21 במרץ 2013

חינוך דמוקרטי

חינוך דמוקרטי ובית הספר לשיטת לוסקי מאת: דורית דויטש על החינוך הדמוקרטי החינוך הדמוקרטי היא תנועה כלל-עולמית המפעילה מוסדות חינוך על פי מגילת זכויות האדם. במטרה ליצור אחדות בין התרבות הדמוקרטית ובין מערכת החינוך שבתוכה. בתי הספר הדמוקרטיים בארץ ובעולם […]
21 במרץ 2013

התיאוריה הקוקגנטיבית

התיאוריה הקוקגנטיבית – קשר בין התיאוריה הקוגניטיבית בפסיכולוגיה חברתית ובין שיטת לוסקי מאת: גלית קופמן. בבסיס התיאוריה הקוגניטיבית עומדת ההנחה כי פעילויות מנטאליות של האדם הן הקובעות את התנהגותו החברתית. אלה הם תהליכים קוגניטיביים, כגון תפיסה, זיכרון, שיפוט, פתרון בעיות וקבלת […]
21 במרץ 2013

גראהם וולאס

שלבי היצירה עפ”י גראהם וואלס מגישה: טליה לוין וואלאס פיתח מודל של 4 שלבי יצירה, שלטענתו הם השלבים המרכזיים לאורך כל תהליך יצירתי. 1. שלב ההכנה – preparation בשלב זה אנו תחילה מגדירים את הבעיה כולל צרכים ורצונות. ומלקטים את […]
21 במרץ 2013

קארל רוג’רס

קארל רוג’רס החינוך לחופש ולשיוויון ע”פ לוסקי וגישתו ההומניסטית פנומנולוגית של קארל רוג’רס גישה הומניסטית: האדם ייצור טוב מטבעו, בעל חופש בחירה והחלטה, ולא כעבד של יצריו או תוצר של החברה. גישה פנומנולוגית: האדם פועל בהתאם למציאות כפי שהיא נתפסת […]
21 במרץ 2013

וירג’יניה סאטיר

וירג’יניה סאטיר – “פנים רבות לנו” ספרה של וירג’יניה סאטיר השוואה בין שיטת הטיפול ע”פ וירג’יניה לשיטת לוסקי. קווים לדמותה של וירג’יניה : על פי הפילוסופיה של וירג’יניה ,כל אדם הוא בבחינת פלא ,מתפתח ללא הרף ומסוגל לגדול,להשתנות ולהרחיב את הבנתו.היא […]