תרופות לוסקי – נטע הדר
18 במרץ 2013
תשאול חכם
18 במרץ 2013

תשובות לשאלות על שיטת לוסקי – אופיר סלע

שאלות ותשובות על שיטת לוסקי

מגיש: אופיר סלע

1. במה שיטת לוסקי מטפלת? כיצד מטפלים בשיטת לוסקי?
שיטת לוסקי מטפלת בכל חוסר איזון אנושי, בין אם ברובד הגופני (למשל מיגרנות), בין אם ברגשי (חרדות), בשכלי (הפרעות קשב) או ברוחני (חוסר ייעוד), מתוך העיקרון שאין באמת הפרדה בין הרבדים, שמהווים מכלול אנושי אחד, המתפרק ל 32 יכולות בגוף ובנפש. בשיטת לוסקי מטפלים באמצעות תרפיות שונות המתאימות לארבעת הרבדים החל ממגע, תהליכים מעמתים, שיחה, הילינג, מדיטציה, דמיון מודרך, תזונה, או בכל תרפיה אחרת. העיקרון הוא לקחת את הכלי האבחוני ולהשליך אותו דרך 32 האינטליגנציות וליצור מפת עץ-חיים, אשר משקפת פרופיל אנושי שלם. בתוך הפרופיל אנו מזהים חוסר איזון ופועלים לאזן אותו דרך התרפיה שמחברת אותנו אל המטופל, ואת המטופל אל עצמו בצורה הטובה ביותר. בטיפול אנו משתמשים בתרפיה עצמה וב”תרופות”, שהינן פעולות אנושיות בסיסיות, שמטרתן לאמן יכולת/אינטליגנציה מסוימת אצל המטופל.

2. מהם 4 ערכי הליבה של שיטת לוסקי? הסבר את השימוש המעשי בהם.
רוחני: התבוננות באנשים, אירועים ומצבים סביבך היא משוב לדעת את עצמך
שכלי: מחשבה יוצרת אמונה, שמעצבת מציאות
רגשי: שמחה היא המצפן אל ההצלחות ואל הייעוד שלך
גופני: העולם הוא אנרגיה המשתנה בהתאם לרצון האדם
שימוש בערך הרוחני יבוא לידי ביטוי למשל כאשר אדם כועס מאוד על אדם אחר. מתוך הכעס אני אבין, שהאדם שמולי משקף לי חלק בתוכי שאני כועס/לא מקבל, אז אוכל להפנות את תשומת הלב פנימה ולעשות את התיקון במקום הנכון. להכיר את עצמי ולהביא ריפוי פנימה ומשם גם לתקן את הקצר שיצרי עם הסביבה. למשל: אני כועס על הוריי, שלא מאמינים בי = אני כועס על עצמי, שאני לא מאמין בעצמי.
שימוש בערך השכלי יבוא לידי בידוי בכל תחום בחיי. כאשר אני חווה מציאות, שאיני מרוצה ממנה, אני כבר יודע שאני יצרתי אותה באמצעות המחשבה והאמונה התת-מודעת שלי, ואני יכול לשנות אותה ע”י יצירת אמונה חדשה. למשל: אם אני לא בזוגיות ואני מאוד רוצה זוגיות, אני יכול להכין תפילה שאשנן מידי יום עד אשר תהפוך לאמונה פנימית שלמה. אז גם אכיר את בת הזוג עליה חשבתי – אני אמגנט/אמשוך אותה אל חיי בדרך לא מודעת.
שימוש בערך הרגשי יבוא לידי ביטוי בכל תחום בחיי. ניקח לדוגמא את הקריירה/עבודה; אם אני עוסק במקצוע שאינו מביא לי שמחה, אני קם בבוקר בלי חשק ללכת לעבודה. אני סובל כשאני שם. הזמן עובר לאט ואני מגלה שאני נמצא שם רק בשביל הכסף, זו הדרך שלי לדעת שאני לא בכיוון הנכון. הרגש מהווה מצפן במפת חיי; כאשר אני חווה את הידיעה הזאת אני יכול לפעול בשתי דרכים רצויות – האחת היא לעזוב לאלתר ולמצוא חלופה אשר מבוססת על אותו מצפן ולעשות משהו שאני אוהב ומשמח אותי. באם לא ניתן לעזוב לאלתר אני יכול לייבא את השמחה מתוכי אל מקום העבודה לזמן קצוב, שבו אעשה כנדרש על מנת לשנות את המציאות.
שימוש בערך הגופני יעשה על מנת להבין את דרך פעולת החומר, בין אם ברמה האישית או החברתית. ניתן למשל להסתכל על התנהגות אקלימית כדי להבין הלך רוח של אומה במקום וזמן מסוים. כאשר הטבע זורע הרס וחוסר איזון אנו כבר מבינים שמשהו בתוכנו בקבוצה זורע את אותה תופעה ושהדרך לשנות את הדבר ולהתמודד איתו היא דרך עצמנו. גם בפיסיקה היותר מצומצמת ניתן להשתמש בחוקיות זו כפי שעושים בתחום הקוואנטים – החומר מושפע במקום ותדירות הימצאו ע”י המתבונן בו וכך ניתן להבין ולכוון תהליכים חומריים מורכבים.

3. מהי שיטת לוסקי?
שיטת לוסקי היא גישה חינוכית וטיפולית לאיזון גוף ונפש לפי 32 האינטליגנציות, בשילוב אמנויות. עפ”י שיטת לוסקי לכל אדם פרופיל אישיות המורכב מ 32 אינטליגנציות/יכולות בארבעה רבדים (רוחני, שכלי, רגשי וגופני) ואותו פרופיל הוא שמניע את חיי אותו אדם. כל אינטליגנציה ניתנת לתיקון, שכלול ו/או תחזוקה וע”י עבודה עם האינטליגנציות ניתן לשפר את איכות החיים בכל הרבדים.

4. ספר במילים שלך על מסע הנשמה, עפ”י 9 הכוחות הקוסמיים להצלחה
בראשית היה רק אור. הנשמה הכילה את כל היש, ללא זמן או מרחב, בנקודה אחת של אור פשוט. אז “החליטה” לצאת למסע להרוויח את האור ויצרה את הנפרדות. כח בראשית – ההתחדשות, הבריאה מחדש, הדואליות. האור צמצם מעצמו ויצר את הנפרדות. יצר את האור מול הכלי. את הקבלה והנתינה. כעת הנשמה חסרה באור, חסרה באהבה והיא פועלת כל הזמן על מנת להתמלא שוב באותה אהבה ומוצריה. הכלי יצא להרוויח את האור ועל מנת לעשות זאת קיבל את חופש הבחירה. החירות לבחור האם להיות או לא להיות, לעשות או לא לעשות, לתת או לקבל. החופש הוא שמאפשר לנשמה להרוויח באמת את האור לו היא כמהה ואליו רוצה לשוב. היא עושה זאת דרך המחשבות והאמונות שלה. כח המחשבה יוצר את המציאות של האדם/הכלי/הנשמה בהתגלמותה הפיזית. האדם משתמש במחשבה כדי לברוא לעצמו את חייו כפי שהאור ברא את האדם מבראשית. הנשמה שהתחלקה והתנפצה לאינספור רסיסים, מתוך החופש והמחשבה יצרה נפרדות גדולה, שוני גדול בין חלקיה וכעת פועלת למען האיחוד עם האור. הדרך לשם היא דרך שיעור האחדות – הנשמה צריכה לראות את השוני שנוצר, לחדד אותו ומתוכו ליצור אחדות, כי השלם גדול מסכום כל חלקיו. מתוך אותה שונות הנשמה מכירה את עצמה. היא קיבלה את הכח להתבונן על העולם שסביבה ולדעת את עצמה. הנשמה רואה את השונות שמחוץ לה וכך לומדת לקבל גם את החלקים השונים שבתוכה. היא רואה את המשוב שמתקבל מהסביבה ומשתמשת בו כדי לרפא את עצמה. כח הריפוי מלמד אותה שאין גבול למה שיכולה לדעת וללמוד ושככל שלומדת יותר, כך היא מבינה פחות על הבריאה ועל עצמה. הלמידה המתמשכת מביאה לריפוי פנימי וצמיחה מתמדת, מביאה לענווה אמיתית שמאפשרת לשיעור החיים להתקבל בצורה הנכונה. הנשמה כבר יודעת שהיא לא יודעת והיא מתקרבת יותר אל האור. על מנת להסתדר עם כמויות הידע הבלתי נדלות, ההולכות וגדלות פועלת הנשמה מתוך כח החיסון. היא מחסנת את עצמה עם הידע שרוכשת, אך יודעת שהחוסן האמיתי הוא היכולת למצוא את המידע הנחוץ בזמן הנחוץ. הנשמה למדת להסתמך על מנוע החיפוש הפנימי שלה, להישען על גבה ולהרוויח ביושר את התשובה. לנשמה יש את כל המידע איתו באה מן האור והיא ניגשת אליו באמצעות כח החיסון. או אז מגלה את עצמה ואת המציאות הגשמית שלה. מגלה מחדש את האור ומרוויחה את זכותה לשוב ולהתאחד עימו.

5. מהו המבנה של הנחיית קבוצה? מה מוקד העשייה בתהליך? איך תהליך מסייע לחיים?
המבנה של הנחיית קבוצה כולל בתוכו את כל הרבדים וסובב אינטליגנציה מרכזית שמכוונת את התהליך כולו. עפ”י לוסקי תהליך שלם כולל: מדיטציה, דמיון מודרך, סיפור, שיר ותהליך. כך נוגעים בכל הרבדים ומחברים את כל חלקי הנשמה. מגרים את השכל, נוגעים ברוח דרך התבוננות, משחררים את הרגש בשיר ובאומנות ועושים תהליך שאפשר ללמוד ממנו משהו חדש על עצמנו. מוקד העשייה בתהליך הוא עימות עם האינטליגנציה המרכזית. כל הזמן נחזור אליה מכל מיני כיוונים ורבדים על מנת להפעיל ולשכלל אותה בכל הרבדים. המטרה היא לעמת את האינטליגנציה בתוך הקבוצה על מנת להכין אותה לחיים שמחוצה לה. תהליך מסייע לחיים בכך שהוא מדמה מצבי חיים בצורה קרובה, אך במרחב המוגן של הקבוצה. התהליך בקבוצה מאפשר לאדם לחוות את עצמו כפי שהוא ולראות ולהבין דברים על עצמו מתוך המשוב סביבו, וזאת מתוך מצב שמוגדר מראש כ”משחק” ולא חלק מהחיים ה”אמיתיים”. התהליך מאפשר הסרת הקליפות באופן זמני וחיבור להוויה הפנימית. תזכורת לאדם למה קיים בו באמת, לעיתים רבות כוחות שנשכחו מפאת המסכות שמגנות עליו במהלך היומיום. התהליך בקבוצה מאפשר ממש חוויה מחדש של עצמו ללא עוצמת המסכה המלאה וחיבור מחודש להוויה.

6. מה המקור של שיטת לוסקי?
המקור של שיטת לוסקי הוא ספר יצירה. ספר יצירה מיוחס לאברהם אבינו ונכתב לפני כ 3800 שנים. ספר זה מכיל 6 פרקים ומתמצת בתוכו את כל היש. ספר יצירה נותן סכימה של נתונים המתארים את מבנה הבריאה היקומית והאנושית, המיקרו והמאקרו. ספר זה מניח את היסודות בכל תחומי החיים מהאותיות, השפה, המתמטיקה, האסטרולוגיה, האסטרונומיה, חקר הגוף, קשרי גוף נפש ועוד. ספר זה נחשב לזרע שממנו יצאו כל ספרי הקבלה והיהדות לדורות. יש האומרים שספר זה נתן את הבסיס לכל הפילוסופיות הרוחניות ברחבי תבל ומהווה זרע כל הזרעים. ספר יצירה נגנז למשך שנים רבות וכעת עם האנרגיה של העידן החדש חזר אל אור העולם לחלוק מחכמתו.

7. מה השוני והייחודי בשיטת לוסקי על פני שיטות אחרות?
השוני העיקרי בין שיטת לוסקי לגישות אחרות הוא בהכלה של השונה. את שיטת לוסקי ניתן לשלב בהרמוניה עם כל שיטת אבחון וטיפול אחרת. 32 האינטליגנציות מהוות תבנית שלתוכה ניתן לצקת כל מידע שמתקבל בדרך אבחונית אחרת. כל אבחון דרך הגוף, הרגש, השכל או הרוח ניתן לחבר לאינטליגנציות המתאימות והדרך לטפל באותן אינטליגנציות היא חופשית. אין זה משנה אם הטיפול נעשה באמצעות תזונה, דיקור, נשימה, אמנות, או ספורט – ניתן לאמן אינטליגנציה בכל אחת מהדרכים. למעשה אנו טוענים שכל שיטה טיפולית פועלת על רובד או מקבץ אינטליגנציות מסוים ולכן ניתן להתאים שיטה טיפולית לאדם עפ”י פרופיל האינטליגנציות שלו.

8. מהי מטרה נעלה? במה היא מועילה?
מטרה נעלה היא תכלית החיים מתוך ערך של נתינה. מה אני באתי לתת לעולם, לחברה, למשפחה ולעצמי בחיים האלה. התבוננות על החיים מנקודת ראות של נתינת חינם. המטרה הנעלה היא הכותרת של חיי האדם ומתוכה נכון לגזור את הייעוד והיעדים. חיבור למטרה נעלה עוזר למצוא את הייעוד ואת העשייה המקושרת לשמחת החיים ולהגשמת העצמי.

9. האם צריך רקע אמנותי כדי לטפל בשיטת לוסקי?
אין צורך ברקע אמנותי כדי לטפל בשיטת לוסקי. עפ”י שיטת לוסקי כל פעולה אנושית יכולה לבטא אמנות. אמן הוא זה אשר פועל מתוך הרצון החופשי ומביא את הביטוי הייחודי שלו לתוך היצירה, לכן כל אחד הוא אמן ואת היצירתיות והאמנות הייחודית של כל אחד מגלים מתוך תהליך היצירה עצמו.

10. מתי המשוב מראה שלך? מתי המשוב מראה שראית?
הדרך לזהות את טיב המשוב היא עוצמת ומעורבות הרגש בסיטואציה. כאשר הרגש מתעורר והתגובה היא רגשית זה משוב לעצמי, ואילו כאשר הרגש אינו מתעורר, ונוכחות שלווה ולמידה למול המשוב זהו רק מראה שראיתי. כאשר אני מתרגז מאוד, נפגע, כועס או מתוסכל ממעשיו של מישהו אחר, זהו הסימן שאני לא חי בשלום עם החלקים האלה בתוכי, שזהו משוב שלי. אך כאשר אני יכול לראות מישהו אחר פועל בצורה שאינה מקובלת עליי, אך אני מאפשר לו את החופש הזה מתוך אהבה וחמלה, אזי שאני לא מעורב ואני מכיל את המקום הזה בתוכי באמת, זהו מראה (נוף) שראיתי ולא מראה (השתקפות) שלי.

11. אם בוחנים בני אדם רק עפ”י האינטליגנציה השכלית (IQ), כיצד זה משפיע על הדימוי?
כאשר בוחנים אדם רק על פי ה IQ שלו זה יכול להיטיב, או לגרוע מהדימוי שלו, תלוי מה רמת הפתיחות של היכולת הזו במבנה האישיות שלו. אך בכל מקרה זה מגביל את אותו אדם לחשוב שהערך שלו תלוי ביכולותיו השכליות ועל כן זה מדכא את יכולותיו אחרות. האמת היא שיכולת זו היא רק אחת מיני רבות והנכון לדימוי האדם הוא להעריך את מגוון היכולות שלו בגוף ובנפש. אדם שמוגבל לשיפוט עצמי רק מתוך היכולת השכלית שלו חי חיים עניים מאוד ומצמצם מעצמו ומיכולותיו האחרות, מה שבסופו של דבר יביא לחוסר איזון בדימוי העצמי בין אם לימין או לשמאל.

12. מה קודם למה, קבלה לנתינה, או נתינה לקבלה? מה חשוב כ”כ בסדר הופעתם?
עפ”י לוסקי הקבלה היא שקודמת לנתינה. אני חייב לקבל לעצמי על מנת שאוכל לתת. אין ביכולתי לתת משהו שלא היה ברשותי קודם שנתתי אותו. החשיבות בסדר הופעתם קובע את מידת האיזון שקיים בחיי האדם. למעשה תמיד האדם נותן רק מה שקיבל, כי אחרת מהיכן נותן? אך כאשר ישנו אי-סדר בהופעה והאדם נותן על מנת לקבל, הוא כל הזמן נמצא בחוסר. הוא חושש שלא יקבל לעצמו ולכן שומר על מה שיש לו ונותן בצורה קצובה ומינימאלית, מה שמביא למעגל של תקיעות. אני לא נותן כי אני פוחד לאבד את מה שיש לי, אז אני סגור ומגן על עצמי וחסום מלקבל דברים חדשים.

13. מהם 3 הזיכרונות? מה תפקיד כל אחד מהם? כיצד פועלים?
שלושת הזיכרונות הם: המוח, הבטן והתא. תפקידי הזיכרונות ודרך פעולתם: המוח הוא הזיכרון הראשון שמופעל. זהו הזיכרון השטחי, הקוגניטיבי, זה המפקד שמוציא את הפקודות מתוך חישוב הנתונים והמשתנים הקשורים בסיטואציה. כאשר אין במוח את הזיכרון המתאים הוא פונה אל הבטן. זהו החייל המבצע והזיכרון הרגשי, האינטואיטיבי. בבטן נשמרים הזיכרונות הרפלקסיביים, הקשורים באמונות הפנימיות, התגובות המובנות עליהן התאמנו במשך זמן רב. אלה זיכרונות המקושרים להרגלי החיים שלנו. כאשר המידע האגור בבטן אינו מספק נפנה אל הזיכרון העמוק ביותר – התא. בתא נמצא ה DNA – הרכיב המהווה את כל הידע האנושי משחר האדם הראשון ועד היום. המידע מוצפן שם בעומק העומקים והגישה אליו מצריכה חיבור אינטואיטיבי ורוחני גבוה.

14. מה הטרה הנעלה והחזון של מכללת לוסקי?
המטרה הנעלה של מכללת לוסקי היא ליצור עולם שכולו טוב. החזון הוא לפתוח דלת לכל אדם להכיר את עצמו ואת יכולותיו הייחודיות. להפיץ את המסר של ספר יצירה – שכל אחד הוא מיוחד, שאין שיטה אחת נכונה ושהשלום בעולם יתקיים כאשר כל אדם יחיה בהרמוניה עם עצמו. שלכל אדם פרופיל אישיות שונה, יכולות אחרות ומגוונות ואין אחת שעולה או נחותה מהאחרת – כל אדם הוא יצירת מופת.

לוסקי
לוסקי

ד”ר דני לוסקי PhD – יוצר ומפתח שיטת לוסקי. מפתח מבחני איטליגנציה i32. ראש מכללת לוסקי. יו”ר הלשכה למקצועות בריאות משלימים, מנטור של מנהלי עסקים בכירים במשק. מטפל בשיטת לוסקי – רפואה משולבת – טיפול במחלות וכאב, טיפול זוגי, טיפול משפחתי, טיפול בחרדות, טיפול בדיכאון, טיפול בהפרעות אכילה. ד”ר לוסקי כתב 14 ספרים בנושאי חינוך, זוגיות, בריאות וסודות ההצלחה. 054-4497799