תשובות לשאלות מבחן שיטת לוסקי

תשובות לשאלות מבחן עיוני שיטת לוסקי

אליזבט וייצמן, שנה א’, 22/1/15

1. הגדר אינטליגנציה , מהם המרכיבים של האינטליגנציות?

אינטליגנציה- יחידה,תדר, מתוך 32 אינטליגנציות, שהם בעצם אבני היסוד של העולם, ומתוך כך גם של האדם. ולכן ע”י 32 האינ’ נוכל לאבחן את מבנה אישיותו של האדם ולפי זה לטפל. בגלל שזה אבן יסוד של כול דבר בעולם , נוכל להכניס ולקטלג כול דבר ב32 אינ’. המרכיבים של האינ’ לפי שיטת לוסקי מכילים:חודש,צליל, צבע , איבר בגוף, ערך חיים, יכולת, “דע”,כוכבים, מזלות.

2. מהם ערכי הליבה של שיטת לוסקי? הסבר את השימוש המעשי בהם

רובד רוחני- דע את עצמך דרך המשוב

רובד שכלי- מחשבה יוצרת אמונה, שיוצרת מציאות

רובד רגשי- השמחה הוא המצפן להצלחות וליעוד שלך

רובד גופני- העולם הוא אנרגיה משתנה בהתאם לרצון האדם

השימוש המעשי בהם: ברובד הרוחני, התבוננות, משוב, ע”י התבוננות בסביבה, בטבע , בחוויות של האדם, בחברה, ובתהליכי חיים, נוכל ללמוד , ולהשליך אותם על החיים שלנו. בעצם העולם כולו הוא מראה לפנימיות של האדם ולכן על פי התגובה של האדם על החוויה לומדים איפה יש צורך בתיקון ושינוי ושם נטפל.

ברובד השכלי, הידיעה שהמציאות שהאדם חווה, היא בעצם השתקפות של המחשבות שלו, נותן את הכוח ליצור שינוי במקומות שהאדם לא מרוצה בהם , על ידי שינוי המחשבה.

ברובד הרגשי, השמחה,  הופך להיות כלי המשמש את האדם למציאת היעוד שלו, בעצם במקום שהאדם שמח ,שם צריך להיות. ושם הוא יחווה הצלחה , כי כאשר האדם שמח, הוא פועל מתוך הרגש הזה , ובכך הוא מצליח במה שהוא עושה.

ברובד הגופני, כאשר אנו מסתכלים על החומר, כול חומר, ומגדילים אותו בסופו של דבר יש ריק, אנרגיה, ועל האנרגיה הזאת אפשר להשפיע.גם האדם לגבי מציאות חייו אך גם החברה, האנושות לגבי העולם.

3. מהי מטרה נעלה? במה היא מועילה? ומה המטרה הנעלה והחזון של מכללת לוסקי?

מטרה נעלה- תכלית החיים מתוך ערך של נתינה. היא מועילה בכך שהיא מכוונת את האדם למציאת ייעודו, בכך שהאדם חושב מתוך נתינה, לעולם, לחברה, למשפחה, יכול למצוא את תפקידו מתוך שמחה והגשמה עצמית. המטרה הנעלה של מכללת לוסקי היא הפצת האור, החזון הוא לפתוח דלת לכול אדם להכיר את עצמו ואת הייחודיות שלו. “הייה מי שאתה” , מתוך ההבנה שכול בני אדם שווים , ושכול אדם הוא יצירת מופת לעצמו.

4. מהי תורת הצינורות? על פי אלו עקרונות התורה מתבססת?פרט את המרכיבים בכול אחד מהרבדים, פירוט מעשי וטיפולי.

תורת הצינורות-עיקר התורה, שכול המערכות בטבע הם צינורות ומכאן שגם מערכות הגוף. מערכת הנשימה, הדם, העיכול, השתן, ההורמונאלית, האנרגטית, הם צינורות שהנטייה הטבעית של כול חומר היא לרדת למטה, וכול חפץ פיסי שעובר בצנרת יש לו ביטוי בארבעת הרבדים(רוחני,שכלי,רגשי,גופני)והשאיפה לבריאות טובה זה דאגה לזרימה תקינה ומאוזנת בצינורות. מחלות,תקלות מתרחשות כאשר אין זרימה תקינה בצינור , מצב של חוסר ישנו יובש באנרגית החיים או עודף, הצינור מוצף ואינו יכול להכיל את אנרגיית החיים.

 ברובד הרוחני מכיל את 3 האינ’ א,מ,ש. את ערך הליבה , משוב. אבחון דרך- חלומות, פירוש השם,מבחן דרך משוב. טיפולים -תרופות לוסקי, הילינג, מדיטאציה, תפילה , ייעוד. המשימה של רובד זה היא אהבה/זוגיות.

ברובד השכלי מכיל את 7 האינ’ ,ב,ג,ד,כ,פ,ר,ת את ערך הליבה, מחשבה יוצרת אמונה , יוצרת מציאות. אבחון לפי מבחן ערכי חיים, משפתי מפתח, תשאול. טיפולים-  פסיכותרפיה, מודעות, דמיון מודרך, גוף ונפש . המשימה של רובד זה היא אושר/קריירה.

ברובד הרגשי מכיל את 10 האינ’ , הספירות. את ערך הליבה, שמחה היא המצפן ליעוד ולהצלחות. אבחון לפי  מבחני השלכה, הרגלי חיים , קלפי יצירה. טיפולים- אומניות שונות כגון, שירים, ציור ,פיסול, פסיכודרמה. המשימה של רובד זה שמחה/ כסף.

ברובד הגופני מכיל את 12 האינ’ ה,ו,ז,ח,ט,י,ל,נ,ס,ע,צ,ק , את ערך הליבה, העולם הוא אנרגיה משתנה לפי רצון האדם . אבחון לפי מבחנים מוטורים, כירולוגיה, חוכמת הגוף והלשון. טיפולים- מגע, תנועה, פרחי באך, דיקור , תזונה, מסע חוויה. המשימה של רובד זה הוויה/ בריאות.

5. מהם האיברים הקשורים לאינ’ הגופניות? פירוט מעשי וטיפולי

אינ’ ה, ראייה, מקושר לכבד,  הראייה היא סינון של האור וחושך כמו כך הכבד שבין התפקידים שלו זה סינון הדם ,לכן נוכל לטפל באינ’ זו בניקוי כבד ע”י תזונה או צמחים.

אינ’ ו, שמיעה, מקושר למרה, השמיעה היא סינון של אינפורמציה כמו כך המרה שתפקידה הוא פירוק שומנים.

אינ’ ז, ריח מקושר לטחול, הטחול אחראי על תפיסה וזיהוי של פולשים בגוף,ויצור נוגדנים.היכולת להבחין בין אמת לשקר.

אינ’ ח, דיבור מקושר למסס, אלו הם הנוזלים הנמצאים במערכת העיכול, מהפה ועד לפי הטבעת. היכולת לדיבור ושיתוף נעשית בצורה תקינה ובזרימה ע”י הנוזל.

אינ’ ט, טעם מקושר לכליה ימין, מבחין בין טוב לרע כמו הכליה שתפקידה לפנות את הפסולת דרך השתן.

אינ’ י , מעשה מקושר לכליה שמואל, להבחין בין מותר לאסור, כליה שמואל תפקידה לאסוף את הפסולת, רק ע”י המעשה היזום נפתחו אפשרויות שלא היו קיימים לפני המעשה.

אינ’ ל, מישוש מקושר לקורקבן, מערכת שדוחפת את המזון מהפה ועד לפי הטבעת ע”י התכווצויות,גילוי הנסתר ע”י המגע.

אינ’ נ, דרך מקושר לקיבה, כמו שהקיבה לשה וטוחנת את המזון , ככה הפיכה של דבר מורכב לפשוט, תהליך ליצירת חיים.

אינ’ ס, בטן מקושר ליד ימין, המקושרת לנתינה ,פעולה מהבטן , נעשית בהתמדה, נחישות, אמונה.

אינ’ ע, מוח מקושר ליד שמואל, המקושרת לקבלה, נעשה מתוך מחשבה , הגיון וקור רוח.

אינ’ צ, לב מקושר לרגל ימין ,מובילים את הנתינה והופכים אותה לדרך חיים.

אינ’ ק, תא מקושר לרגל שמואל, מובילים בדרך מודעת את אחסון המידע האין סופי אל התא.

6. איך תשתנה ? איך תהפוך קבלה לנתינה? פירוט מעשי וטיפולי

קבלה לנתינה תשתנה ע”י ההבנה והבחנה .שכאשר אדם נותן הוא בעצם כבר קיבל, לאדם אין יכולת נתינה של יש מאין, זהו מצב אלוהי. ולכן ברגע שהאדם מבין שאם הוא נותן, הוא כבר קיבל , לא נוצר אצלו מצב של ציפייה מהאדם האחר ובעקבות זה אכזבה ורגשות שלילים לאדם השני. ובנוסף נוצר מצב של “מגיע לי” בגלל הכוונה של  הנתינה , ובכך נוצר צינור נקי ומאוזן , תמיד יש זרימה בשפע.

7. מה ההבדל בין שמחה לאושר? תן 3 דוגמאות לשימוש מעשי בשמחה? אושר?

שמחה היא המקור של עצמה, רק שמחה מביאה שמחה, והשמחה אינה תלויה בגורמים חיצוניים. אושר זהו אישור , חותמת, מאנשים חיצונים על השמחה הפנימית. לדוג’ הבן זוג מאשר, גורם לאושר , על השמחה הפנימית שלי .

שמחה, המצפן ליעדים והצלחות. האדם יודע אם הוא בייעודו, ע”י רגש השמחה. אם הוא לא יודע מה הוא ייעודו,  צריך להשתמש בשמחה ככלי, להבנת הייעוד. אם אדם נמצא במקום שלא שמח לו, הוא צריך להביא את השמחה לשם, להביא אור . ובנוסף כאשר אדם מרגיש חוסר שמחה, רגש שלילי לא ברור, יכול לעלות חיוך מזויף למשך 5 דק’ או לצחוק או לקרוא בדיחה , והשמחה מביאה שמחה ובכך ישתנה את מצב רוחו.

8. על פי שיטת לוסקי מהי מחלה? מה תפקיד המחלה? מהו הגורם העיקרי למחלות?

מחלה לפי שיטת לוסקי היא כול כאב, דבר שמביא לעצבות, צער ותסכול. מטרתה של המחלה לעורר ולסמן לאדם את השיעור שעליו לתקן בדרך לצמיחה, בדרך למציאת האלוהים בתוכו, למציאת האהבה. המחלה צומחת כאשר יש חוסר איזון , עצירה או חסימה , במזון, אוויר, דם  או אנרגיה בגוף. המחלה בדרך כלל תבוא בחולשה של האדם.

9. כיצד הזדמנות קשורה למוכנות?.

זהו בעצם גורל, לפי שיטת לוסקי ההזדמנות תמיד קיימת אך רק כאשר האדם מוכן נוצר נקודת המפגש בניהם. בטיפול נעבוד עם המטופל על המחשבה שיוצרת אמונה שיוצרת מציאות, כאשר האדם באמת מאמין הוא יוכל לראות את הזדמנויות ולפעול.

10. מהו משוב? מתי אתה רואה אותך במראה? מתי אתה רואה את המראה? הסבר, פרט ו3 דוג’

משוב, התבונות, כאשר האדם רואה את הפנימיות שלו ע”י האחר, הטבע ותהליכי חיים. האדם רואה את עצמו כאשר התגובה שלו היא רגשית. וכאשר התגובה שלו היא חמלה זה בעצם הסתכלות מהצד, זה ראיית האחר.  לדוג’ : רגש של כעס והתפרצות כאשר אדם רואה את בנו אוכל בבהמיות, בעצם האדם לא אוהב בעצמו את הרצון להתנפל על האוכל ולכן שרואה את זה בבן שלו, הוא כועס. דוג’ נוספת: אישה הולכת ברחוב והיא מתלוננת לחברתה, על אישה שלידם , על צורת הלבוש שלה, על חוסר צניעות. האישה המתלוננת לא אוהבת בעצמה את הצורך להרגיש סקסית ולהחצין את זה ולכן היא מתלוננת. דוג’ נוספת: אדם נוסע בכביש וצופרים לו, האדם צריך לראות מה החלק שלו בצפירה, האם הוא נוהג בחוסר זהירות, האם עשה משהו שהבהיל את הצד השני.

11. מהי שיטת לוסקי? הגדר

שיטת לוסקי היא שיטה חינוכית טיפולית, לאיזון וריפוי הגוף והנפש ,אשר פותחה ע”י ד”ר דני לוסקי במהלך 20 שנות מחקר וניסיון קליני, בסיס השיטה הוא שלכול אדם יש פרופיל אישיות לפי 32 אינ’ , יכולות, בארבעת רבדים, רוחני, שכלי, רגשי, גופני. ואותה פרופיל אישיות הוא המניע של האדם ודרכם האדם רואה את העולם. כול אינ’ ניתנת לשיפור וע”י אימון ותרגול אפשר להגיע לניצול המיטבי ומאוזן של הפוטנציאל של האדם.

12. מה המקור של שיטת לוסקי? פרט

המקור לשיטת לוסקי זהו ספר היצירה, המיוחס לאברהם אבינו , שנכתב לפני 3800 שנה. את הספר כתב מתוך התבוננות וחקר על העולם. כידוע אברהם גילה את האלוהות באל אחד, ולכן הוא בסיס כול הדתות והאמונות. ספר היצירה בנוי מ6 פרקים, המחולקים למשניות. ספר שכתוב בתמצות אך למרות זאת מכיל את כול היש, ספר הדרכה להבנת סודות החיים : אותיות, מתמטיקה, אסטרולוגיה, אסטרונומיה, חקר הגוף והנפש. ספר המהווה בסיס לספרי הקבלה והיהדות ויש אומרים שהספר כזרע שממנו יצאו כול הפילוסופיות הרוחניות ברחבי תבל.

13. צטט משפט מספר היצירה

“עשר ספירות בלימה נעוץ סופן בהתחלתן, והתחלתן סופן כשלהבת קשורה בגחלת”

ספר היצירה מסביר לנו שתחילת הספירות-כוח האור , וסופן –כוח הגילוי  קשורים יחד, גם מ”סוף מעשה במחשבה תחילה” , שמטרת הירידה בעץ זה המציאות של האדם , ולכן יש לחשוב על מטרה זו כבר בתחילת הדרך, ובנוסף בגילוי שהיא הספירה האחרונה מתאספים בה כול הכוחות , כמו הראשונה ,האור שהיא המקור של הספירות

14. מה השוני והייחודי בשיטת לוסקי על פני שיטות אחרות?

בשיטת לוסקי יש הכלה לעומת שיטות אחרות . בגלל שהבסיס של שיטת לוסקי זה 32 האינ’ שהם בסיס ליקום אפשר להכיל ולקטלג בתוכה כול שיטת טיפול אחרת, ובנוסף בשיטת לוסקי מטפלים בארבעת הרבדים ,רוחני, שכלי, רגשי, גופני, שאת זה לא מוצאים בשיטות טיפול אחרות.

15. כיצד כול היש מאורגן בתוך האינ’?

אם נדמה את האדם השלם לארון ובו 32 מגירות.כל מגירה מכילה את כול המשתנים השייכים לאותו תדר, וכך בארון הזה נמצא את כול  חומר שיש, את כול היש. ברבדים השונים, רוחני, שכלי ,רגשי וגופני. בעצם בגוף והנפש של האדם המגירות ריקות והם מתמלאות לפי הפוטנציאל של האדם , לפי מבנה אישיותו.

16. מהו מסע האינ’ ? פרט את המסע בשלמותו

חוסר- רצון – השפעות חינוכיות-עשייה

“מסע אנושי לשינוי מתחיל בזיהוי החוסר הרגשי האחראי ליצירת כוח הרצון בהמשך המסע נדרש שינוי גישה, ובסוף לקבוע יעדים ולממשם”.(שיטת לוסקי)

החוסר– רייק הדורש מילוי, החוסר יהיה תמיד ברובד הרגשי (ב 10 הספירות) החוסר מניע את האדם לפעולה.  והחוסר הוא קבוע כי בעת מילוי החוסר , ייווצר חוסר חדש. חסר=רוצה.

הרצון- רובד רוחני(א) רצון לקבל(יסוד האש) –”הרצון לקבל לעצמך על מנת לתת לאחרים” חייבים שיהיה נתינה לאחר הקבלה ליצירת זרימה ללא קלקול ותקיעות.(מ)רצון לתת(יסוד המים)-“הרצון לתת כמטרה נעלה ותכלית החיים” (ש)רצון חופשי-(יסוד אוויר)הרצון החופשי שומר על איזון בין הרצון לקבל ולתת.

השפעות חינוכיות – שינוי ערכים התבצע רק ברובד השכלי(7 המורים בגד כפרת) שהרי המחשבה יוצרת אמונה שיוצרת מציאות ,יוצר את השינוי המתבקש.

עשייה – קביעת יעדים ומימושם ע”י 12 החושים. 5 חושים שקולטים את העולם מעבירים למוח ובנוסף ל5 החושים שמעבדים וחוקרים דרך האיזון של חושים נוצרת פקודה לעשייה.

17. אם בוחנים בני אדם רק ע”פ האינטליגנציה השכלית IQ כיצד משפיע על הדימוי שלו?

כאשר בוחנים אדם לפי רמת הIQ שלו יכול להטיב או לגרוע מהדימוי של האדם. תלוי  מה רמה שלו לפי IQ אבל ברור שזה מגביל אותו , כי המבחן הנ”ל בוחן רק יכולות שכליות ולא את כול המשתנים ואת כול היכולות של האדם.  וכאשר הרמה לא מוצלחת לפי המבחן , זה פוגע בדימוי העצמי שלו, שכביכול אין לו פוטנציאל להצליח, אך אדם שהיכולות השכליות שלו לא חזקות בהחלט יכול להיות עם יכולות אחרות מפותחות.  הרי כול אדם מיוחד עם יכולת מסוימת מיוחדת.

18. מהם עשר אינ’ רגשיות? מה ידוע לך עליהם? מה תפקידם?

תפקיד הספרות, הרובד הרגשי, ספר היצירה קורא להם ספירות בלי מה , בלי כולם , ריק , שעליהם בנוי שאר הרבדים , האותיות. בנוסף הרובד הרגשי מבהיר לנו במסע האינ’ את החוסר מאיפה האדם פועל. כוח האור, 1, היכולת להיות בוודאות באור, שהכול לטובה, אגודל ימין, לבן. כוח בראשית, 2, היכולת לברוא מחדש בכול גיל, ובכול מקום, אצבע ימין,סגול. כוח אהבה,3, אהבה היא התרופה של כול התרופות והסיבה של כול הסיבות, אמה ימין , אינדיגו. כוח חופש,4, היכולת לבחור להיות או לא להיות בכול מקום שהאדם נמצא, קמיצה ימין, ירוק. כוח המחשבה,5, מחשבה יוצרת אמונה שיוצרת מציאות, זרת ימין ,כחול. כוח האחדות,6, חידוד השוני יותר את האחדות, ההרמוניה,אגודל שמואל, כחול כהה. כוח התבוננות,7,משוב דרך אחרים ודרך התנסות,אצבע שמואל,כסף. כוח ריפוי,8, הידע הוא אין סופי וככול שאתה לומד אתה מבין פחות,אמה שמואל , צהוב. כוח החיסון, הידע נמצא בתוכך , וכאשר תצטרך הידע יהיה נגיש,ולכן האדם צריך ללמוד איך ללמוד, קמיצה שמואל ,כתום. כוח הגילוי,10, לקבל את המציאות ולטפל בסיבה כדי לשנות את התוצאה,זרת שמואל,אדום.

19. מהם קשרים נירולוגים , ואיך הם מעצבים אינ’?

קשרים נירולוגים זה בעצם קשרים בין תאי המוח . כול תא במוח נקרא נוירון והוא מעביר מידע לנוירון אחר באמצעות מוליך עצבי במרווח הבין התאי,סינפסה. הקשרים הנירולוגים הם שבילים, מסלולים עצביים, הניתנים לאימון ופיתוח כמו שריר. ככול שמשתמשים באותו שביל, המסלול יותר גדול ומפותח, פיזית יש יותר נוירונים  ויותר סינפסות שמשתתפים בפעולה וגורמים לפעולה להיות אוטומטית ומהירה . ובכך זה מעצב את האינ’ , כאשר האינ’ מפותחת והאדם משתמש בה, זוהי אינ’ משמעותית בפרופיל האישיות שלו. וכאשר האינ’ לא בשימוש היא חלשה יותר . באמצעות תרגול, אפשר לפתח את הקשרים וליצור רשת עצבים לניצול מקסימאלי של האינ’.

20. מה ההבדל בין אמת מוחלטת לאמת משתנה?

אמת מוחלטת זה הגורמים, המרכיבים,שאיתם יוצרים את האמת המשתנה.לדוג’ צבעים- הם האמת המוחלטת ובאמצעותם יוצרים ציור- האמת המשתנה, יש לנו יכולת ליצור תמונות שונות אך הצבעים הם אותם צבעים ,ברורים וידועים. 32 האינ’, יכולות ,כישורי חיים ופוטנציאל שיש בכול אדם והם אמת מוחלטת. ומבנה האישיות של כול אדם , באשר הוא, יוצר מבנה שונה של פוטנציאל אישי, שהיא האמת המשתנה.

 

לוסקי
לוסקי
ד"ר דני לוסקי PhD - יוצר ומפתח שיטת לוסקי. מפתח מבחני איטליגנציה i32. ראש מכללת לוסקי. יו"ר הלשכה למקצועות בריאות משלימים, מנטור של מנהלי עסקים בכירים במשק. מטפל בשיטת לוסקי - רפואה משולבת - טיפול במחלות וכאב, טיפול זוגי, טיפול משפחתי, טיפול בחרדות, טיפול בדיכאון, טיפול בהפרעות אכילה. ד"ר לוסקי כתב 17 ספרים בנושאי חינוך, זוגיות, בריאות וסודות ההצלחה. 054-4497799
לחץ לכניסה
יש לך שאלה? לחץ כאן >
יש לך שאלה? אני זמין כעת בווטסאפ