קורס מנטור

3 ימים יוצאי דופן ומלאים ידע חדשני ומרתק
ויש לך תעודה ומקצוע ביד

קורס מנטור - אימון מתקדם בשיטת לוסקי
אימון אישי | אימון עסקי | ייעוץ זוגי | אימון רפואי

 

התעודה מוכרת על ידי הלשכה למקצועות בריאות משלימים
והמועצה הארצית להסמכה.

קורס מנטור הוא קורס אימון מתקדם שמכשיר אותך לעסוק
בתהליכי חיים מורכבים אישיים, זוגיים, רפואיים ועסקיים.
3 ימי מרתון מרוכזים ויש לך תעודה של מנטור מאמן ביד.

מה נלמד בקורס?

נלמד על המודל האינטגרטיבי לאימון מתקדם ונדע איך לאמן צעד אחרי צעד.
נלמד על תרופות לוסקי שהן פעולות אנושיות פשוטות שכאשר מכוונים אותן
הן הופכות לתרופות של ממש. נלמד על 32 האינטליגנציות ו-32 ערכי חיים
שחוסמים או מקדמים פריצת דרך ונראה איך כל תהליך אנושי הוא מסע 32 אינטליגנציות
ונבין מהי האנטומיה של הנפש ואיך נפש האדם פועלת.

תאריכי הקורס:

יום שלישי - 28/11/17 משעה 09.00 עד 16.00
יום חמישי - 30/11/17 משעה 09.00 עד 16.00
יום שישי - 1/12/17 משעה 09.00 עד 14.00

 

 

רק 2400 ש"ח למשתתף (במקום 3600 ש"ח.)
הנחה של 1200 ש"ח.

הכלים שאקבל בקורס

tool3

32 ערכי חיים

נלמד את 32 ערכי החיים ואיך הם קשורים לחיי היום יום. נבין מה מתוכם חוסם את תקשורת ומה פותח ומקדם אותה.

אימון זוגי

תרופות לוסקי

הכוונה לפעולות אנושיות מכוונות. הכוונה היא שהופכת כל פעולה פשוטה ל”תרופה”. נלמד לשים כוונה בפעולות רגילות כמו מקלחת, הליכה, חיבוק, אוכל.

אימון זוגי

המודל האינטגרטיבי

תלמדו מהו המודל האינטגרטיבי ואיך הוא חשוב לאימון ולטיפול בכאב, מחלות, בעיות ותקלות.

אימון זוגי

אנטומיה של הנפש

נלמד מהי הדרך להתמודדות נכונה עם נפש האדם, שהיא כל כך עדינה ורגישה, איך לגעת באנשים ולהצליח לרפא ולטפל

אימון זוגי

מסע האינטליגנציות

נדון בידע המצטבר בחקר אינטליגנציות וכישורי חיים. תמיד דיברו רק על אינטליגנציה אחת, אבל בשיטת לוסקי יש 32 אינטליגנציות שיוצרות 4 רבדים: גוף, רגש, שכל ורוח

אימון זוגי

ערך האחדות

נראה איך נהרסות מערכות יחסים בגלל חוסר הבנה של ערך האחדות. נלמד איך לתחזק את האחדות, איך לפאר את השונות של בני אדם

בסיום הקורס ומטלותיו תקבל תעודת מנטור,
המוכרת על ידי הלשכה למקצועות בריאות משלימים ומועצת ההסמכה הארצית!
אבל יותר חשוב, תדע איך לבנות ולחזק את עצמך ולעלות לשלב הבא.

חשוב עבורך ועבור המטופלים שלך.

למי זה מתאים?

אהבה - זוגיות

משהו בזוגיות לא עובד אצל המטופלים שלכם?
במקום לשלם הרבה כסף ולבזבז חצי שנה בייעוץ זוגי, יש לכם אפשרות ללמוד את שיטת לוסקי ולשים את הבעיות שלכם ושל המטופלים שלכם מאחור!

אהבה - זוגיות

קריירה - עבודה

מהקורס הזה יוצאים עם מקצוע ביד, מקבלים ארגז כלים מופלא ומתודה בנויה כך שתוכל לאמן צעד אחרי צעד בבטחה בכל תחום שתבחר.

קריירה - עבודה

להתעורר - להתלהב

שיטת לוסקי היא כלי עבודה חזק ביותר לפתרון בעיות בכל תחומי החיים. חדר כושר למוח. אם אתה רוצה להתרענן ולהתעורר מהשגרה, להתלהב למצוא דרכים נוספות לפריצת דרך, לבהירות ומיקוד. לעבודה יצירתית מול המטופלים שלך זה הקורס עבורך.

להתעורר - להתלהב

נפש עדינה - רוחניות

אם אתם לוקחים ללב ואכפת לכם ממה שקורה סביבכם, בארצנו ובעולם, החיים יקרים לכם, אנשים והעולם הם נשמה אחת והכל קשור עבורכם, זה קורס שיעשה לכם סדר בראש.

נפש עדינה - רוחניות

בריאות - חיוניות

כבר הוכח שקיים קשר בין בריאות הגוף לנפש, הקורס הזה הוא מכון כושר לנפש כדי לנקות את שבילי החיים ולראות בבהירות את הדרך הנכונה לך ולמטופלים שלך.

בריאות חיוניות

סודות החיים

אם אתה רוצה להבין את סודות החיים על פי שיטת לוסקי וספר יצירה שהוא ספר הסודות העתיק ביותר. להכיר 32 ערכי חיים שחוסמים פריצת דרך. ולהבין איך 32 אינטליגנציות יוצרות הזדמנויות חדשות כל יום, זה הקורס שלך.

סודות החיים

התעודה שלך

קורס מנטור אימון מתקדם

שיטת לוסקי - שינוי איכותי חיובי

מהי שיטת לוסקי?

שיטת לוסקי היא שיטה חינוכית, טיפולית ואימונית המחוללת אצל הלומדים והמטופלים, שינוי איכותי חיובי קבוע בכל תחומי החיים: בבריאות הגוף והנפש, בשמחת החיים, בהצלחה וקריירה, באהבה וזוגיות.

שיטת לוסקי מבוססת על גישות מדעיות מערביות, על גישות הוליסטיות מזרחיות, ועל חוכמת ספר יצירה.

הייחודיות של שיטת לוסקי.

על פי שיטת לוסקי לכל אדם  יש 32 אינטליגנציות בפרופיל ייחודי,
באמצעותן הוא מבין את החיים ובאמצעותן הוא יוצר מציאות.
את האינטליגנציות ניתן לאמן כמו שריר על פי הרצון החופשי.
הצלחה, בריאות, כסף, זוגיות, שמחת חיים, לחיות חיים שאוהבים. כל זה נרכש באמצעות תהליך חינוכי  ואימון ערכי חיים.
כאשר ערכי החיים משתנים  גם המציאות משתנה.

הרצון לקבל והרצון לתת

ערכי חיים שליליים מושפעים מהרצון לקבל והם המקור לתקלות, כאב ומחלות.
לעומתם, ערכי חיים חיוביים הם רצון לתת שיוצרים שפע, כלומר משפיעים על טיב הבריאות שלנו, על יכולת ההצלחה שלנו בקריירה,  בזוגיות ובמשפחה וגם על מצב חשבון הבנק שלנו.

ערכי חיים חיוביים משפיעים על המראה החיצוני שלנו, על החוסן הנפשי שלנו ועל החיוניות שלנו. לכן בריאות, כסף, הצלחה, זוגיות, שמחת חיים, חשבון הבנק, המראה שלנו, הכל, הכל נרכש באמצעות תהליך חינוכי ואימון ערכי חיים.

כאשר ערכי החיים משתנים גם המציאות משתנה.

 



מי אני, ולמה שתבואו ללמוד אצלי?

"בתור ילד הגדירו אותי כחסר אינטליגנציה...
התווית הזו מינפה את חיי להצלחות גדולות"

 

ד"ר דני לוסקי, יוצר ומפתח שיטת לוסקי, מבחני אינטליגנציה חדשניים- i32,דני לוסקי . גם לי יש 32 אינטליגנציות
יו”ר הלשכה למקצועות בריאות משלימים.
כתב 14 ספרים על החיים, על חינוך, בריאות וסודות ההצלחה.
כתב תסריטים לסדרות ותסריטים לסרטי ילדים ונוער.

כבר בילדותי הייתי חסר יכולות,
למעשה הגדירו אותי כחסר אינטליגנציה.

הייתי עולה חדש ממרוקו, לא דיברתי עברית,
ולא התעניינתי במקצועות תנ”ך, עברית, גאוגרפיה, חשבון.
לא הבנתי במה זה יכול לעזור לי בחיים-
אז לא למדתי את המקצועות האלה, וגם לא קיבלתי מילגה,
אבל קיבלתי תווית על המצח של חסר יכולות.

התווית השלילית הזו מינפה את כל חיי להצלחות גדולות.
מאז רציתי להוכיח, בעיקר לעצמי, שאני יכול
.
בכל מה שעשיתי הייתי צריך להתאמץ הרבה יותר מכל אחד אחר,
כי המדד בחברה, באקדמיה ומסגרות המוסדיות והעסקיות,
היה מדד יכולות לוגיות מתמטיות ורבליות שהיית חסר אותם לחלוטין.

שנים רבות גמגמתי, חייתי בידיעה שאני לא ראוי,
לא רצוי, לא שייך, מופנם, מתבייש במי שאני.
סבלתי קשות מחרדות שונות ומשונות ובעיקר מפחד קהל.
כדי לעבור את כל המהמורות האלה הייתי צריך להתיך את עצמי
לחומר הבסיסי ולמצוא אותי שם עמוק בתוכי.

בסופו של דבר, מצאתי את עצמי בזכות מורים נהדרים,
הורים ואחים אהובים וכשבגרתי
ספר יצירה מצא אותי וזה היה האור הגדול שלי.

בהשראת ספר יצירה כתבתי 14 ספרים,
ופיתחתי תרופות לוסקי טבעי לטיפול בכאב, תקלות ומחלות.

ניסחתי 32 ערכי חיים חינוכיים כמפתח לשינוי,
יצרתי תבנית לרפואה משולבת לטיפול באדם השלם,
ופיתחתי את מבחני האינטליגנציה i32 החדשניים.

לכל זה קראתי בפשטות, "שיטת לוסקי"

 

כיום ההרצאות של ד"ר לוסקי מבוקשות בארגונים עסקיים,
במוסדות, בחברות, בקורסים למנטורים ולקהל הרחב.

עשרות אלפי אנשים שמעו ויישמו תהליכי חיים מורכבים
בקלות ובמהירות כפי שלא ידעו קודם.

 

< ספר יצירה כספר חוקים ליצירת מציאות

 

ספר יצירה הוא חיבור עתיק עליו מתבססות כל תורות המיסטיקה והקבלה,
הספר זכה לעשרות אלפי מחקרים ופירושים על ידי גדולי חכמי היהדות לאורך הדורות.

 

חכמי הדורות רובם ככולם הזהירו:
מי שאין לו את הכלים הנדרשים
 כדי להבין אפילו דבר אחד מהספר המיוחד,
עליו להתרחק מהספר שכן הוא עלול לחלות בשגעון ודמיונות שווא
הנובעים מהוצאת דברים ברומו של עולם מהקשרם.

 

על פי המסורת הספר נכתב על ידי אברהם אבינו,
האבא של כל האבות והאבא של כל הדתות.
אך ישנה מסורת המחברת את הספר לאדם הראשון
כשאברהם אבינו הוא רק זה שהעלה אותו על כתב.

 

ספר יצירה מספר לנו שהחיים נוצרו באמצעות 32 נתיבות שהן
32 אינטליגנציות המייצגות בשיטת לוסקי 32 ערכי חיים לשינוי המציאות.

ערכי חיים שליליים מונעים על ידי הרצון לקבל והם המקור לתקלות, כאב ומחלות.
לעומתם, ערכי חיים חיוביים מונעים על ידי הרצון לתת והם יוצרים שפע, כלומר משפיעים
על טיב הבריאות שלנו, על יכולת ההצלחה שלנו בקריירה, בזוגיות בחיי המשפחה,
ו
גם על מצב חשבון הבנק שלנו.

 

ערכי חיים חיוביים משפיעים על המראה החיצוני שלנו,
על החוסן הנפשי שלנו ועל החיוניות שלנו.
למעשה בריאות, כסף, הצלחה וייעוד נרכשים
באמצעות תהליך חינוכי ואימון ערכי חיים.
כאשר ערכי החיים משתנים גם המציאות משתנה.

 

קורס ייעוץ זוגי



שינוי ערכי חיים משנה מציאות.

 

בשיטת לוסקי מטפלים בגוף על ידי הנפש באמצעות שינוי ערכים,
זהו תהליך חינוכי שמתבצע באמצעות טכניקות שונות,
בעיקר באמצעות תרופות לוסקי - פעולות אנושיות מכוונות.

 

אחד הדברים הקשים ביותר לבני האדם
הוא לשים כוונה בפעולות שלהם.

 

לדוגמא, אתה מתקלח –
אתה לא שם שום כוונה בתהליך.
אבל, אם אתה רוצה להפוך את הפעולה למשמעותית?
כאן, אתה צריך לשים את הכוונה:
"כשאני מתקלח, אני מתקרב למצוא את הנפש התאומה שלי",
"כשאני מתקלח, אני מקדיש את המחשבה והתודה למשפחתי", וכו'.

 

לשים כוונה בדברים זו פעולה מאד חזקה
למעשה זו תרופה של ממש המשפיעה על המציאות שלך
באמצעות אופי הכוונות שאתה מטמיע בפעולות יומיומיות.

 

"כל סוג של לימוד מסייע לך בחיים,
אבל 'שיטת לוסקי' תגלה לך את הסודות הכמוסים ביותר".

 

 

 



אז מהי בעצם שיטת לוסקי?

 

שיטת לוסקי היא שיטה חינוכית, טיפולית ואימונית.
מבוססת על גישות מדעיות מערביות,
גישות הוליסטיות מזרחיות
,
ועל חוכמת הקבלה של ספר יצירה, המיוחס לאברהם אבינו.
 

על פי שיטת לוסקי, בריאות, כסף, הצלחה וייעוד נרכשים
באמצעות תהליך חינוכי ואימון ערכי חיים.
כאשר ערכי החיים משתנים גם המציאות משתנה.

גלוי ונסתר, אחד הם.
ערכי חיים = מחשבות = תחושות = אמונות = אנרגיה = מסה.

 

אישיות האדם = פרופיל אינטליגנציות
על פי שיטת לוסקי לכל אדם יש 32 אינטליגנציות בפרופיל ייחודי,
באמצעותן הוא מבין את החיים ובאמצעותן הוא יוצר מציאות.
את האינטליגנציות ניתן לאמן כמו שריר על פי הרצון החופשי.

כל בעיה, תקלה, או תופעה יופיעו בו זמנית
בארבעה רבדים: גוף, רגש, שכל ורוח

כל תהליך אנושי הוא מסע דרך 32 האינטליגנציות ב-4 שלבים:

את שיטת לוסקי לומדים כיום במכללת לוסקי בתל אביב ובבית ברל,
ובכל העולם באמצעות מערכת למידה מרחוק,

שיטת לוסקי מוכרת על ידי ארגונים מקצועיים בארץ ובעולם,
על ידי ארגון הגג לרפואה משלימה בישראל –
הלשכה למקצועות בריאות משלימים.

 

בוגרי ממכללת לוסקי זכאים לנקודות זכות - אקרדיטציה
להמשך לימודים במוסדות אקדמיים בארץ ובעולם
,

מכללת לוסקי פעילה משנת 1993 
בהפצת אור וסודות ספר יצירה.
אלפי הבוגרים של המכללה עוסקים בהנחיית קבוצות, באימון,
ובטיפול ייחודי
 להורים וילדים, במערכות החינוך,
בארגונים עסקיים, במערכת הבריאות ובקליניקות פרטיות
ומטפלים ברבבות אנשים בהצלחה רבה.

 

שיטת לוסקי פותחת בפניך מגוון רחב של תחומי אימון מתקדם,
אימון אישי |אימון עסקי | אימון רפואי | ייעוץ זוגי

אתה יוצא עם ארגז כלים לחיים!

מה הבוגרים כותבים לנו

"נפתחו לי התאים הכי אפורים בלב...מצאתי פה המון. מצאתי פה קודם כל את עצמי, מצאתי חברים ומצאתי מורה לחיים"

דורית דויטש

"את הדרך כאן התחלתי כמישהי שחיפשה מסלול התפתחות אישית. אני מרגישה שהתברכתי ללמוד את שיטת לוסקי, וקיבלתי את הכלים לעזור לאנשים "

יולי ביילין

"נפתחו לי התאים הכי אפורים
בלב...מצאתי פה המון. מצאתי פה
קודם כל את עצמי"

דורית דויטש

"את הדרך כאן התחלתי כמישהי שחיפשה מסלול התפתחות אישית. אני מרגישה שהתברכתי ללמוד את שיטת לוסקי, וקיבלתי את הכלים לעזור לאנשים "
יולי ביילין

"אני מאד שמחה שעכשיו יש לי את הכלים שעזרו לי אישית, וגם יסייעו לי לעזור לאחרים. "
אולגה

"קיבלתי בלימודים כלים שלא יסולאו בפז. למדתי המון דברים שחשפו בפניי עולם שלם"
יקיר

"החוויה שלי מהלימודים היא התפתחות וצמיחה. הגעתי מתחום אחר לחלוטין ועשיתי שינוי משמעותי בחיים הפרטיים שלי בעקבות הלימודים. היום אני משתמשת בכלים שקיבלתי עם בני המשפחה, חברים ובעבודה"
דורית ארנון

"החווייה שלי במכללה היא חזרה למקורות שלי. השיטה קרובה לי ללב ומאפשרת לי ללמוד על עצמי מחדש, לאהוב את עצמי. המורים מקצועיים, מסורים"
אסנת גלייכמן

"מהיום הראשון התחלתי מסע של מלא תובנות לגבי החיים, לגבי עצמי, לגבי הסובבים אותי"
הודיה אפריים

"אני חושבת שלוסקי זו הייתה אחת הדחיפות הגדולות בחיים שלי כדי לממש את עצמי. אני ממליצה בחום. לא רק שאתה הופך להיות מטפל, אלא אתה באופן אישי צומח ומתפתח"
רויטל אללי

"החוויה שלי מהלימודים היא עוצמתית, חוויה של תהליך התפתחות אישי ומקצועי"
אירית ויצמן

ד"ר דני לוסקי בראיונות טלויזיה

מנטור הוא אדם המשמש כיועץ או מדריך.

קורס מנטור - אימון מתקדם
 
מנטור וטלמאכוס, איור מאת פאבלו פייביש, 1699
 

מנטור (מיוונית: Μέντωρ) הוא אדם המשמש כיועץ או מדריך, לרוב בעל ניסיון עשיר בתחום התמחותו. הביטוי קרוי על שמו של מנטור, חברו של אודיסאוס, במיתולוגיה היוונית, ששימש כחונך לבנו טלמאכוס.

מנטור במיתולוגיה היוונית

באודיסאה, כאשר אודיסאוס מפליג למלחמת טרויה הוא משאיר את טלמכוס בנו תחת השגחתו של מנטור. בספר השני של האודיסאה, טלמאכוס פונה לשווא אל מצפון מחזרי אימו, פנלופי, ומבקש מהם לחדול מלחזר אחריה. הם בזים לו, והאלה אתנה, מחופשת בדמותו של מנטור, מעודדת אותו לפעול נגדם ולצאת לחפש את אביו הנעדר. טלמאכוס שואל ספינה ומפליג בלילה אל פילוס בלווית אתנה, המחופשת למנטור.

בספר השלישי, הם מגיעים לפילוס וזוכים לקבלת פנים נאה מידי נסטור, מלך פילוס, שמוסר כי אין בידיו חדשות על גורלו של אודיסאוס; אתנה נעלמת, וטלמאכוס ממשיך לספרטה כדי לקבל מידע על אביו. אתנה חוזרת רק בסוף העלילה, שוב בדמות מנטור, על מנת לסייע לטלמאכוס ולאביו לגבור על המחזרים.

מנטור כחונך

הגדרה מודרנית למושג מנטור ניתן לייחס לספר צרפתי מסוף המאה השבע-עשרה בשם Adventures de Telemaque ("הרפתקאות טלמאכוס").

בחלק מהמקצועות מקובל תהליך חניכה שבו יש קשר מובנה בין המנטור והמתמחה החדש. תהליך זה בשימוש גם באקדמיה. יש דוגמאות רבות של תהליך ה"מנטורינג" . שימוש בתהליך מקובל בעולם העסקים, הפוליטיקה והספורט. כדוגמה ניתן לציין את הסיוע של אדי מרקס (חמש פעמים מנצח טור דה פרנס) ללאנס ארמסטרונג (שניצח לבסוף שבע פעמים בטור דה פרנס, אך זכיותיו בוטלו בהמשך, לאחר שנתפס בשימוש בסמים).

מודל המפל

מנטור מונח כללי הבא לתאר מערכת יחסים בין אדם לא מנוסה לאדם בעל ניסיון המכונה מנטור.

ישנם מודלים שונים המתייחסים למנטורינג, המודל המסורתי מתייחס לקשר פנים אל פנים, קשר ארוך טווח בין ממוחה ואדם בתהליך למידה מקצועי, אקדמאי או תהליך התפתחות אישי.

מודל המפל (cascade mentoring) מודל מקובל של מנטורינג קבוצתי בהכשרה למקצועות מדעיים. המודל כולל את הפרופסור הבכיר המנחה קבוצת סטודנטים בשלבי מחקר מתקדמים והללו מהווים מנטורים לסטודנטים במסגרת התואר הראשון והשני. מודל זה שם דגש על מערכת היחסים והרשת הנוצרת בין השכבות השונות וכוללת חלקים פורמלים ובלתי פורמליים. הקשר יכול להיות קצר או ארוך, פנים מול פנים או באמצעים דיגיטליים בהתאם לצורך.

 

Mentorship מנטורינג היא מערכת יחסים שבה אדם מנוסה יותר או יודע יותר עוזר לאדם פחות מנוסה או פחות יודע. המורה יכול להיות מבוגר או צעיר יותר מאשר האדם המקבל אימון, אבל הוא או היא חייבת להיות מומחים בתחום מסוים. זוהי שותפות למידה ופיתוח בין אדם עם ניסיון רב ומי שרוצה ללמוד. ניסיון חונכות ומבנה היחסים משפיעים על כמות התמיכה הפסיכו-סוציאלית, הכוונה לקריירה, מודלים לחיקוי ותקשורת המתרחשת ביחסי ההדרכה בהם עוסקים המדריכים, המאמנים.

"חונכות" היא תהליך שתמיד כרוך בתקשורת והוא מבוסס על מערכת יחסים, אך ההגדרה המדויקת שלה חמקמקה, עם יותר מ -50 הגדרות בשימוש כרגע. ואולם הגדרה אחת שרבים מתחברים איה, היא: החונכות היא תהליך להעברת ידע בלתי פורמלי, הון חברתי ותמיכה פסיכו-סוציאלית הנתפסת על ידי המקבל כבעלת חשיבות לעבודה, לקריירה או לפיתוח מקצועי; חונכות כרוכה בתקשורת בלתי רשמית, בדרך כלל פנים אל פנים ובמהלך תקופה ממושכת, בין אדם הנתפס כבעל ידע רלוונטי יותר, חוכמה או ניסיון (המורה) לבין אדם הנתפס כבעל ניסיון וידע קטן יותר( protégé)

החונכות באירופה קיימת מאז ימי יוון העתיקה לפחות. מאז שנות השבעים היא התפשטה בארצות הברית בעיקר בהקשרים של הכשרה, עם קשרים היסטוריים חשובים לתנועה לקידום שוויון בעבודה לנשים ולמיעוטים, והיא תוארה כ"חידוש בארה"ב.

שורשי התרגול הולכים לאיבוד בימי קדם. המילה עצמה היתה בהשראת דמותו של מנטור באודיסיאה של הומרוס . אף על פי שהמנחה האמיתי בסיפור הוא זקן לא יעיל, האלילה אתנה לוקחת את הופעתו כדי להנחות את טלמכוס הצעיר בתקופת הקושי שלו.

שיטות היסטוריות משמעותיות של חונכות כוללות את מסורת הגורו-תלמיד המתאמנת בהינדואיזם ובבודהיזם, זקנים, מערכת החניכות המנוהלת על ידי היהדות הרבנית והכנסייה הנוצרית, והתמחות תחת שיטת הגילדה של ימי הביניים.

בארצות הברית, תומכי ההוואה במקום העבודה במחצית השנייה של המאה העשרים חיזקו את המושג "מורה" ואת המושג של חונכות מקצועית כחלק מלקסיקון הון חברתי גדול יותר - שכולל גם מונחים כגון תקרת זכוכית , תקרת במבוק, רישות, מודל תפקידים ושומר סף, שמטרתן לזהות ולטפל בבעיות החוסמות קבוצות לא דומיננטיות מהצלחה מקצועית. הספרות העסקית המיינסטרימית אימצה את המושגים, וקידמה אותם כמסלולים להצלחה עבור כל מטפסי הקריירה. ב -1970 לא היו מונחים אלה באוצר המילים האמריקאי הכללי; עד אמצע שנות התשעים הם הפכו לחלק מדיבור יומיומי.

גופים מקצועיים וכישורים

המועצה האירופית לחניכות ואימון, המכונה גם EMC, היא הגוף המוביל בעולם מבחינת יצירת ושמירה על מגוון של מסגרות, תקנים ותהליכים סטנדרטיים בתעשייה, בכל תחומי ההדרכות וההדרכה, כגון: קוד תרגול לאלו המתרגלים חונכות.

טכניקות

המוקד של mentoring הוא לפתח את האדם השלם, ראיה כוללת ולכן הטכניקות הן רחבות ודורשיות חוכמה כדי לבצען כראוי. מחקר משנת 1995 של טכניקות חונכות הנפוצות ביותר בעסקים  נמצא כי חמש הטכניקות הנפוצות ביותר בקרב מדריכים הם:

  1. ליווי: מחויבות באופן אכפתי, אשר כרוך בלקיחת חלק בתהליך הלמידה זה לצד זה עם הלומד.
  2. זריעה: חונכים מתמודדים לעיתים קרובות עם הקושי בהכנת הלומד לפני שהוא מוכן לשנות. זריעה נחוצה כאשר אתה יודע כי מה שאתה אומר לא יכול להיות מובן או אפילו מקובל על הלומדים בהתחלה אבל יהיה הגיוני ויש לזה ערך עבור החניך כאשר המצב דורש את זה.
  3. Catalyzing: כאשר השינוי מגיע לרמה קריטית של לחץ, הלמידה יכולה להסלים. כאן בוחרת החונכת לצלול עם הלומד לתוך שינוי, לעורר דרך חשיבה אחרת, לשנות זהות או לסדר מחדש ערכים.
  4. דוגמה אישית: זה עושה משהו מובן, או באמצעות הדוגמה שלך כדי להדגים מיומנות או פעילות. אתה מראה על מה אתה מדבר, אתה מראה על ידי ההתנהגות שלך.
  5. הקציר: כאן המורה מתמקד ב"בחירת פרי בשל ": בדרך כלל נעשה בו שימוש כדי ליצור מודעות למה שנלמד על ידי הניסיון ולהסיק מסקנות. שאלות המפתח הן: "מה למדת?", "כמה זה שימושי?".

טכניקות שונות עשויות להיות בשימוש על ידי המנטורים על פי המצב ואת הלך הרוח של החוקר, ואת הטכניקות בשימוש בארגונים מודרניים ניתן למצוא במערכות החינוך העתיקה, מן הטכניקה הסוקראטית של הקצירה לשיטת הליווי של למידה בשימוש חניכות של איטרנט, קתדרלה, בוני, בימי הביניים. מחברי ההנהגה ג'ים קוזס וברי ז 'פוזנר  מייעצים לחונכים לחפש "רגעים מלמדים" כדי "להרחיב או לממש את הפוטנציאל של האנשים בארגונים שהם מובילים" ולהדגיש שהאמינות האישית היא חיונית לאיכות האימון mentoring  כמו מיומנות.

בכיר מנחה זוטר.

מדריכים מרובים : מגמה חדשה הקרובה היא שיש מספר רב של  mentors מנטורים  זה יכול להיות מועיל כי כולנו יכולים ללמוד אחד מהשני. לאחר יותר מ 1 mentor יהיה להרחיב את הידע של האדם להיות mentored. ישנם מדריכים שונים אשר עשויים להיות עוצמות שונות.

מקצוע או מסחר mentor : מנטור זהו מישהו שנמצא כרגע במקצוע / מקצוע שאתה נכנס אליו. הוא יודע מה המגמות, שינויים חשובים ושיטות חדשות שאתה צריך לדעת כדי להישאר בחלק העליון של הקריירה שלך. מנטור כזה יהיה מישהו שאתה יכול לדון איתו על רעיונות לגבי השדה הנכון לך , וגם להיות מוצג בפני אנשים חשובים ואנשים שאתה צריך להכיר כדי להיכנס.

מנטור תעשיה : זה מישהו שלא רק מתמקד במקצוע. מנטור זה יוכל לתת תובנה על התעשייה כולה. בין אם זה מחקר, פיתוח או שינויים מרכזיים בתעשייה, שאתה צריך לדעת.

מנטור הארגון : הפוליטיקה בארגונים משתנה כל הזמן. חשוב להיות בעל ידע לגבי הערכים, אסטרטגיות ומוצרים הנמצאים בתוך החברה שלך, אבל גם כאשר הדברים האלה משתנים. מנטור ארגוני יכול להבהיר משימות ואסטרטגיות, ולתת בהירות בעת הצורך.

מדריך עבודה : מנטור זה יכול להאיץ במהירות את הבליטות, ולהסיר את העבודה המיותרת. מנטור כזה יכול להסביר את "כל הפרטים הקטנים" של פרויקטים, משימות היום יום, ולבטל דברים מיותרים שעשויים להיות כרגע ביום העבודה שלך. מנטור כזה יכול לעזור לעשות דברים במהירות וביעילות.

טכנולוגיה mentor : זוהי up-and- הקרובים, חשוב מאוד העמדה. הטכנולוגיה עברה שיפור מהיר, וולאפשר יותר עסקאות חלקות כל יום בתוך חברות. כדי לבצע את המיטב, אתה חייב לדעת איך לעשות דברים עם הטכנולוגיה החדשה ביותר. מדריך טכנולוגיה יעזור עם תקלות טכניות, ייעץ על מערכות שעשויות לעבוד טוב יותר ממה שאתה משתמש כרגע, דרך הטכנולוגיה החדשה וכיצד להשתמש בה בצורה הטובה ביותר וליישם אותה לתוך חיי היומיום שלך.

מדריכים אלה הם רק דוגמאות. לא יכול להיות הרבה יותר סוגים שונים של מנטורים mentors. תסתכל סביב מקום העבודה שלך, החיים שלך, ותראה מי הוא מומחה שאתה יכול ללמוד משהו ממנו.

 

כמה מרכיבים של חונכות.

ישנם שני סוגים רחבים של יחסי חונכות: פורמלי ובלתי פורמלי. קשרי הדרכה רשמיים מוגדרים על ידי יחידה מנהלית או משרד בחברה או בארגון, המבקש ומגייס אנשים מוסמכים שמוכנים לאמן, מספק הדרכה לחונכים, ולאחר מכן מסייע להתאים את המאמנים למתאמנים. בעוד מערכות הדרכה רשמיות מכילות אלמנטים מבניים והדרכה רבים, הם בדרך כלל מאפשרים למורה ולמדריך למנטור להיות בעל תפקיד פעיל בבחירת עם מי הם רוצים לעבוד.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn