
דורית ארנון

"החווייה שלי במכללה היא חזרה למקורות שלי. השיטה קרובה לי ללב ומאפשרת לי ללמוד על עצמי מחדש, לאהוב את עצמי. המורים מקצועיים, מסורים"
אסנת גלייכמן

"מהיום הראשון התחלתי מסע של מלא תובנות לגבי החיים, לגבי עצמי, לגבי הסובבים אותי"
הודיה אפריים

"אני חושבת שלוסקי זו הייתה אחת הדחיפות הגדולות בחיים שלי כדי לממש את עצמי. אני ממליצה בחום. לא רק שאתה הופך להיות מטפל, אלא אתה באופן אישי צומח ומתפתח"
רויטל אללי

"החוויה שלי מהלימודים היא עוצמתית, חוויה של תהליך התפתחות אישי ומקצועי"
אירית ויצמן

מה כותבים לנו בוגרים

תמונות חוויה

תמונות מדברות

עיתונים כותבים עלינו

ד"ר לוסקי בראיונות טלויזיה ערוץ 2 וערוץ 10

להבטחת מקומך בסדנה הקרובה, רשום פרטים ונציג לוסקי יחזור אליך.

היכן מתקיימים הלימודים?

מכללת לוסקי

מכללת לוסקי
הכשרת מטפלים ומנטורים בשיטת לוסקי.

פעילים בתחומי החינוך והבריאות
משנת 1993

  • קמפוס בית ברל, ליד כפר סבא.
  • קמפוס סמינר הקיבוצים תל אביב
  • קמפוס למידה מרחוק
    ללמוד מהבית בזמן שלך.

    טלפון ראשי –  1800-33-99-66
    louskycollege@gmail.com

 

מכללת לוסקי – קמפוס בית ברל
דרום השרון, מיקוד 4490500  (ליד כפר סבא)
טלפון למזכירות הרשמה,
בית ברל: 09-8877919

דרכי הגעה לקמפוס בית ברל
מתחנה מרכזית כפר סבא: קווים 13, 17, 19
מתחנה מרכזית הרצליה, דרך רעננה וכפר סבא: קו 32 
מקלנסווה לבית ברל: קו 23
מטייבה לבית ברל, קו 13, 113 ,23
מטירה לבית ברל – 23, 13, 113, 17

לרדת בתחנת אוטובוס של הפקולטה לאמנויות. וללכת לאיזור 1 עד לחניה מספר 2
ממול לחניה שביל עפר איזור ברוש,
איזור השיכונים, בית 209
מפת הגעה מכללת לוסקי בית ברל
הגעה ברכב פרטי

רשום ב-WAZE מכללת לוסקי בית ברל עד לחניה 2 (איזור 1)
תחנה את הרכב ואז תחזור ותחצה את הכביש ממנו נכנסת לחניה. ממול לחניה 2 שביל עפר לאיזור ברוש, איזור השיכונים, בית 209

לניווט, לחץ כאן –  https://waze.to/li/hsv8z4v806

 

מכללת לוסקי - קמפוס סמינר הקיבוצים
תל אביב, רחוב שושנה פרסיץ 3
טלפון למזכירות הרשמה,
סמינר הקיבוצים: 03-5104041


דרכי הגעה לקמפוס אמנויות:
אוטובוסים 
קווי דן
13, 125
קווי אגד
26, 71



 

סדנת המנוע לשינוי ופריצת דרך


 

 המנוע לשינוי / ד"ר דני לוסקי 

המנוע לשינוי הינו אחד מחמשת המאפיינים המרכזיים של תבנית הרפואה המשולבת בשיטת לוסקי. המנוע לשינוי הוא הקוטביות המופיעה בכל תופעה בטבע, כמו, בכל אינטליגנציה. המאבק הבלתי פוסק בין הרצון לתת ובין הרצון לקבל הוא המנוע לשינוי פנימי, לתנועה בתוך סולם הבריאות ומעבר מרובד לרובד (לוסקי 2005).

היכולת לפעול בתוך הניגודים, היא כה חיונית, על פי שיטת לוסקי, עד שנדמה שהיכולת הזו לבדה היא הכלי העיקרי לריפוי. כאשר היכולת הזו חסרה, היא, גם, המקור העיקרי לחסימות ולחוסר איזון. כל אבחון מתחיל בהתבוננות, של המטפל, על היכולת של המטופל, לפעול מתוך הניגודים, לחיות עימם בשלום ולהפכם למנוע לשינוי, לעליה ולירידה בסולם הבריאות. ספר יצירה חוזר 24 פעמים[1] על המילים "זכר ונקבה". ללמדנו שבכל תכונה אנושית, בכל איבר בגוף, בכל תופעה בטבע, הכל נברא זכר ונקבה - שונות שמטרתה ליצור אחדות - חלקים נפרדים שמטרתם ליצור שלם.

צריך לדון במושג "זכר ונקבה" בהקשר לתדר האנרגטי שבהם. זכר ונקבה הן צורות ואנרגיה דו קוטבית הקיימת בכל תופעה בטבע. זכר ונקבה הם הרצון לקבל והרצון לתת (ספירות ואותיות), שני הרצונות הללו נוצרו מהרצון החופשי (כוח החיים) (לוסקי 2005). על פי ספר יצירה, קיימים שלושה יסודות: יסוד האוויר (הרצון החופשי), שיצר את המים (הרצון לתת), שיצרו את האש (הרצון לקבל). המים בסופו של כל תהליך יוצרים את האדמה כיסוד רביעי. האדמה (הגלוי לעין) כמו המציאות היא ביטוי של מה שמתחולל בשלושת היסודות (הנסתר מהעין) שבראו הכל. בספר התמורות המיוחס לקונפוציוס (700 לפנה"ס) מוזכרת, פעם ראשונה, תורת הין והיאנג הסינית (פרלה 2000). ין ויאנג מסמלים שתי איכויות אשר בו זמנית הן גם דבר והיפוכו, וגם משלימות זו את זה. כל תופעה ברפואה הסינית מוגדרת על פי מידת הין או היאנג שבה. ובכל מקרה היא מכילה את שתי האיכויות בבחינת ניגודים משלימים. בעזרת שני הכוחות האלה ניתן להסביר כיצד התפתח היקום ואת עקרונות הסדר השוררים בו על פי הטאואיזם. היאנג הוא הצד הפעיל (אותיות), הזכרי. הין הוא הצד הסביל (הספירות) , הנקבי. שני הכוחות הללו אינם יכולים להתקיים בנפרד, וכל זמן שהם מאצילים זה על זו ופועלים באופן הדדי, מתקיים תהליך התהוות. כאשר ההדדיות הזו מפסיקה להיות מאוזנת, הסדר הטוב נפגע (כמו בעת מחלה) ועלול להגיע עד לכיליון (מוות) אם כוח אחד גובר על השני או נעלם (פרלה 2000).

את תופעת הניגודים היוצרים אחדות, ניתן לראות במגן דוד המורכב משני משולשים הנמצאים אחד על גבי השני. שני משולשים אלו מייצגים את הכוח הדואלי הנובע מהאחדות: יין ויאנג, זכר ונקבה, אנושי והאלוהי. כאשר המשולש העליון נחשב זכרי והמשולש התחתון נחשב לנקבי. הניגודיות והקוטביות הקיימות בין הרמות ובין המשולשים, קיימות בכל דבר בטבע, בחשמל (פלוס ומינוס), בתא האנושי (אלקטרון חיובי ופרוטון שלילי), זכר ונקבה, יום- לילה, שפל- גאות, קוטביות מגנטית. בספר יצירה הוזכרו הניגודים לראשונה (זכר ונקבה ברא אותם) ומאוחר יותר, בספר בראשית א' הוזכרו הניגודים בדמות אור וחושך, שמיים וארץ. מטרת הקוטביות היא להביא את האדם להפקת אנרגיה מתוך עצמו, מנוע לשינוי פנימי. נוכחות הניגודים היא שיוצרת את ההרמוניה הדרושה לשינוי פנימי. היא שמאפשרת את גילוי האחדות הנסתרת בתוך השונות.

על פי שיטת לוסקי ואף בתורות אחרות, כל דבר מתחבר לדומה לו, הפוך. ניגודים היוצרים את השלם. אם אין שאלה גם אין תשובה. אם אין תרופה גם אין מחלה. אם אין זכר גם אין נקבה. "כללו של דבר מקצת אלו מצטרפין עם אלו ואלו תמורות אלו, אלו כנגד אלו ואלו כנגד אלו ואם אין אלו אין אלו וכולם אדוקין בתלי גלגל ולב: (ספר יצירה, פרק שישי מ"ו). הצ'י - אנרגיית החיים על פי הסינים או הרצון החופשי על פי הגישה הקבלית של ספר יצירה - נולד עם עיקרון הקוטביות, המתאר את הקשר הראשוני בין ין (רצון לקבל) ליאנג (רצון לתת), בין שמים וארץ, בין אנרגיה לחומר (ספירות ואותיות). הצ'י (הרצון החופשי) מכיל אותם ומחבר ביניהם ויחד הם יוצרים את היכולת להתהוות ולצמוח אל השלם על כל חלקיו.  ראיה זו של הדברים מסבירה את העולם כולו על כל התופעות שבו כמתרחשות כולן כתוצאה מן הקשר המנוגד אך המשלים בין הרצון לקבל לבין הרצון לתת, שתי איכויות של הרצון החופשי, שהוא כוח החיים.

מהותו של הקשר יין/יאנג מוסברת גם במשמעותו המילולית בקליגרפיה הסינית  –  יין "הצד המוצל של ההר" מוסתר מעיני השמש. הצד המוצל נחשב לפסיבי, חשוך, רטוב, מוסתר, פנימי, מתכווץ, הפעילות בו איטית.  יאנג , הצד המואר של ההר, גלוי לעיני השמש.  בצד המואר מאירה השמש, אקטיבי, חם, יבש,  גלוי, חיצוני, מתפשט, הפעילות מהירה ואנרגטית.  אך מיקומה של השמש לעולם אינו קבוע. גם העננים שמטילים את צילם על פני הארץ מצויים בתנועה. המצוי בצל כעת, עשוי היה להיות באור שמש מלא לפני דקות אחדות, ומה שמואר באור היום כעת - יהיה שרוי בחשיכה עם רדת הלילה. המוצל הוא יין והמואר הוא יאנג בהתייחס לאיכות הרגעית של אור וצל, ולמחזור השינוי המתמיד בו, כל אחד מהם הופך באורח בלתי נמנע למשנהו. אור השמש על הגבעה הוא משחק המציג איכות חולפת ונתונה לשינוי. בכל רגע ובכל תופעה אשר אנו חווים ניתן להבחין באיכות הזמנית והמתחלפת של יין ויאנג. על-פי מודל זה, חם יותר הינו רצון לתת (נמצא בחלק העליון של סולם הבריאות), לעומת קר יותר שהינו רצון לקבל (נמצא בחלק התחתון של סולם הבריאות). כך גם מואר יותר, לעומת חשוך יותר, גבוה יותר, לעומת נמוך יותר, וכדומה. על פי אותו מודל מוסברות תופעות השינוי המחזורי בטבע - חילופי העונות, חילופי היום והלילה, החיים והמוות וכל התופעות כולן. וכך, כל הדברים כולם נשלטים או מושפעים ממצב הקשר האנרגטי בין השמים לבין הארץ - עולם הדומם, עולם הצומח, עולם החי, וכמובן האנושות כולה - רצון לקבל ורצון לתת (ספירות ואותיות), שני הכוחות הראשוניים הקיימים בכל הדברים הם החלוקה הבסיסית ביותר של כל תופעה. ניתן לתאר מה קורה לבריאותו של אדם כאשר נפסקת, אצלו, התנועה מלמעלה למטה ומלמטה למעלה בתוך סולם הבריאות. התנועה בתוך הסולם באמצעות השינוי הפנימי, היא בריאות הוליסטית - אבן יסוד לרפואה המשולבת.

הסינים מתארים כל חומר, וגם בני האדם, כבועת צ´י ההולכת ונדחסת פנימה עד שהיא הופכת לגוף עצמו – לחומר, שהוא למעשה טרנספורמציה של הצ'י.  על פי הקבלה של ספר יצירה, מקורה של הטרנספורמציה בסוג הקשר בין הרצון לקבל לבין הרצון לתת (ספירות ואותיות), שתי איכויות של הרצון החופשי" (לוסקי 2005).  כל אחת מהאיכויות זקוקה לאיכות המנוגדת לה ע"מ לקבל משמעות ולהתקיים. קיומה של האחת הכרחי לקיומה של השנייה. לכל דבר ביקום יש כוח המנוגד לו בערכו אשר יחד הם משלימים זה את זה. חומר ואנטי חומר, חיידקים טובים וחיידקים רעים. בדומה לקוטבי המגנט ובשאיפה לאיזון,  יימשכו הרצון לקבל והרצון לתת זה אל זה. כל התופעות מגלמות בחובן את שתי האיכויות בדרגות שונות. כל תופעה מוגדרת על פי מידת הרצון לקבל והרצון לתת שבה. כל רצון לקבל ורצון לתת יחסיים זה לזה. כל רצון לקבל ורצון לתת ניתנים לחלוקה פנימית נוספת. דבר איננו רצון לקבל מוחלט או רצון לתת מוחלט. חשוך, בעל מאפייני רצון לקבל רבים יותר אך בעל מאפייני רצון לתת ביחס לחשוך ממנו. רצון לקבל ורצון לתת תמיד משתנים זה לזה. יחסי הכוחות בין הרצון לקבל והרצון לתת פועלים הדדית ללא הרף ויוצרים זרימה ושינוי. השינוי המובהק ביותר קורה בעת שהרצון לקבל מגיע לשיאו ומשתנה לרצון לתת או כשהרצון לתת משתנה בתורו לרצון לקבל.

הרצון לקבל והרצון לתת הם מנגנון חיים, הם כוח החיים על פי ספר יצירה (לוסקי 2005), ואילו על פי הפילוסופיה הסינית הם אנרגיית הצ'י. על פי היפנים הם מסמלים את הקי, ועל פי ההינדים הם מסמלים את הפראנה. זו הקוטביות המופיעה בכל תופעה בטבע, בכל אינטליגנציה ובכל רובד, זה המאבק הבלתי פוסק בין הרצון לתת ובין הרצון לקבל (ספירות ואותיות), והוא המנוע לשינוי פנימי, לתנועה ולמעבר מרובד לרובד.

חוסר איזון (לכאורה) בין הרצון לקבל ובין הרצון לתת הוא שגורם לכאבים, תקלות ולמחלות. החיים אינם מאפשרים חוסר איזון מתמשך ולכן ברגע שנולד חוסר איזון, אפילו במחשבתו של אדם, החיים פועלים כדי לתקן ולאזן. הכאב המופיע כתוצאה מחוסר איזון, הוא אזעקה והתרעה של כוח החיים, כדי שאדם יוכל להתבונן בעצמו ולתקן את חוסר האיזון שנוצר בין הרצון לקבל והרצון לתת. למעשה, הכאב או המחלה הם פעולות איזון  (זמני) שמופיעות כנגד חוסר האיזון שנוצר.

האור צמצם מעצמו, פינה מקום כדי לתת לאדם ביטוי אישי וחופש בחירה. כאשר האור פינה מקום, נוצר חלל ריק, מרחב חסר משמעות וחסר תכלית כדי שיתמלא ברצונם של בני אדם.

החלל הריק הוא כלי שרוצה להתמלא באור, כל אימת שהכלי מתרוקן מהאור נוצר בכלי רצון לקבל מחדש, אור שחסר. כאשר הכלי מתרחב נוצר חוסר גדול יותר והרצון לקבל גדל, כאשר הכלי הופך לצינור להעברה של אור לאחרים, כלומר מקבל על מנת לתת, הוא נמצא תמיד במצב חוסר ולכן גם במצב של רצון לקבל. כגודל הרצון לקבל, כן גודלה של שמחת החיים והאושר שאדם מפיק לעצמו (אשל"ג, תשמ"ח)[2].

הרצון הוא הכוח המניע את מימדי היקום, הפיסי והרוחני, גוף ונפש. עולם הדומם, הצומח, החי והמדבר נמדדים על פי מידת כוח הרצון שמפעמת בהם, באמונה וביכולת שלהם לממש אותו. הרצון, כוח החיים נמצא בכל מקום ובכל זמן, הרצון אינו מוגבל בדרך כלשהי. הוא מופיע בדרך לא מודעת. רק לאחר הופעת הרצון, מופיעה המחשבה המודעת מה לעשות ברצון. המחשבה המוגבלת מעצם טבעה מגבילה את הרצון בתכלית ובתוצאה רצויה. הגבלת הרצון על ידי המחשבה המודעת מתבצעת מסיבות רבות הקשורות לתפיסת העולם ולאמונה של אדם ביכולתו לקלוט ולהכיל את כמות השפע המוצעת, או באמונה של כמה "מגיע לי" (רצון לקבל), האם הרוויח את השפע או שהוא עוד צריך להתייגע. במקרים רבים הרצון נוכח ואין אדם יודע מה לעשות עם הרצון, הוא גם אינו יודע מה הוא רוצה. כדי שהרצון יזרום ויתגלה בחיים וגם יתורגם לתוצאה, צריכה להופיע מחשבה שמגבילה את הרצון לצורך מוגדר, לתכלית ברורה.

הגדרה של יעד (הגדרת יעד צריכה להיות במשתנים של מרחב וזמן – כמה ומתי), היא הגדרה של מרחב שיש לו סוף, מוות. הגדרת הרצון כמו להניח גדר לרצון. רק עם הופעת המגבלה והגדרת המרחב, משתחרר כוח הרצון וממלא את המרחב שהוגדר. רק לאחר שהוגדר הכלום (האין), מופיעים החיים (היש). רק לאחר שנוצרה מגבלה משתחרר כוח החיים הבלתי מוגבל. אינסופיות הרצון מאפשרת העברה של כוח הרצון מאדם לאדם או מחומר לחומר דבר שאינו גורע מהנותן. כוח הרצון פועל כמו האור המופץ מנר, כאשר מועבר אור מנר אחד לנר אחר, יהיו שני אורות ולא יגרע אור מהנר הנותן מאורו (אשל"ג, תשמ"ח) .

הקוטביות המופיעה בכל תופעה בטבע, בכל אינטליגנציה ובכל רובד, המאבק הבלתי פוסק בין הספירות לאותיות, בין הרצון לתת ובין הרצון לקבל, הוא כוח החיים והמנוע למעבר מרובד לרובד, בתוך סולם הבריאות, לצורך שינוי פנימי.

[1] בפעם ה- 25 בהקשר לרצון לתת נאמר זהר ונקבה. "המליך אות מ"ם במים וקשר לו כתר וצרפן זה בזה וצר בהם ארץ בעולם וקור בשנה ובטן בנפש זהר ונקבה" (ספר יצירה פרק שלישי מ"ח)
[2] הרב אשל"ג הוא בעל הסולם. הסולם הוא פירוש לספר הזוהר שכתב רבי שמעון בר יוחאי.

להבטחת מקומך בסדנה הקרובה, רשום פרטים ונציג לוסקי יחזור אליך.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

מכללת לוסקי חוגגת 24 שנות פעילות בהכשרת מטפלים ומנטורים בשיטת לוסקי.
אנחנו שמחים להעניק לך ספר דיגיטלי רב מכר מתנה 
להורדת הספר - לחץ כאן

כל הזכויות שמורות למכללת לוסקי ©  טלפון:  1800-33-99-66   louskycollege@gmail.com